צילום: פלאש 90

כפייה חילונית בתל אביב: חב"ד בעתירה דחופה נגד העירייה

נציגי חב"ד הגישו אתמול עתירה דחופה לבית המשפט נגד ראש עיריית ת"א רון חולדאי, לאחר שהודיע כי לא יאפשר לתנועת חב"ד לערוך אירוע ביום שני הקרוב בכיכר רבין בהפרדה בין נשים וגברים. בחב"ד מבהירים כי בניגוד לפרסומים האירוע אינו מבוטל

נציגי חב"ד הגישו אתמול עתירה דחופה לבית המשפט המנהלי נגד ראש עיריית ת"א רון חולדאי, לאחר שהוא הודיע כי לא יאפשר לתנועת חב"ד לערוך אירוע ביום שני הקרוב בכיכר רבין בהפרדה בין נשים וגברים, כך מדווח הבוקר 'ישראל היום'. בחב"ד מבהירים כי בניגוד לפרסומים האירוע אינו מבוטל.

כזכור, עיריית תל האביב, בהנחיית ראש העיר ובאישור היועמ"ש, החליטה לאסור על קיום אירוע של תנועת חב"ד שהיה אמור להתקיים בכיכר רבין. הנימוק: האירוע אמור להתקיים תוך הפרדה בין גברים לנשים, ומאחר ואינו "פולחני דתי" הוא מהווה "הדרה לא מוצדקת" כלפי אוכלוסיות שונות. העבודה שהשטח מתחלק באופן שיוויוני בין נשים לגברים נעלמה ככל הנראה מחולדאי וחבריו.

בעתירה לבית המשפט טוענים חסידי חב"ד כי העירייה ידעה ואישרה את האירוע כבר לפני כמה חודשים ורק כעת חזרה בה. אנשי חב"ד אמרו כי "בהחלטת השימוע שנערך בעיריית תל אביב, הודיעה העירייה למארגני אירוע 'משיח בכיכר' כי תאפשר לקיים את האירוע בהפרדה בין נשים לגברים, אך 'ללא מחיצה פיזית'".

החסידים עתרו לבית המשפט בדרישה להקמת המחיצה בין הנשים לגברים – "לפי כללי ההלכה – כפי שסוכם עם העירייה מראש, וכפי שהיה בכל האירועים שערכו המארגנים בכיכר בשנים הקודמות".

בעיריית ת"א אמר ל'ישראל היום' כי "היועמ"ש קבע ב־18 ביוני כי לעירייה שיקול דעת רחב לקביעת תנאים בנוגע לאישור השימוש במרחב הציבורי וכי בסמכותה לקבוע שלא תתקיים כל הפרדה מגדרית באירוע המתקיים לפי הרשאתה. נלמד את העתירה ונגיש את תגובתנו לבית המשפט".

בעקבות כפיה חילונית בוטה בתל אביב: סמוטריץ' פנה ליועמ"ש

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני מכיר לוכד חולדות במחיר מצוין, אשמח לשתף.

זה לא אירוע אירוע של חב"ד!!!
תהיו מודעים לכך כשאתם מפרסמים משהו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו