שוטר תנועה (צילום: אורי לנץ פלאש 90)

מקומם: משטרת ישראל מחלקת דוחות חנייה ברחובות הסגורים בשבת

לידי JDN הגיע דו"ח חניה שניתן בצהרי השבת האחרונה לרכב שחנה בחניית נכה ברחוב הסגור בשבת. לטענת הנהג, הוא הגיע למקום זמן קצר לפני כניסת השבת והזיז את הרכב מיד בצאתה, כך שנתינת הדו"ח היא התעמרות לשמה • תיעוד הדוח ותגובת המשטרה - בפנים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אכיפה בררנית? דו"ח שהגיע לידי JDN מוכיח כי בשבת האחרונה ניתן על ידי משטרת ישראל דו"ח חניה לאדם שחנה במהלך השבת בחניית נכים ברחוב שסגור בכל מקרה בשבת.

המקרה אירע בשבת האחרונה כשבשעה 15:44 ניתן דו"ח לרכב שחנה בחניית נכים בפינת הרחובות שבטי ישראל ומאה שערים, רחוב שסגור בכל מקרה בשבת כך שאין חשש שבמהלך השבת יגיע למקום נכה שיזדקק לחניה.

בשיחה שקיים JDN עם בעל הרכב נטען כי הוא חנה במקום זמן קצר לפני כניסת השבת והגיע להזיז את הרכב מיד בצאת השבת כך שלמרות שעל פי החוק הדוח אכן מוצדק אבל אין בו כל היגיון מאחר ולא הפריע לאיש.

תושב האזור אומר בשיחה לכתב JDN כי זו לא הפעם הראשונה בה המשטרה נכנסת לשכונות החרדיות שסגורות בכל מקרה בשבת בכדי לאכוף עבירות תנועה שאין בהם כל היגיון.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לJDN כי "חוקי החניה חלים גם בשבתות ובמועדי ישראל. עצם החניה בחניית נכה חוקית הינה זילזול בוטה בצורכי הנכה, גם אם מדובר בשבת. חשוב להדגיש כי מעבר לפן החוקי ישנה גם אמירה מוסרית ממדרגה גבוהה שבה מאן דהוא עושה דין לעצמו ע"ח אדם מוגבל. אל לו להלין על כי זילזל בחוק,  ואל לו להיתלות בקדושת השבת תוך זילזול בצורכי האחר".

בתגובת המשטרה אין התייחסות כאמור לטענה שהרחוב סגור בשבת כך שאין אפשרות שרכב של נכה יגיע לחניה במהלך השבת.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
11 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא מבין מה הבעיה פה.
זה שהמשטרה מבצעת חילול שבת מיותר שאינו פיקוח נפש זה מה שלא בסדר פה. אז נניח לצורך לימוד זכות על ישראל שזה היה גוי.
חוץ מזה אני מצטער אבל לא רואה פה שום פסול במשטרה או בתגובתה. ומי אמר שהוא באמת יצא מיד עם צאת השבת? הייתם מסכימים שמישהו יחסום את הרכב שלכם "רק לשבת"? ולצערינו גם ביום חול "אני רק חונה פה דקה" בחניית נכים צריך שיפור. כבר ראיתי 4 חניות נכים תפוסות בחניון של סופר ע"י שאינם ב"ה נכים, ונכה עומד ומחכה שיתפנה.

משטרת ישראל הזויה באופן כללי בדוחות לדוגמא אם החזקת טלפון סלוללרי ללא שדברת בו ביד בנהיגה למרות ששתי ידך על ההגה תקבל דו"ח של 1000 ש"ח ואילו אם תאחז בידך סנדביץ וכדומה תקבל מקסימום 100 ש"ח

איך הניידת נכנסה בשבת למקום שסגור לתנועה?

כמו שהוא הגיע סמוך לשבת, גם הנהג הנכה ששומר שבת הגיע דקה אחריו וכבר לא היה לו חניה, ובצדק מגיע לו הדוח חניה. ועוד דוח מוגדל כי לנכה אין זמן להתארגן לשבת כי תפסו לו את החניה, והוא יודע שיש לו חניה קבועה צמוד לבית בשל קושי התניידות שלו.

בנושא זה אני מסכים עם המשטרה, חשוב לציין שלחנות בחניית נכה ללא אישור זו גם בעיה הלכתית, זה סוג של גזילה. דומה הדבר שתשתלט למשך שבת אחת בלבד על שטח מגורים ששייך למישהו אחר, בטענה שהוא בלאו הכי נמצא בעיר אחרת ולא יכול להגיע לכאן בשבת. האם כ"כ פשוט לכם שזה מותר ?
ובמענה לתגובה שהושארה – החילוק ברור, אם תחזיק פלאפון – הרי שזה יסיח מאוד את דעתך , שכל הזמן האדם במתח ודריכות אולי יקבל שיחה וכו', ק"ו לבעלי הסמרטפונים וכיו"ב, משאי"כ בסנדוויץ אין את החשש הזה.

והערה לסיום:
נכון שאנו חיים במדינה אפיקורסית, ואני מצטרף למי שמייחל להפלתה ולסוף הגלות יחד עם סיום שלטון הערב רב עלינו כמבואר בגר"א שבסוף הגלות ישלטו על ישראל מנהיגים ושרים שהם מזרע הערב רב שהיו במצרים, ופני הדור כפי הכלב, כהסבר הר' אלחנן וסרמן, שתמיד יסתכלו המנהיגים אחורה לראות האם העם מרוצים ממני או לא, ולפ"ז פועל.

אבל – צריך לידע שבשמירה על הסדר הציבורי ועוד דברים, בזה גם אם היו שואלים בית דין – היה נותן את הסמכות למשטרה או שאר גורמים כדי שיופקדו על כך, כיוון שברור לכל בר דעת שצריך גוף מסויים שיטפל בענין זה. כך שאמנם ברור שלא צריך להתגייס לכאלה מקומות חלילה כמו המשטרה וכיו"ב שודאי מורידים את העובדים בה לשאול תחתית, עם כל האווירה של הפריקת עול והפריצות, ושאר עבירות שהם עושים. אבל, אין זה מן החכמה להפריע להם בתפקידם, או למחות באופן אוטו' על מעשיהם.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לJDN כי "חוקי השבת חלים גם משטרה. עצם רישום דוח בשבת הינה זילזול בוטה בצורכי הציבור, גם אם מדובר בחוקי חניה. חשוב להדגיש כי מעבר לפן ההלכתי ישנה גם אמירה מוסרית ממדרגה גבוהה שבה מאן דהוא עושה דין לעצמו ע"ח השבת הקדושה. אל לו להלין על כי זילזל בהלכה, ואל לו להיתלות בקדושת החוק תוך זילזול בכבוד השבת".

אכן חוצפה ענקית של המשטרה

זה די הגיוני. הבחור שלנו אמנם הזיז את הרכב מיד במוצאי שבת, (ועל על זה אפשר לפתוח דיון מה זה מוצאי שבת) אבל יש מספיק אנשים שאם לא תתן להם דוח, הם ישאירו את הרכב גם שעתיים שלוש לאחר שיצאה השבת.

ארי, אתה מספיק חכם כדי להבין את ההבדל.

למגר את הטלפונים בנהיגה צריך בכל מחיר, זה ברור!
למגר את הסנדביצ'ים…? אפשר לתת בהם ביס 🙂

משטרת פושעים שקרנים רמאים ולא מוסריים. טפשים פורקי עול מלכות שמים. מכעיסי השם ומעקבי הגאולה. אין להם חלק בעם ישראל והם רשעים כהמן ואגג,כל שוטר ושוטר בפני עצמו. הם אוכפים חוקים של גויים ונכנסים לבתי כנסת עם כיפה ביום כיפור? אין להם כפרה.אין להם חמלה.אין להם ישועה. הם שנואי הדור ושנואי השכינה. הם שבגללם נפטרים גדולי ישראל. הם שבגללם פרצה שואה. הם וזקניהם ודורותיהם בעבר בהווה ובעתיד. הם זרע פורע שם שמיים.

חבל
צריכים להעביר את עבודת המשטורה לנטורי קרטא
הם ילמדו את כולם לקח!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture