מאת מקור, שימוש הוגן, https://he.wikipedia.org/w/index.php?curid=82117

נחשף: הרשות הפלסטינית משלמת מיליונים למבצעי הלינץ' ברמאללה

מיליוני השקלים המועברים למבצעי הלינץ’ ברמאללה מהווים חלק ממדיניות סדורה של הרשות לתגמל, לטפח ולתמרץ את הטרור נגד הישראלים. מכון ‘מבט לתקשורת פלסטינית’: “חוקי הקפאת הסיוע לרשות לא אפקטיביים, נדרשת מדיניות קשוחה יותר”

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הרשות הפלסטינית מהללת את מבצעי הלינץ’ ברמאללה ומרעיפה מיליוני שקלים על הרוצחים. שלושה מהמחבלים שהשתתפו בביצוע הלינץ’ וכלואים כיום בישראל, קיבלו מאז מעצרם משכורת מצטברת של למעלה משני מיליון שקלים מהרשות – כך עולה מחישוב שערכו חוקרי ‘מבט לתקשורת פלסטינית’. עשרה מחבלים נוספים שהורשעו במסגרת הלינץ’ זכו למשכורות של לפחות חמישה מיליון שקלים.

שלושת המחבלים – מוחמד נווארה, חאבּס בּאיוד וג’וואד אבו קרע – הורשעו בגין מעורבותם בלינץ’ המחריד שהתרחש לפני כ-18 שנים, כאשר המון פלסטיני ברמאללה רצח באכזריות שני חיילי מילואים של צה”ל, ואדים נורז’יץ ויוסי אברהמי ז”ל. בּאיוד נשפט לשני מאסרי עולם, נווארה למאסר עולם אחד, ואבו-קרע נידון ל-25 שנות מאסר וצפוי להשתחרר מהכלא במחצית העשור הבא.

התמיכה החודשית לה זוכה כל אחד משלושת המחבלים עומדת כיום על 7,000 שקלים, ואצל נווארה ובאיוד המרצים מאסר עולם היא צפויה לעלות במרוצת השנים לסכום מקסימלי של 12 אלף שקלים בכל חודש. שלושת הרוצחים הכלואים גם זוכים לכבוד מלכים בטלוויזיה הפלסטינית הרשמית, הממומנת ומופעלת על ידי הרשות של אבו מאזן. תכנית ששודרה לאחרונה בטלוויזיה הפלסטינית הוקדשה להלל מחבלים הכלואים בישראל, ובה הוגדרו שלושת הטרוריסטים שהשתתפו בלינץ’ על ידי הטלוויזיה של הרשות כ”גיבורים”.

אחותו של הרוצח נווארה, שכאמור נידון למאסר עולם בשל חלקו בלינץ’, סיפרה במהלך תכנית הטלוויזיה המסיתה כי מעשיו הרצחניים של אחיה מסבים למשפחה “גאווה גדולה וגורמים לנו להרים את ראשנו”. היא הוסיפה כי “אני גאה בכך שיש לי אח שכזה”. המגיש מטעם הטלוויזיה של הרשות ייחל לכך שמבצעי הלינץ’ “יזכו בחירותם”.

בתכנית אחרת של הטלוויזיה הפלסטינית בשנת 2009, לגלגו אנשי פת”ח על חמאס והציגו אותם כמי שאינם מבצעים די פיגועים בישראל. המשתתפים בתכנית והתפארו בכך שהפת”ח היה זה שרצח שני חיילים ברמאללה, לעומת חמאס שרק חטף את גלעד שליט.

גלעד צוויק מזכיר באתר מידה כי לאחרונה חלה מגמה עולמית חיובית של הקשחת עמדות כלפי תשלום משכורות למחבלים מטעם הרשות הפלסטינית. בחודש מרץ האחרון חתם הנשיא טראמפ על ‘חוק טיילור פורס’ שתכליתו הקפאת הסיוע האמריקני לרשות הפלסטינית, כל עוד הרשות ממשיכה לממן מחבלים. לפי קרוליין גליק (‘סיפוח עכשיו’), האמריקנים מעבירים בממוצע לרשות הפלסטינית 600 מיליון דולר מדי שנה – סכום הסיוע הקבוע הגבוה ביותר אי פעם של ארה”ב לישות זרה, ביחס לכמות האנשים.

בישראל הצטרפו למגמה עם אישור החוק לקיזוז סכום המשכורות שמשלם אבו מאזן למחבלים מהסיוע שמעבירה הממשלה לרשות. עם זאת הכספים לא יחולטו, אלא רק יוקפאו.

אנשי מכון המחקר ‘מבט לתקשורת פלסטינית’, העוסקים זה שנים ארוכות בתמיכת הרשות במחבלים והיו מעורבים בניסוח הצעת החוק, טוענים כי מיליוני השקלים שהרשות מעבירה למבצעי הלינץ’ ברמאללה צריכים להיות מתורגמים למדיניות נחושה יותר מצד ישראל.

“אנחנו מרוצים שישראל תקפיא כעת סכום השווה למה שהרשות מעבירה למחבלים, אבל אני לא מרוצה שהכסף מוקפא ולא מועבר למשפחות נפגעי טרור כפי שהיה בהצעה הראשונה שעברה פה אחד בוועדת החוץ והביטחון”, אומר ל’מידה’ איתמר מרכוס, מנהל ‘מבט לתקשורת פלסטינית’. מרכוס מביע חשש כי הכסף “המוקפא” יועבר בעתיד בכל זאת לידי הרשות: “כל עוד הכסף לא חולט מבחינתי יש חור בחקיקה”.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא ציפיתי שאתר חרדי ישים תמונה נוראית כזו…!!!
תתביישו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture