Basel Awidat/Flash90

הפסקת אש? לראשונה מ'צוק איתן': רקטה נורתה לבאר שבע

רגיעה או הסלמה? אחרי שעתיים שקטות נשמעה אזעקה בבאר שבע ובסביבותיה ורקטה שנורתה מרצועת עזה נחתה בשטח פתוח. אלוף פיקוד הדרום ביקר בעיר שדרות: "אנו ערוכים לכל תרחיש ונמשיך לעשות כל שיידרש על מנת לשמור על ביטחון התושבים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אחרי הפוגה של שעתיים בירי לעבר ישראל, אזעקת צבע אדום נשמעה אחר הצהריים (חמישי) בבאר שבע, עומר וביישובי מרכז הנגב. מדובר בירי הראשון על בירת הנגב מאז מבצע צוק איתן בקיץ 2014, ומתברר כי הרקטה נחתה בשטח פתוח.

עוד לפני הירי אמר דובר חמאס, פאוזי ברהום: "התזמון של ההסלמה בעזה והפגיעה באנשי ההתנגדות בעת שמשלחת חמאס הגיעה לקהיר, מוכיחים שהאויב הישראלי רוצה להכשיל את המאמץ של מצרים והאו"ם להרגעת המצב ברצועת עזה. ישראל היא זו הנושאת באחריות המלאה למה שקורה ברצועת עזה והתגובה של ההתנגדות טבעית – תגובה לפשעים של ישראל ומאמץ לחייבה לכבד את הבנות ההרגעה כפי שהיה בעבר. על מקבלי ההחלטות באזור ובעולם להתערב כדי לעצור את ההסלמה הזאת ואת הפגיעה בתושבים ובאנשי ההתנגדות".

מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, שביקר בשדרות עם מפקד פיקוד העורף אלוף תמיר ידעי, אמר: "ביממה האחרונה ביצענו תקיפות משמעותיות ביותר כנגד ארגון הטרור חמאס אשר בחר להפר את השקט של תושבי עוטף עזה. אנו ערוכים לכל תרחיש ונמשיך לעשות כל שיידרש על מנת לשמור על ביטחון התושבים ולחזק את תחושת הביטחון. אני בטוח בחוסנם של תושבי העוטף וקורא להם להמשיך ולהשמע להנחיות פיקוד העורף".

האירועים התרחשו דווקא על רקע המגעים בין ישראל לחמאס להסדרה ארוכת טווח. אחרי לילה של אזעקות בלתי פוסקות פחת הבוקר קצב השיגורים מהרצועה, אבל הירי נמשך. מנתוני צה"ל עולה כי מאמש ועד 13:00 בצהריים זוהו כ-180 שיגורים מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. סוללת כיפת ברזל יירטה יותר מ-30 שיגורים, ורוב הנפילות היו בשטחים פתוחים. כמה עשרות בני אדם נפצעו, כולל עובדת זרה מתאילנד שנפגעה באורח קשה-בינוני, ובהמשך התייצב מצבה.

גורם פלסטיני בעזה אומר שהארגונים החמושים רואים את סבב ההסלמה הנוכחי כ"גמור" וכעת חזרה לשגרה ורגיעה תלויות בישראל. ראש הממשלה יקיים הערכת מצב ביטחונית עם שר הביטחון והצמרת הביטחונית בשעה 12:00 בקריה בתל אביב, וב-16:00 יתכנס הקבינט המדיני-ביטחוני.

הגורם הפלסטיני הבהיר שחילופי האש של היומיים האחרונים באים כ"תגובה לפשעים" של ישראל, תוך התייחסות להרג שני פעילי חמאס שלשום. "מבחינת פלגי ההתנגדות, סבב ההסלמה הנוכחי הסתיים, והמשך הרגיעה תלויה בהתנהגות הכובש", אמר הגורם, שדיבר בחדר פיקוד משותף בעזה.

על פי דיווחים מעזה, משלחת בכירה של הלשכה המדינית של חמאס נמצאת מאתמול במצרים ומקיימת דיונים עם אנשי המודיעין המצרי במטרה להגיע להפסקת אש עם ישראל. הימצאותה במצרים של המשלחת היא זו שהובילה לכך שהארגון התמהמה בתגובה שלו על הרג שניים מאנשיו על ידי צה"ל שלשום, מאחר שאנשי הארגון חשו פגיעים הם המתינו ליציאתם למצרים ואז הגיבו ופתחו במתקפת השיגורים לעבר ישראל.

בצה"ל הבהירו כי בסדרת התקיפות שבוצעה הבוקר הופצצו שתי מנהרות טרור של חמאס במרכז הרצועה. "לפני זמן קצר הסתיימה תקיפת מטוסי קרב של צה"ל בה נתקפו מספר מטרות טרור לאורך רצועת עזה ובהן מתחם צבאי של גדוד מזרח רפיח, פיר של מנהרת לחימה מערבית לג'באליה וכמו כן שתי מנהרות לחימה שנמצאות בסמוך לחוף במרכז רצועת עזה, השייכות לארגון הטרור חמאס", מסרו בצה"ל. עוד הוסיפו בצה"ל: "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה. צה"ל ערוך למגוון תרחישים ונחוש להמשיך לבצע את משימתו להגן על אזרחי ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

סימן שיש הרתעה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture