Abed Rahim Khatib/Flash90

חמאס: "העברנו מסר רציני לישראל: הפצצה תיענה בהפצצה"

ארגוני הטרור בעזה התאחדו והוציאו הודעה משותפת לאחר ליל הקרב ואיימו: "ישראל נושאת באחריות מלאה, לא נאפשר לשבור את המחאה". דובר חמאס הוסיף: "מי שהתחיל בהסלמה היא ישראל ועליה לשאת בכל ההשלכות והתוצאות של מעשיה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ארגוני הטרור באזור פרסמו הודעה משותפת, שבה איימו על ישראל "לשלם את המחיר אם תכפה משוואות תוקפניות נגד הפלסטינים". הזרועות הצבאיות של חמאס והג'יהאד האיסלאמי לקחו אחר הצהריים אחריות על תקיפה משותפת של שבעה מוצבים ישראליים במהלך הלילה.

בהודעה מטעמן נמסר: "אנו מדגישים את משוואת 'הפצצה בתגובה להפצצה' ולא נאפשר לאויב לכפות משוואות תוקפניות נגד עמנו וההתנגדות. ההנהגה הישראלית נושאת באחריות המלאה לכל תוקפנות ותשלם את המחיר על כך. כל הניסיונות לשבור את המחאה העממית הפלסטינית לא יצליחו. המוכנות והתגובה המהירה והמתואמת שלנו הן ההוכחה לכך שאנו מבצעים את מה שאנו אומרים".

דובר חמאס, פאוזי ברהום, הוסיף: "זה ברור שישראל מנסה לכפות משוואה וכללי עימות חדשים מול ההתנגדות ברצועת עזה, והם: ישראל תמשיך להפציץ, להרוג ולתקוף, מבלי שההתנגדות תגיב. ישראל שוגה בהבנתה את האופי של ההתנגדות ברצועה. ההתנגדות ביצעה את חובתה להגן על רצועת עזה והעבירה מסר רציני לישראל: הפצצה תיענה בהפצצה. לא נאפשר לה לכפות משוואה חדשה על רצועת עזה והעם הפלסטיני. מי שהתחיל בהסלמה היא ישראל ועליה לשאת בכל ההשלכות והתוצאות של מעשיה".

על רקע הלילה הסוער בדרום, שכלל עשרות שיגורים, תקיפות ויירוטים, הזהיר צה"ל מוקדם יותר את תושבי רצועת עזה כי חמאס מדרדר את רצועת עזה להסלמה. הדברים נכתבו בפוסט בערבית שפרסם דובר צה"ל בשפה הערבית אביחי אדרעי: "אלו הישגי חמאס בעימות הקודם – הרס, הרס והרס. דברי האיום של מנהיגי הארגון לא יסתירו את השורה התחתונה: חמאס מדרדר את רצועת עזה לכיוון הסלמה בניגוד לאינטרס של תושבי הרצועה. לחמאס לא אכפת מתושבי עזה".

בתום הערכת מצב בה השתתפו הרמטכ"ל גדי איזנקוט וגורמי ביטחון בכירים נוספים אמרו בצה"ל כי חמאס שוגה בהבנת המציאות ובניתוח שלו את המצב ומזהירים כי ישראל לא תאפשר יותר המשך שליחת עפיפונים ובלוני תבערה ושריפות בעוטף, גם במחיר של כניסה לעימות נרחב.

בצה"ל השלימו בתקופה האחרונה את כל ההכנות המבצעיות ביחידות, בזרועות, בהיבטים של הגנה והתקפה מול רצועת עזה. "אם חמאס חושב שישראל תהסס להיכנס לעימות הוא טועה", נאמר עוד בהערכת המצב. "יש פה שורה של מדרגות תגובה הולכות ומחריפות שישראל תיכנס אליהן והצבא ערוך לאפשרות שניכנס למספר ימי קרב ולחימה בדרום ועד מבצע כולל ורחב".

כזכור, לאחר חצות תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר שלושה יעדי טרור במתחם צבאי של חמאס בדרום רצועת עזה בתגובה להמשך שיגורי העפיפונים ובלוני הנפץ והתבערה אל שטח ישראל. תגובת חמאס לא איחרה לבוא. לפחות 45 רקטות ופצצות מרגמה נורו לאורך כל שעות הלילה. לפי הודעת צה"ל, חיל האוויר תקף בסך הכול 25 יעדים של חמאס לאורך רצועת עזה בשלושה גלים. באחרון שבהם הותקפו 11 יעדים "בארבעה מתחמים צבאיים של ארגון הטרור חמאס ביניהם מתחם אימונים תת קרקעי", נמסר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture