בעלי עסקים חילונים בראש המאבק למען השבת בכפר סבא

חילולי השבת מתרבים גם לכפר סבא: מספר בעלי עסקים שאינם נמנים על הציבור החרדי מובילים את המאבק בפתיחת הקניון החדש תוך חילול שבת בנימוק כי אין ברצונם לעבוד ביום הקדוש

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

גם בכפר סבא התחילו לאחרונה להפיר את הסטטוס קוו ובמקום נפתח קניון ענק אשר מרבית החנויות הפועלות בו, פותחים את שעריהם לרווחה גם בעצם יום השבת.

בכפר סבא מתגוררים 105 אלף תושבים, ובאופן היסטורי העיר מאופיינת בצביון חילוני מובהק. שיעור הדתיים בעיר מוערך ב-15% בלבד, ובמועצת העיר יש שלושה חברים דתיים מתוך 19 חברי מועצה.

הבוקר דווח בדה מרקר כי בעלת חנות בגדי ילדים בעיר, מובילה את המאבק נגד המסחר בשבת בקניון בשם שאר בעלי העסקים. "קודם כל יש כאן עניין של חוק שלא מתיר פתיחה של עסקים בשבת. דבר שני, יש כאן פגיעה בשוויון ההזדמנויות. העירייה מציגה את זה כאילו הקניון נמצא מחוץ לעיר, אבל אפשר להגיע לשם גם ברגל מהעיר. זה לא כל כך רחוק".

לדבריה, "המחאה שלי היא לא נגד פתיחת מקומות הבילוי בשבת, אבל אנשים שמגיעים לשם לבלות בימי המנוחה גם עושים קניות על הדרך. מעבר לכך, יש כאן עניין סוציאלי משום שאנשים נאלצים לעבוד בשבת למורת רוחם. כולם רוצים לבלות עם המשפחה בשבת, אבל למי שאין לו ברירה הולך לעבוד. עצוב לי מבחינה כלכלית, אבל גם על כך שאנשים נאלצים לפגוע בחייהם הפרטיים".

קרא בנושא:

מחאה בכפר סבא: קניון חדש יפתח שעריו ביום השבת

הסוחרים שמובילים את ההתארגנות העיקשת נגד הפעלת החנויות בקניון בשבת פועלים בגיבוי קואליציית השבת, שהיתה שותפה למאבק בעלי המכולות בתל אביב לסגירת סופרמרקטים שעבדו בשבת. גם כמה חברי מועצה, חלקם דתיים, הודיעו על תמיכה בהם. במקביל, רבני העיר פירסמו מכתב גלוי שבו הם פונים לעירייה בדרישה לסגור את הפעילות בקניון.

על פי הדיווח, גם בקניון הוותיק בעיר, קניון ערים, הממוקם במרכז כפר סבא, עוקבים בדאגה אחר התרחבות המסחר בשבת. בהנהלת הקניון הסכימו להגיד רק כי "אנו לא מפעילים מסחר בשבת, אך אין לנו רצון להגיב מעבר לכך".

מקור בקואליציית השבת אומר כי המאבק בהנהלת הקניון צפוי להיות מופנה לבית המשפט. ככל הנראה, שם ידרשו הסוחרים לחייב את העירייה לאכוף את חוק העזר העירוני, כמו גם לכפות על הקניון לקיים את החוק ולסגור את החנויות. יאיר קורח, יו"ר התאחדות הסוחרים בעיר ושותף בקואליציית השבת, כתב לראש עיריית כפר סבא יהודה בן חמו, כי "קיום מסחר קמעוני בשבת באושילנד יוצר מציאות מעוותת ומפלה בעיר, ותפקידך כראש העיר של כולנו הוא למנוע בכל מחיר את העיוות המפלה הזה".

"ברור כי אזרח שרכש מוצרי צריכה בחנויות המתחם הפתוחות בשבת לא יקנה מוצרי צריכה במהלך שאר ימות השבוע, ומשמעות המעשה היא שהעירייה בראשותך מעניקה יתרון יחסי משמעותי לחנויות המתחם המקיימות מסחר קמעוני בשבת, על חשבון שאר החנויות בעיר שאינן פתוחות בשבת, וזאת לנוכח העובדה שגם מאתנו ובעיקר גם מהחנויות הפעילות בשבת גובה העירייה את אותה ארנונה אך מעניקה להם יותר שירותים וחושפת בפניהם יתרון כלכלי משמעותי ביותר, וכל זאת תוך כדי עבירה על החוק".

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה: "עיריית כפר סבא פועלת כחוק. תקנות חוק העזר העירוני מתירות לבתי עסק המסווגים כמקומות שעשועים ציבוריים לפתוח את שעריהם בשבת. עסקים אלה כוללים בתי קפה, מסעדות, תיאטראות ובתי קולנוע. העירייה נוקטת את כל האמצעים העומדים לרשותה כדי לאכוף את הוראות החוק. באשר למתחם אושירה, העירייה שלחה ליזם מכתב שבו הובהר כי עליו לפעול בהתאם לחוקי העזר העירוני".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture