מנדלבליט אישר את מתווה המאחז אביתר – ההכרעה עוברת לגנץ

אילוסטרציה. צילום: ארכיון

מנדלבליט אישר את מתווה המאחז אביתר – ההכרעה עוברת לגנץ

היועמ"ש היוצא נתן אור ירוק לעלייה למאחז כך שכעת ההחלטה עוברת לשר הביטחון שצריך להכריז על השטח כאדמות מדינה, ובהמשך להוציא צו תכנון מיוחד. מועצת יש"ע בירכה. ח"כ רז: "כניעה מוחלטת לאלימות מתנחלים"

בהחלטתו האחרונה טרם סיום תפקידו, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אישר את מתווה המאחז אביתר בשומרון. השלב הבא לאחר שהמתווה אושר הוא הכרזה על האדמות כאדמות מדינה. כך שכעת ההחלטה עוברת לשר הביטחון בני גנץ שצריך להכריז על השטח כאדמות מדינה, ובהמשך להוציא צו תכנון מיוחד.

המתווה שאישר היועץ המשפטי לממשלה כולל את צו התכנון המיוחד. לאחר ההכרזה על אדמות מדינה יינתנו 45 יום להגשת עררים, ואם לא יהיה משהו יוצא דופן, צו התכנון יוצא מיד אחר כך. עם זאת, יש לציין כי הדרך להקמת המאחז עדיין רחוקה והיא ככל הנראה תלווה בהתנגדויות במישור המשפטי.

ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ ושרת הפנים איילת שקד פעלו בימים האחרונים על קידום המתווה שמהווה כאב ראש לא קטן לקואליציה השברירית.

מועצת יש״ע הגיבה להחלטתו של היועמ״ש היוצא: "אנחנו מברכים את היועץ המשפטי לממשלה היוצא אביחי מנדלביט על שבחר בדרך האמת והצדק, ואישר משפטית את מתווה הממשלה ליישוב אביתר. אנחנו בטוחים ששר הביטחון יקיים את הבטחתו ומקווים שהמתווה יתחיל כבר בימים הקרובים. מועצת יש״ע תמשיך לפעול במלוא המרץ למען הקמת הישיבה ולהסדרת היישוב אביתר בהקדם האפשרי".

ח"כ מוסי רז (מרצ) אמר בתגובה: "הכוונה בממשלת ימינה לאשר הקמה של ישיבה ויישוב במאחז העברייני אביתר היא הפרת רוח ההסכם הקואליציוני וכניעה מוחלטת לאלימות מתנחלים. מצער שבממשלה יש מי שבמקום להיאבק נגד האלימות עובד עבור האלימים".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בטח. מאמינים להם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו