אילוסטרציה. אין קשר בין המצולמים לכתבה. צילום: Yaakov Naumi/Flash90

מפרסם הפוסט מגיב: לא אויב החרדים, ביקשתי רק להבין מדיניות

המרצה חן רותם, שפירסם את הפוסט המקורי על העיכוב בטיסה בשל דרישת החרדים לא לשבת ליד נשים, מגיב בשיחה עם JDN: תיארתי אירוע שהייתי עד לו וניסיתי לעשות זאת במלוא האובייקטיביות. הפוסט שלי ביקש לדעת האם לאל על יש מדיניות בנושא

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר שהוכחשה הטענה על עיכוב הטיסה שהמריאה מנמל התעופה קנדי בניו יורק לישראל, והתברר כי הסיבה לא הייתה בשל התנהלות כמה חרדים שסירבו לשבת ליד נשים, פנינו אל כותב הפוסט המקורי, חן רותם, מרצה במרכז שלם בירושלים, על מנת להבין את העובדות לאשורם. ביקשנו לדעת, האם לא דייק בתיאור האירוע, כפי שהשתקף בפוסט שפירסם.

"ראשית, הפוסט המקורי שלי לא הכיל שום ביטויי התלהמות, איבה או שנאה, חלילה, לשום גוף ולשום מגזר", הגיב רותם. "איני יכול לקחת אחריות על כל תגובה שנגזרה מהפוסט, הן של טובקיסטים, הן של גורמים פוליטיים והן של גורמי תקשורת ובעלי אינטרסים אחרים".

בתגובה לתיאורו של נוסע אחר שטען כי כל הסיפור על החרדים שסירבו לשבת ליד הנשים ארך 5 דקות בלבד, וכי העיכוב היה ללא קשר, הגיב רותם: "תיארתי אירוע שהייתי עד לו וניסיתי לעשות זאת במלוא האובייקטיביות. כמובן שלכל אדם ולכל נוסע בטיסה יש את נקודת הראות שלו על המתרחש.

בוידאו: ח"כ אייכלר בנאום נוקב נגד התנהלות אל-על במליאת הכנסת

לדבריו, "מכל מקום, הנקודה היא לא בכמה זמן התעכב המטוס ואפילו לא מהם כלל האירועים שגרנו לעיכוב הטיסה. הפוסט שלי היה מכוון לחברת אל על, וביקש לדעת האם יש מדיניות סדורה במקרים שכאלה ואם יש כזאת, מהי. אל על לא הכחישו כי האירוע אכן קרה. כפי שלא הכחישו כי אירועים כאלה חוזרים ונשנים בשנים האחרונות, עם יותר או פחות פרסום לציבור. במקום להתמקד בהשוואת עדויות, כדאי להתייחס לעצם העניין עצמו וכיצד אנחנו כחברה, ואל על, כחברה מסחרית, מתמודדים עמו".

הנה הפוסט המלא כפי שפרסם רותם, שעורר את הסערה התקשורתית בנושא: "טיסה 002 של אל על מקנדי לבן גוריון. שעת המראה מתוכננת: שש בערב. כולם עולים, מתיישבים במקומותיהם. מחכים. מתחיל בלגן. ארבעה חרדים שעלו לטיסה מסרבים לשבת ליד נשים. (אחד מהם, אדוק וסגפן במיוחד, עלה למטוס כשעיניו עצומות בחוזקה, מובל ביד על ידי חברו – ונשאר כך לכל אורך הטיסה) הצוות מנסה לפתור את העניין. זה לא הולך. הדיילות מפנות מקום לגברים הסמכותיים שעל הסיפון: לפרסר ולמי שנראה כראש הצוות, שמנסים לפתור את המשבר. החרדים לא מוכנים לדבר עם, או להסתכל על, הדיילות. כל הגברים בצוות, חוץ מהקפטן, עוסקים עכשיו רק בזה, במקום להתכונן להמראה ולשרת את הנוסעים. החרדים לא ממצמצים. אחד מאנשי הצוות מאיים: "אם לא תשבו, אתם יכולים לרדת מהטיסה כבר עכשיו".

"בסוף, אחרי דקות ארוכות של משא ומתן, הצוות נכנע. ואז מתחיל תהליך דיפלומטי וממושך של הזזת נוסעות ממקומן, כדי לפנות שורת כסאות לארבעת החרדים. יצויין כי כל העת הזאת, חובשי כיפה אחרים במטוס (חב"דניקים, חובשי כיפות שחורות וסרוגות) מביעים תמיהה וסלידה מהתנהגות החרדים. בסוף, אחרי הרבה התפתלויות, צעקות ותמרונים, שתי נשים (אחת אמריקאית כבת 70 והשניה ישראלית צעירה) מסכימות, גם מפאת לחץ הזמן, לעבור מקום והמשבר נפתר. הצוות, שהתרוצץ במעברים יותר משעה, נראה מותש כבר לפני ההמראה, אם כי יש להניח שמורגל כבר בסצינות שכאלה. רק למען הסר ספק: הנשים לא שודרגו למקום טוב יותר, רק עברו למושבים אחרים במחלקת תיירים. לא שזה רלוונטי לעניין העקרוני, כמובן.

"שורה תחתונה: בזמן שבמטוס אל-על עסקו בענייני תיאולוגיה מעשית ובסוגיות של אמונה אישית מול זכויות הפרט וסדר אזרחי, 12 מטוסים של חברות אחרות עקפו את התור של טיסה 002. הטיסה לישראל המריאה בשעה ורבע איחור.

"שאלה אחת לאנשים הטובים באל על: האם יש מדיניות רשמית כלשהי בעניינים שכאלה? ואם כן, מהי? והאם כל נוסע יכול לדרוש – ולקבל – הזזת נוסעים אחרים ממקומום לטובת רווחתו האישית ועל פי אמונתו הפרטית? או האם זו פריבילגיה ששמורה רק לפלח אחד של נוסעים. לתשובתכם אודה. בברכת הכי בבית בעולם" – עד כאן נוסח הפוסט.

מוקדם יותר היום, פרסמה אשת התקשורת סיון רהב מאיר מאדם בשם כתריאל שם-טוב: "שלום סיון, הייתי על הטיסה המדוברת מניו יורק, הטיסה ש'חרדים עיכבו במשך שעה ורבע', לפי הכותרות. אשתי ואני חגגנו 25 שנות נישואים, וב-18:00 בערב היינו צריכים להמריא חזרה. פשוט לא האמנתי כשקראתי את כל הכתבות. היינו אמורים להמריא ב-18:00, אבל הודיעו לנו עוד לפני העלייה למטוס שיש עיכוב עד 18:45. זה גם היה כתוב על המסך בטרמינל, בלי קשר לאף נוסע, כמובן. עלינו למטוס וזה לקח זמן, לפחות עד 19:10 לדעתי.

"להערכתי, כל הסיפור עם החרדים לקח 5 דקות, לא יותר. אני כמובן לא מצדיק את ההתנהגות שלהם ואסור לעכב טיסה אפילו בדקה. כאדם חרדי לא נתקלתי מעולם בהתנהגות כמו שלהם. אבל שמעתי אותך מזדעזעת בתקשורת, ושמעתי עוד רבים עוסקים בכך וכועסים, וכיוון שהייתי שם, אני לא מבין איך הסיפור הזה תפס את כולם. זה הרי נשמע כל כך הזוי, איך לא בודקים? וזה גורם לישראל לנזק בינלאומי, לשם הטוב שלנו בכל עולם, אז מה קורה פה? התלבטתי כמה ימים אם לפנות אלייך, אבל חשוב לי שיידעו את האמת. יש לי עוד עדים רבים לסיפור הזה שהיו במטוס, אם צריך".

סיון רהב מאיר מוסיפה: "מיהרתי לפנות ל"אל על" ושם מסרו לי כעת את התגובה המפתיעה הבאה: "אכן, הפרטים שפורסמו בנושא לא היו מדויקים, בלשון המעטה. בפועל האיחור לא היה קשור כלל לאירוע שפורסם. ההסעה של המטוס אל עבר מסלול ההמראה בשדה התעופה ניו יורק בשעות הערב נמשכה כשעה ללא קשר למקרה. הטיפול בשני הנוסעים שסירבו לשבת במקומם התרחש אחרי שהמטוס כבר התנתק מהשער, והוא נמשך דקות ספורות בלבד. נמשיך לעשות הכל כדי להסיע את נוסעינו בנוחות, בבטחה ובהתאם ללוחות הזמנים".

פייק ניוז: האם החרדים אכן עיכבו טיסה במשך שעה ורבע?

מיכאלי יוזמת חקיקה נגד הפרדה במטוסים; אייכלר מאיים בחרם • צפו

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בבירת ההייטק בעולם, לא נדרש לחוקק חוקים ולאיים בחרמות. ניתן לפתח פתרון טכנולוגי קל ופשוט, ובכך למנוע מריבות וחרמות וחקיקת חוקים מטופשים. השם יברך את עמו בשלום.
לא מובן מדוע חב' 'אל-על' לא מפתחת 'אפליקציה', שמסדרת את מקומות הישיבה במטוס באופן ממוחשב, כך שגבר – ישב ליד גבר, ואשה – תשב ליד אשה.
כיום בעידן הטכנולוגי המפותח, מדובר ביישום קל ונוח לביצוע.
תפסיקו לריב!

תשובה דיפלומטית וגיבוב מילים עם אפס התייחסות לשאלה המרכזית, האם האיחור של שעה ורבע היה בגלל החרדים, או לא?

מענין כמה הוא יכל לחכות עם התגובה הנ"ל,
למצות עד תום את ההתלהמות הכלל תקשורתית בציבור החרדים ואח"כ לנסות לחפש עוד כותרת,

למה התגובה שלי אינה מופיעה??????????????????????????????????????????????????

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture