ניצחון לברקת: 700 מיליון שקלים תוספת תקציב לירושלים

תקופה ארוכה של עימותים בין ראש עיריית י-ם ניר ברקת לבין משרד האוצר הגיעה סוף סוף לסיומה, עם חתימה על הסכם תוספת תקציב לבירה בסך 700 מיליון שקל. • השר אלקין: "כולי תקווה שזהו הצעד הראשון שנוביל כדי לחזק את חוסנה הכלכלי, וכך את חוסנה הלאומי של ירושלים"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

לאחר משא ומתן ארוך בין ראש העיר ירושלים ניר ברקת לבין משרד האוצר, הושג הסכם על תקציב עיריית ירושלים לשנת 2017, ולפיו תקצה הממשלה לעיר הבירה 700 מיליון שקלים.

בימים האחרונים התנהלו דיונים מרתוניים בין משרד ראש הממשלה, משרדי הפנים, החינוך, הבריאות, ירושלים, הרווחה, התיירות, התרבות והספורט, אשר בסופם הוחלט על הקצאת התקציב המדובר. מבחינת ברקת מדובר בניצחון, שכן בתקציב ישנה תוספת של 175 מיליון שקלים. גם השר משה כחלון יצא נשכר, מכיוון שהתקציב הכולל מגיע ממשרדי הממשלה השונים ולא ממשרד האוצר בלבד.

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת אמר לאחר ההסכם, כי "זהו ניצחון גדול עבור ירושלים, בירת ישראל. הממשלה הכירה בעמדתי שיש לסגור את הפער התקציבי שלנו. הודות להסכם זה, חסכנו את הכאב של פיטורי אלפי עובדים. נוכל להמשיך ולדאוג ליותר חינוך, ליותר ניקיון, ליותר תרבות ויותר רווחה ומקומות תעסוקה". בנוסף ברקת הודה לשותפים בהשגת ההסכם, והוסיף: "לקראת יום חגה ה-50 לאיחודה של ירושלים אני מאחל לכולנו שנת ירושלים מוצלחת".

המו"מ להשגת התקציב התקיים בצוות מורחב שמינה ראש הממשלה, בראשות מנכ"ל משרדו, "אלי גרונר". מגרונר נמסר: כי "ירושלים היא עיר בעלת מעמד סמלי מיוחד שאין עליו עוררין. התקציב נועד כדי לחזק את ירושלים, לא רק כבירת העם היהודי, אלא כמוקד ציוני שתושביו מעוניינים להשאר בו ולהתפתח בו. כל הממשלה מחוייבת למשימה הזו".

השר לענייני ירושלים ומורשת, זאב אלקין, הוסיף ואמר: "ירושלים זקוקה לחיזוקים רבים במגוון תחומים על מנת להביא לידי ביטוי את מעמדה כעיר הבירה של מדינת ישראל. מדובר בתקציב אסטרטגי שיצעיד את ירושלים צעד אחד קדימה, ואני כולי תקווה שזהו רק הצעד הראשון ברשימת צעדים שנוביל יחד על מנת לחזק את חוסנה הכלכלי, ובתוך כך את חוסנה הלאומי של ירושלים".

פז כהן, יו"ר ארגון הורים למערכת החינוך בירושלים: "עשינו כל שביכולתנו למזער את הנזק לתושבים. אנו מודים להורי ירושלים שנאזרתם בסבלנות ואפשרתם למהלכים להתקיים. רבים השותפים להישג החשוב הזה".

מארגון ההורים הירושלמי נמסר: "שבוע אחרי ההשבתה אושרו 57 מיליון שקל לטובת תכנית הצהרונים. כעת, בעקבות מגעים בין העיריה והממשלה ולאחר שהגשנו את ניירות העמדה שכתבנו למנכ"ל משרד ראש הממשלה נתבשרנו כי ירושלים תקבל את התוספת החשובה – 700 מיליון שקל אשר חלק משמעותי ממנה מיועד לחיזוק החינוך".

"נוסף לתוספת התקציבית זכינו בהתחייבות לדון בפתרון קבוע שימנע את הפארסה השנתית של דיוני התקציב לעיר ירושלים. מאבקינו לא הושלם. ארגון ההורים ממשיך במאבקו לבינוי כיתות לימוד והשלמת המהלך להוזלת הצהרונים".

כזכור ירושלים ידעה שביתות רבות במסגרת המאבק על התקציב, ורק בחודש ינואר האחרון פתח ברקת בשביתה שכללה אי-פינוי אשפה, סגירות מוסדות חינוך, אי אכיפת קנסות ועוד.

לפני פתיחת השביתה האחרונה אמר ברקת כי "בירת ישראל עומדת בפני משבר חמור שעלול להביא לקריסה כללית של השירותים בה. ללא הסיוע הממשלתי הנדרש, כל ההישגים הרבים אליהם הגענו בשנים האחרונות ירדו לטמיון. בזמן שאויבי ישראל מנסים להחליש את מעמדה של ירושלים, אנחנו מצפים ממשרד האוצר להתייצב לצדנו ולהעניק לנו את הגיבוי והתמיכה הנדרשים, ולא תירוצים. ירושלים צריכה לקבל את התקציבים הראויים לה בדרך המלך ומבלי שתיאלץ לחזר אחר הפתחים כמקבצי נדבות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture