Flash90

בפרקליטות יטענו: לא נפל פגם בגביית עדותו של שלמה פילבר

על אף שנעשה לכאורה שימוש בלתי חוקי בתיקי נתניהו עם תוכנת הריגול פגסוס - התביעה תטען כי לא נפל פגם מהותי בגביית עדותו של עד המדינה שלמה פילבר. את הטענה תציג השבוע התביעה בבית המשפט בירושלים

לאחר שנחשף כיצד פעלה המשטרה באופן בלתי חוקי בתיקי נתניהו, כאשר היא פרצה לטלפון הסלולרי של עד המדינה שלמה פילבר באמצעות תוכנת הריגול פגסוס של חברת NSO הישראלית ללא אישור וצו משופט, טוענים מקורבי נתניהו כי קיים צורך להורות על סגירה מיידית של משפט נתניהו.

אלא שעל פי ההערכה של גורמים במשרד המשפטים הערב (מוצ"ש), צוות התביעה במשפט נתניהו יטען כי עדותו של עד המדינה שלמה פילבר לא צריכה להיפסל – מאחר ולטענתם העדויות עצמם של פילבר במהלך חקירתו הושגו כדין. את הטענה הזאת יציגו ביום שלישי הקרוב בבית המשפט בירושלים, צוות התביעה. כך דווח ב'ווינט'.

פילבר צפוי לעלות ולהעיד בבית המשפט בעוד שבועיים. לטענת צוות התביעה – אמנם ייתכן ופרצו לטלפון של פילבר כדי להשיג ראיות באופן בלתי-חוקי, אך העדות עצמה של עד המדינה הושגה כדין וולא קשר לשימוש בתוכנת הריגול פגסוס. התביעה תטען בנוסף כי אין שום הצדקה להפסקת משפט נתניהו – מאחר וגם אם נפל פגם בעדות פילבר, מדובר בפגם "שולי בלבד", כהגדרתם.

בנוסף, צוות הבדיקה לשימוש בתוכנת פגסוס, בראשות המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עמית מררי, לא גילה עד כה ממצאים שמטילים דופי בדרך הכנת גביית עדותו של פילבר. עם זאת, בבדיקה נבחנת האפשרות האם היו חריגות בשימוש בצו ההאזנה, והאם מדובר בחריגה טכנית או בעצימת עיניים שנעשתה בכוונת מכוון.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו