Hadas Parush/Flash90

איתן כבל על מחירי הטיסות לאומן: מדובר בניצול בוטה של קהל שבוי

ח"כ איתן כבל שיגר מכתב לממונה על ההגבלים בנושא מחירי הטיסות לאומן לקראת ראש השנה, וקיבל תגובה ממנה השתמע כי המחירים יירדו עוד השנה. חרדי העובד בכנסת הפנה את תשומת ליבו של הח"כ למחירים העדכניים, ואיתן כבל התערב שוב

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

כל מי שטס אי פעם לאומן שם לב לפער הגבוה בין מחירי הטיסות בשאר ימות השנה למחיריהם לקראת ימי ראש השנה, בהם עולים רבבות להשתטח על ציונו של רבי נחמן מברסלב שאמר "ראש השנה שלי עולה על הכל". עשרות אלפים יוצאים מישראל לאומן, והאירוע אף מוגדר ע"י משרד החוץ כאירוע הכי גדול בהשתתפות ישראלים בחו"ל.

מי שנכנס לעובי הקורה והחליט לטפל בעליית המחירים הגבוהה של כרטיסי הטיסות לקראת ראש השנה, הוא ח"כ איתן כבל מהמחנה הציוני, לאחר שבדיון שהתקיים בועדת הכלכלה של הכנסת, בראשה עומד ח"כ כבל, נחשף כי ייתכן וישנם תיאומי מחירים בין חברות התעופה לקראת ראש השנה, וכפועל יוצא מכך זה כבר כמה שנים שישנה עלייה מתמדת במחירי הטיסות לאומן.

"לא אקבל מצב של תיאום מחירים ועלייה כזו דרמטית במחיר. אומר זאת באופן חד משמעי, אמשיך לפקח ולוודא שמחירי הטיסות בראש השנה הקרב ובא ישתנו לטובה יהיו סבירים תוך קיום תחרות אמיתית. רמות המחירים בראש השנה בטיסות לאומן עפו לשמיים וממש לא רק מסיבות של ביקוש והיצע. חשוב להדגיש שהטיסות לאומן כבר אינן נחלה של קבוצה קטנה בחברה הישראלית אלא שהיום זה חוצה את החברה הישראלית", אמר כבל.

במכתב שנשלח על ידי יו"ר וועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ איתן כבל, לממונה על ההגבלים העסקיים, מיכל הלפרין, נכתב כי "פערי המחירים בטיסות בין חודש ספטמבר לבין שאר חודשי השנה מגיעים עד ל-600%. בעוד בימים רגילים כרטיס טיסה לאומן עולה כ-300 דולר, בראש השנה מחירו לא יורד מ-1000 דולר. לא ניתן להימנע מהמסקנה שחברות התעופה מנצלות את המצב להפקת רווח מופרז על גבם של החסידים. תיאומי מחירים בקרב חברות תעופה לקראת מועדים עמוסים במיוחד אינה תופעה חדשה ונראה כי בעולם הרגולטורים כבר לא חוששים להתמודד איתה. רק לאחרונה פורסם כי הרגולטור הגרמני קנס את חברת התעופה לופטהנזה בעקבות זינוק מחירים חריג בטיסות בחג המולד".

במכתב שהשיבו לח"כ כבל טענו תחילה ברשות להגבלים עסקיים כי הדבר נובע מביקוש והיצע ומכך שישנן עלויות גדולות לטיסות הללו ואף ציינו כי הוגדלה הקיבולת לטיסות לשם ל-25,000 מקומות. ח"כ כבל לא הסתפק בתשובה וזימן את הממונה לפגישה בנושא. לאחר בדיקה נוספת של הממונה צפויים המחירים בראש השנה הקרוב לרדת זאת כתוצאה מהסכם שהשיגה רשות התעופה האזרחית עם רשויות התעופה האוקראיניות. הממונה מציינת במכתבה כי "יחד עם זאת, ככל שהמצב התחרותי לא יביא לירידת מחירים בראש השנה הקרוב, תידרש הרשות פעם נוספת לנושא במטרה להבטיח שיפור במצב התחרותי שיוביל למחירי טיסות נגישים והוגנים יותר לנוסעים לאומן".

למרות הצהרת הממונה על ההגבלים כי מחירי הטיסות צפויים לרדת עוד השנה, הפנה חרדי העובד בכנסת וטס מידי שנה לאומן את תשומת ליבו של ח"כ כבל ואנשי לשכתו לעובדה שמחירי הטיסות לא ירדו כלל, וכי למרות ההבטחות על הסכם שהושג בין רשות התעופה האזרחית (רת”א) עם רשויות התעופה האוקראיניות עדיין לא חלה כל הוזלה במחירי הטיסות לאומן.

בתגובה כתב כבל מכתב נוסף לממונה על ההגבלים: "אני פונה אלייך בהמשך לשיתוף הפעולה בינינו בנושא שבנדון שהתחיל כבר לפני כשנתיים, עת התרעתי בפניך על מחירי הטיסות המופקעים לאומן בראש השנה. בפגישתנו שנערכה ביום 23.5.2018 אמרת כי את צופה ירידה משמעותית במחירי הטיסות השנה עקב הסכם שהשיגה רשות התעופה האזרחית (רת”א) עם רשויות התעופה האוקראיניות שהסיר הגבלות אסדרתיות שייקרו את מחיר הטיסות, וכן עקב הגדלת קיבולת המושבים בין המדינות בתקופת חגי תשרי ב 25,000- מושבים לכל היעדים באוקראינה".

"למרות זאת מבדיקה שערכתי לגבי מחירי הטיסות בתאריכים האמורים עולה בבירור כי לא חלה כל הוזלה ומחירי הטיסות לאומן בתאריכים הרלוונטיים עדיין עומדים על כ $900- לטיסה הלוך ושוב. טיסה שאורכה שלוש שעות לכל כיוון, שמחירה בימים כסידרם נע בין $300-400 , מכפילה את שוויה ויותר בראש השנה".

בהמשך המכתב כתב כבל: "העלייה לקברו של רבי נחמן מברסלב בראש השנה הינה מצווה חשובה עבור כ 50,000- ישראלים שהינם בגדר “קהל שבוי” שישלם כל מחיר כדי לעלות לקבר. למען הסר ספק, לא מדובר בעלייה סבירה במחיר שנובעת מעלייה חדה בביקוש אלא בניצול בוטה של מצבם של הנוסעים. בפגישתנו סיכמנו כי ככל שלא תהיה ירידת מחירים משמעותית תנקוט רשות ההגבלים העסקיים צעדים אקטיביים כדי להביא להוזלת המחירים. אני קורא לך להתערב באופן מיידי ולהבטיח את הפסקת הניצול של הנוסעים לאומן בידי חברות התעופה כך שכבר בראש השנה הבא עלינו לטובה יוכלו לנסוע לאומן במחירים שפויים והוגנים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
9 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יישר כח גדול לכל העוסקים במלאכה ובניסיון להוזיל מחירים זה לא שפוי לשלם סכומים כאלו .ומה עוד שהלינה שם לא זולה בכלל .צרכים להתאחד כולם ולחשוב מהנעוד אפשר לעשות .הרבה אנשים רוצים לטוס והמצב לא מאפשר .

הוא מדבר הרבה אבל בתכלס?

איתן כבל מנסה לקנות את הקולות של החרדים

הדברים ידועים אך עד שלא תפתח חקירה פלילית ויעצרו הגורמים הבעיתים ותהיה הרתעה לא יהיה שום שינוי

מאןד מוזר שח"כ כבל שהוא מ"המחנה הציוני" מתערב במחירים לנסיעה לאומן
אולי הוא רוצה פחות חרדים בר"ה בארץ ישראל….

שטויות במיץ.
יש ביקוש – יש עלית מחירים.
פשוט וקל.

חסיד ברסלב

אשריו ואשרי חלקו בושה שאדם שאינו קשור לקהל החרדי צריך לדאוג לנושא הזה והחכים החרדים עוד לא הקדימו בושה ש50000 איש בוחרים בכם

למה החברי כנסת החרדים לא דואגים לזה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture