נחטף מבלגיה בילדותו והתייצב במשטרה: "אני רוצה להישאר יהודי"

לפני שמונה שנים הגיע הילד ארצה על ידי אמו היהודיה. האב הנוצרי תבע את בנו אך הוא נעלם ועקבותיו לא נודעו • לפני מספר ימים, הגיע הבן לתחנת המשטרה ומסר הצהרה שהביאה לסיום הסאגה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

תעלומת הילד שנחטף על אמו והובא לישראל, הסתיימה בימים האחרונים לאחר שהילד, שכיום הוא בן 17, התייצב בתחנת המשטרה והצהיר כי ברצונו להישאר בישראל ולהיות חלק מהעם היהודי.

הסיפור העצוב הזה מתחיל עשרים שנה אחורה, כאשר עיתונאית ישראלית שעבדה בבלגיה, הכירה צעיר מקומי, התחתנה איתו וילדה לו בן. כשהילד היה בן שלוש, החליטה האם כי היא אינה מעוניינת שבנה יקבל חינוך נוצרי כי אם חינוך יהודי.

הסכסוך בין השניים הגיע עד לבית המשפט בבלגיה, אשר קבע שהילד יועבר לחזקת האב, אך האם סירבה להשלים עם ההחלטה. היא חטפה את בנה לישראל ועברה להתגורר עמו בבית הוריה בדרום הארץ.

מרגע זה החל מאבק משפטי ממושך בישראל. בסופו הורשעה האם בחטיפת הילד, והיא חויבה להחזירו לאביו. בית המשפט המחוזי זיכה את האם מחטיפה, אך המדינה ערערה לעליון וזכתה. התיק הוחזר למחוזי וב-2013 נגזרו עליה חמש שנות מאסר.

ואולם, בתקופה זו הילד נעלם והאם טענה שאינה יודעת היכן הוא. בשלב מסוים נשלחה האם למעצר בית בביתו של הרב אורי זוהר, שהסכים לערוב לה, אך פרקליט האב טען כי ביקר בבית ושהאם אינה שם וגם הרב זוהר אינו יודע היכן היא.

על פי דיווח של איתמר אייכנר, פרשת חטיפת הילד הפכה לסוגיה מדינית ביחסי ישראל-בלגיה. שר החוץ הבלגי העלה את סוגיית חטיפתו של הילד בישראל בפגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. גם ראש ממשלת בלגיה העלה את הנושא בפגישתו עם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין בעת ביקורו בבלגיה בחודש יוני השנה.

משטרת ישראל והאינטרפול היו מעורבים בחקירה, ובשלב מסוים אף סברו שהילד הוברח לאלסקה או להוואי – מה שלא היה ולא נברא. התברר כי במשך כל הזמן הזה שהה הילד בקהילה חרדית בירושלים.

כאמור, לאחרונה חלה תפנית בפרשה כשהרשויות בישראל הסכימו לקצר את עונש המאסר של האם בשנתיים, ובתמורה הבן יתייצב במועד שייקבע בתחנת המשטרה. האם שוחררה לפני כמה ימים והבן, כיום בן 17, אכן התייצב והודיע לרשויות שאינו רוצה לשוב לבלגיה. לפי אמנת האג לא ניתן לכפות על ילד שנחטף לחזור לאחד מהוריו אחרי גיל 16.

עו"ד של האב, אד פרידמן מסר בתגובה: "העובדה שהילד התייצב בתחנת המשטרה ביום שנקבע מוכיחה שדברי האם שלפיהם אינה יודעת היכן הילד לא היו נכונים. הילד בן 17 ויש לו רצונות משלו ואי-אפשר להחזירו בכפייה. הבנתי מהרשויות שהילד מסכים לדבר עם אביו, שיגיע בקרוב לארץ ויפגוש את הילד".

פרידמן האשים את הרשויות בישראל באוזלת יד. "האב השיג חוקר פרטי ובלי לפרט הוא הצליח לקבל מידע שבקלות המשטרה יכלה לקבל. היו כאן הרבה מאוד שערוריות".

עו"ד ציון אמיר, שייצג את האם בעבר, אמר: "מדובר בטרגדיה אנושית מורכבת ולא פשוטה. האם עברה שנים קשות מאוד של מאבק משפטי ארוך וממושך, ריצתה תקופת מאסר בכלא, ואני שמח מאוד שהסאגה הגיעה לסיומה. האם חופשייה ואני מאחל לה ולבנה שיתאחדו וישקמו את חייהם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture