עמוס בן גרשום / לע"מ

פתיחת שנת הלימודים: נשיא המדינה התרגש לשמוע א' ב' מילד חולה

לרגל פתיחת שנת הלימודים התשע"ט בישיבות ובתלמודי התורה ביקר נשיא המדינה בבית הספר ותלמוד התורה של בי"ח "מעייני הישועה" מלווה בסגן שר הבריאות יעקב ליצמן. "שגרת הלימודים היא דבר שגם קשור ברפואת הגוף והנפש", אמר ריבלין

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לרגל פתיחת שנת הלימודים התשע"ט בישיבות ובתלמודי התורה, ביקר נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, היום ראשון, א' באלול, בבית הספר ותלמוד התורה של המרכז הרפואי "מעייני הישועה" בבני ברק. בית הספר מלווה ילדים מאושפזים במהלך שהותם ומשלים להם חומר נדרש, בפרט בעת אשפוזים ארוכים. צוות המורים והמורות הינו צוות מקצועי אשר בידיו הכלים לתת לילדים מענה מקצועי ורגשי במהלך האשפוז. במהלך הביקור השתתף הנשיא בשיעור וברך את התלמידים. את הביקור ליוו סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, מנכ"ל בית הנשיא הראל טובי, המנהל הרפואי של בית החולים פרופ' מוטי רביד ומנכ"ל בית החולים שלמה רוטשילד.

הנשיא פגש בכיתת הלימוד ילדים המאושפזים בבית החולים וממשיכים את לימודיהם במהלך תקופת האשפוז. "כל מי שיכול ללמוד מגיע", הסביר מנהל בית החולים, פרופ' רביד והוסיף שהכיתה נמצאת במשחקייה ומשמשת גם ילדים שמגיעים לתקופות אשפוז קצרות בנות כמה ימים. הילדים סיפרו לנשיא שהם לומדים גמרא ומשניות. עדיאל שעולה לכיתה ד' סיפר שהוא לומד גמרא ו"שמח על התעסוקה במקום להשתעמם".

המלמד הסביר שלמרות ההבדלים בין השנתונים, כל אחד מהילדים לומד על פי רמתו והנושא המשותף לכולם היום הוא ראש חודש אלול. צוות בית החולים הסביר שבמקביל לילדים נעזרות בהשלמת הלימודים גם הילדות המאושפזות בו. הנשיא שאל את הילדים איפה לומדים קשה יותר, והם השיבו בחיוך שבשני המקומות לא קשה והם שמחים ללמוד. הילדים סיפרו לנשיא מה הם לומדים וכמה זמן הם מאושפזים בבית החולים, הנשיא איחל להם בריאות והחלמה מהירה, "בריאותכם חשובה יותר מכל", הדגיש ואמר שהוא בטוח שיזכו לטיפול הטוב ביותר וגם לא יחסירו לימודים.

בהמשך פגש הנשיא גם את אברהם בן השלוש, המאושפז אף הוא בבית החולים ולומד בכיתה המיוחדת. אברהם סיפר לנשיא שהוא יודע את האל"ף-בי"ת, והקריא לו את האותיות מתוך הסידור. הנשיא שיבח אותו בהנאה גדולה ושאל האם שמע הבוקר תקיעת שופר, אברהם ציין בגאווה כי הוא יודע לתקוע בשופר בעצמו והדגים בעידודו של הנשיא. אברהם המשיך לשחק ואמר לנשיא: "אני הרופא של הבובה עכשיו", והנשיא ענה לו: "נהדר שילד נהנה גם מילדות, עם הזמן יגדל להיות תלמיד חכם". סגן השר ליצמן שאל את כלל הילדים האם שמעו תקיעת שופר הבוקר, ומשאלו ענו שכן, הנשיא ציין שגם בבית הכנסת בבית הנשיא נשמעת תקיעת שופר כל בוקר בחודש אלול.

עוד אמר הנשיא: "שגרת הלימודים היא דבר שגם קשור ברפואת הגוף והנפש, וביכולת של אדם לבוא ולומר לעצמו- אינני מנותק מהציבור, אני חלק ממנו, באתי לשעה להתאשפז ואני אתגבר על הבעיות הרפואיות שלי. גם כאן אני ממשיך את שגרת לימודיי ולא גורם לאיזשהו פיגור בהתקדמות שלי". הנשיא הדגיש: "זה דבר שהוא חשוב מאוד לאין ערוך אפילו מכל טיפול רפואי שמקבלים, כי פה הילדים מרגישים שהם חלק מהחברה, כשהם רק לשעה מתנתקים. ברוך גם משרד החינוך וברוכה היוזמה הרפואית וברוכים בתי החולים אשר השכילו לעשות זאת".

הנשיא איחל הצלחה לתלמידי תלמוד התורה והישיבות שהחלו היום את שנת הלימודים החדשה: "אנחנו חוזרים ללימודים מתוך ערגה ורצון. כי אנחנו יודעים שלימודים הם למעשה תעודת הזהות שלנו וגם הרישיון לצאת לחיים. אני מברך את כולכם שהשנה הזאת תהיה לא פחות מוצלחת מהשנים הקודמות ושבאמת תעשו חיל בלימודכם. נפגש ב"בין הזמנים" במיוחד ובחופש הגדול הבא בכלל. כולנו מאחלים לכם שנת לימודים פורייה, מעמיקה וטובה".

לאחר מכן סייר הנשיא בבניין לבריאות הנפש שבבית החולים, שהוא למעשה בית החולים הפסיכיאטרי הראשון בעולם שנבנה והותאם מראש למגזר החרדי. בבניין קומות אשפוז נפרדות לנשים, גברים ונוער ומאושפזים בו כמה עשרות גברים ונשים. במקום פועל גם מערך מרפאות מורחב המאפשר אשפוז יום. הנשיא שוחח עם ד"ר משה רוטשילד שהקים את בית החולים לפני 28 שנים, ועם פרופ' ישראל שטראוס מנהל המחלקה ושמע מהם על השינוי בתחום בריאות הנפש במגזר החרדי, "יישר כוח גדול לכם, זה שינוי תרבותי של ממש".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

באמת מרגש, אותו כופר ואפיקורס, מחלל שבת בפרהסיה התרגש!!! איזה כבוד לעם ישראל! הידד! בראבה!

מנהג ישראל שכשפותחים את הלימוד מקפידים על קדושת התלמיד, עד כדי עטיפה בטלית של הנער הצעיר
בושה לסר 'חסידי' ליצמן ובי"ח שהוקם כדי לשמור על טהרת בני ובנות ישראל תוך כדי קבלת טיפול רפואי, איך הידרדרו להביא את הטמא ומטמא הזה, נשיא מדינת הכפירה הכופר בכל התורה כולה, פורק עול ובעל עבירה ידוע, להיות זה שפותח איתם את שנת הלימודים.
ומכאן תצא הקריאה להורים להשגיח על ילדיהם ולא לשולחם לבית חולים מקלקל זה ללא השגחה צמודה מכל מרעין בישין.
תכלה שנה וקללותיה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture