שחרור מחבלים או שיפור תנאי התושבים? האסטרטגיה השגויה של חמאס

"זו שגיאה אסטרטגית כבדה של יחיא סינוואר", אמר גורם צבאי. "הוא רואה בגופות הלוחמים הישראלים מנוף להחזרת האסירים, במקום שיראה בגופות את המכשיר דרכו יוכל לשפר באופן בולט את אומללותם של שני מיליון הפלסטינים שלקח כבני ערובה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"חמאס יודע עד כמה ישראל והקהיליה הבינלאומית יהיו מוכנים ללכת לקראתו בהסדרה, אך ממשיך לסרב להחזיר את הגופות" של אורון שאול והדר גולדין שנפלו בעת מבצע צוק איתן. את הדברים אומר גורם צבאי בכיר בישראל בשיחה עם אל מוניטור.

לדבריו, מדובר בהתנהגות לא רציונלית, נטולת כל היגיון שיכול להתקבל בהבנה במדינה בעלת תרבות מערבית יחסית, כישראל. "העובדה שהם מוכנים להמשיך לחיות עם ארבע שעות חשמל ביום, אבטלה בשמיים, ביוב ברחובות, מערכות מים, חינוך ובריאות קורסות, ולהמשיך להתעקש לא להחזיר שתי גופות של חיילים ישראלים, היא בלתי נתפסת", מודים בצה"ל.

"זו שגיאה אסטרטגית כבדה של יחיא סינוואר", אמר לאל-מוניטור גורם צבאי ישראלי בכיר ביותר, "הוא רואה בגופות הלוחמים הישראלים מנוף להחזרת האסירים, במקום שיראה בגופות את המכשיר דרכו יוכל לשפר באופן בולט את אומללותם של שני מיליון הפלסטינים שלקח כבני ערובה".

גם בצמרת הפיקוד של הצבא הרציונל על פיו חשוב יותר להביא שקט לחזית הדרום לתקופה ניכרת מאשר להמשיך להתעקש על החזרת הגופות, אינו מצליח לגבור על עקרונות המוסר והערך המקודש של החזרת הבנים הביתה, או לפחות החזרת גופותיהם של הבנים לקבורה בקבר ישראל. זהו המלכוד, בכל עוצמתו, והוא נמצא כאן כדי להישאר.

היחיד שניסה להילחם בו בתחילת הקדנציה שלו במשרד הביטחון, הוא שר הביטחון אביגדור ליברמן, שיצר רושם שאין לישראל כוונה להיכנס, שוב, למעגל קסמים של עסקאות שבויים ונעדרים מול חמאס, כפי שנהגה בעסקת שליט. ליברמן ניסה לפרוץ את המבוי הסתום אבל בסופו של דבר נאלץ להתיישר. הוא הבין את עוצמת המחויבות של צה"ל ללוחמיו ואת עוצמתן המוסרית של משפחות גולדין ושאול.

לדברי הפרשן בן כספית, ישראל טרם נרפאה מטראומת עסקת שליט בה שחררה למעלה מאלף מחבלים, חלק ניכר מהם רוצחים, עבור חייל אחד. אין היום לגיטימציה ציבורית בישראל לשחרר מחבלים רוצחים, ובטח לא תמורת גופות של חיילים מתים. אבל למשוואה הזו יש צד נוסף: משפחת גולדין מובילה קמפיין ציבורי שקורא לקבינט לא להסדיר את המצב מול עזה, לא לבצע הקלות משמעותיות לטובת חמאס, עד שהגופות לא יוחזרו.

לקמפיין הזה עוגנים מוסריים יציבים והיגיון בריא. "הומניטרי תמורת הומניטרי", הם אומרים, וצודקים. אין סיבה שחמאס יסחור בגופות של לוחמים ישראלים בעוד בית המשפט העליון בישראל יורה לממשלה להחזיר את גופותיהם של מחבלים פלסטינים ללא שהיות.

כרגע, אין בישראל מנהיג שיכול להישיר מבט אל הציבור ולהודות בפה מלא שהאינטרס להסדיר את המצב ברצועה גובר על האינטרס להחזיר גופת לוחם לקבורה. נתניהו לא מסוגל לבצע מעשה כזה, גם לא אביגדור ליברמן, אפילו לא הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט. וכך כולם תקועים על אותה משבצת מתסכלת.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

השגיאה הגדולה היא לתת לך במה לכתוב את ערמת השטויות שלך.
איפה נשמע כזה הגיון לותר על עקרון בסיסי של השבת הבנים הביתה הגישה הרופסת האומללה הזו היא שמביאה את כל הצרות שלנו.
משפחת גולדין ומשפחת אורון לא בחרו להיות במקום המורכב הזה מדינת ישראל על מנהיגה צריכה למצוא פיתרון ואם היו מתחילים לעשות את העבודה הבנים היו חוזרים קו נוקשה ברור בקול אחד היה מזמן פותר את הבעיה ויחיא היה מיישר קו עם המערכת ולא מתגרה בנו בצורה כזו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture