Ohad Zwigenberg/POOL

בקואליציה חוששים: גל ההתייקרויות עלול לזעזע את הממשלה

לאזרחים הם לא דואגים - אבל אולי הדאגה לכסא שלהם תביא אותם לפעול מול עליות המחירים: בקואליציה מגבשים הבנות לקראת "עסקת חבילה" שתוצג לציבור ותרכך מעט את הזעם על עליות המחירים, מתוך חשש לשלמות הממשלה בשל המחאה

הציבור התעורר מול יוקר המחיה והעובדה שישראל מתייקרת משמעותית, ובממשלה חוששים כי הדבר יזעזע את שלמות הקואליציה – ולכן, למרות שלא פעלו עד כה מתוך דאגה לאזרחים, הם החליטו להתחיל לפעול מתוך דאגה למקום שלהם.

עמית סגל דיווח בחדשות 12 כי בממשלה מתחילים להרגיש את הלחץ הציבורי אבל מתקשים לגבש תשובה כלכלית הולמת. בינתיים, מרכיבי הקואליציה מגבשים הבנות לקראת "עסקת חבילה" שתוצג לציבור ותרכך מעט את הזעם על עליות המחירים.

יצוין כי סקר שפורסם במהדורה המרכזית בחודש שעבר במלאת חצי שנה לממשלה הראה שהנושא שמטריד ביותר את הישראלים, ללא הבדל בין ימין לשמאל ובפער עצום מהשאר, בוודאי ממשבר הקורונה והגרעין האיראני, הוא יוקר המחייה.

מהלילה בחצות, מחיר הדלק עלה ביותר מ-5%, החשמל בכמעט 6%, ושורה של מוצרי מזון וצריכה בשיעור של 15-7%. העליות הללו במחירי החשמל והדלק צפויות להוביל לשורה של עליות נוספות במשק וההערכות הן שגם תעריף המים יתייקר בעדכון הבא כתוצאה מהעלייה בתעריפי החשמל.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו