שר הדתות: רבני הערים מקבלים שכר "זעום ועלוב"

השר דוד אזולאי התלונן כי דווקא לאחר ההתייעלות, החליטו לקצץ להם כסף • מי שהתייצבה במפתיע להגנתו היא יו"ר מרצ שהודיע כי תתמוך בהגדלת התקנים בבתי הדין הרבניים

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

"חתמנו על הסיכום התקציבי אבל אינני שבע רצון ממנו", כך אמר השר לשירותי דת, דוד אזולאי במהלך סקירתו לוועדת הכספים. השר קרא ליו"ר הוועדה ולחבריה להירתם על-מנת להגדיל את תקציבי המשרד ואת התקנים בבתי הדין ושל רבני ערים ויישובים.

בנוסף, השר אזולאי הביע תרעומת על-כך ש"דווקא לאור ההתייעלות של המשרד וההתייעלות המשמעותית שקידמנו במועצות הדתיות ובכל מערך שירותי הדת, אנחנו סופגים מכה ומפחיתים לנו תקציבים. מזה שנים שלא אוישו תפקידי רבני שכונות ויישובים רבים, התקציבים הוחזרו לקופת האוצר והתקנים התאדו. הכסף שהמדינה הרוויחה מכך צריך לממן עתה את איוש התפקידים מחדש".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני הביע תרעומת קשה בעניין ואמר ש"ועדת הכספים תיכנס לעובי הקורה ותפעל להגדיל את תקציבי שירותי הדת בכלל והגדלת התקנים הן של רבני שכונות ויישובים והן בבתי הדין. שירותי הדת לא נופלים בחשיבותם מכל שירות אחר שעל המדינה לספק לאזרחיה". תקציב המשרד ב- 2017: 671.9 מיליון ₪ וב- 2018: 651.8 מיליון ₪.

שר הדתות אמר: "אני מכיר ומוקיר את יו"ר ועדת הכספים גפני ואת הוועדה הזו, וקורא לו ולחברים כאן, לסייע לי בניסיון להגדיל את תקציבי שירותי הדת. במשך שנים רבות לא מינו רבני שכונות וכל רב שפרש התקן שלו התאדה והתקציב שלו לא חזר למשרד. המדינה חסכה כסף רב במשך שנים מכך שלא איישו את התפקידים. צריך להחזיר עטרה ליושנה ולהחזיר רבני שכונות ושיחזירו את הכסף עבור התקנים הללו".

אזולאי פירט בפני הוועדה את עיקריי הבעיות והפעולות של המשרד: "אנחנו פועלים להגדלת שכרם של רבני ערים ויישובים. מקבלים שכר זעום ועלוב שלא עלה שנים. לא יעלה על הדעת שרב במושב למשל, יקבל שכר 5,000 ₪, ומתוך זה צריך לשלם שכירות של 2,300 ₪. וצא וחשוב על כל שאר ההוצאות שלו, כולל להעביר את משפחתו וילדיו לשם. גם בנושא רבני ערים אני רוצה שהמענה יינתן כאן בוועדת הכספים".

אזולאי הביע תרעומת גם בנושא הדיינים ואמר ש"עד לאחרונה לא מונו דיינים ולא הוקצו תקנים נלווים, זאת בעוד על כל שופט שמתמנה מוקצים 4 תקנים נלווים וזה פוגע בבתי הדין". על כך הגיב גפני: "בתי הדין הרבניים עומדים כמו עניים בפתח. לא ניתן לזה להימשך".

תמיכה בלתי צפויה, קיבלו השר ואנשי משרדו, דווקא מחברת ועדת הכספים, יו"ר מר"צ, ח"כ זהבה גלאון, שהודיעה כי היא "תתמוך בהגדלת התקנים בבתי הדין הרבניים חרף המחלוקות". "לא מתקבל על הדעת, אנשים צריכים להגיע לבתי הדין ולקבל שירותים ותנאים נאותים" אמרה.

מנהל בתי הדין, הרב שמעון יעקבי: "20 שנה לא הוסיפו שום תקן ובמקביל כן קיצצו מתקני העבודה הבלתי צמיתה. ככה אי אפשר להמשיך, בתי הדין הם אנורקסיים ולא הוסיפו כלום". יעקבי הביע שביעות רצון מהודעתה של יו"ר מר"צ, ח"כ גלאון, כי תתמוך כאמור, בהגדלת התקנים בבתי הדין.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture