Ohad Zwigenberg/POOL

בעקבות הפסיקה הדרמטית: נתניהו הורה לבחון גירוש מסתננים לאריתריאה

בדרך לגירוש המסתננים מישראל? החלטה דרמטית של ביה"ד לעררים תאפשר לממשלה להתחיל בהליכים להחזרת המהגרים מאריתריאה לארצם, וראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה אמש את ראש המטה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, לבחון את הסוגיה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

האם ההתפתחויות הפוליטיות באפריקה יאפשרו את גירוש מסתנני העבודה האפריקנים בחזרה לארצותיהם? לפי דיווח בעיתון ישראל היום, ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה אמש את ראש המטה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, לבחון את הסוגיה.

ההנחיה באה בעקבות החלטה של בית הדין לעררים בירושלים שבה קבע השופט כי ביטול גיוס החובה באריתריאה מאפשר למדינה לשלח אותם לארצם. לאחר פרסום ההחלטה הורה נתניהו לבן שבת לבחון האם ההחלטה תוכל לפתוח פתח משפטי שעד כה היה סגור.

מדובר בהחלטה יוצאת דופן, שבה הדיין מנחם פשיטיצקי כתב כי "הנני ממליץ לממשלת ישראל לחזור בה ממדיניות 'אי ההרחקה' שהיתה נהוגה עד כה כלפי המסתננים מאריתריאה ולהורות על הרחקתם הישירה למדינת מוצאם, ללא קשר לעמדתם הפוליטית כתומכי או מתנגדי המשטר".

בית הדין דחה את בקשת העורר למקלט מדיני, וקבע כי "בהסתמך על חוות הדעת הקובעת כי בקשות מקלט המבוססות על עריקה או השתמטות משירות צבאי באריתריאה, כשלעצמן, אינן עולות לכדי רדיפה פוליטית, הינה סבירה וראויה ואיני מוצא מקום להתערב בה".

הדיין המשיך ונימק את עמדתו "בסבל הרב שנגרם מזה שנים לתושבי ישראל". על סבל זה מפרט פשיטצקי כי "הפשיעה המשתוללת ברחובות הערים מצידם של המסתננים, אוזלת ידה של המערכת המשפטית בכל הנוגע להעמדתם לדין פלילי ולפי שהפתרונות שנוסו עד כה 'מתקן חולות', מדינה שלישית, חוק הפיקדון ומתווה האו"ם לא צלחו".

עוד נכתב כי "מדינת ישראל כשלה בדרך טיפולה עד עתה בבעיה זו, בין היתר בשל פסיקות בג"ץ לאורך השנים שביטלו 3 פעמים את התיקון לחוק המסתננים. אשר על כן, נראה כי כל חקיקה עתידית שתבקש להרחיק את המסתננים, תיתקל בחומה הבצורה של בית המשפט העליון שלא תאפשר למדינה לממש את מדיניותה בעניין הזרים, אלא אם כן תחוקק פסקת התגברות, לכל הפחות בהקשר זה".

הדיין מסכם ואומר כי "לאור השנים הרבות שחלפו… ובשל אי הצלחת הממשלה להרחיקם למדינה שלישית או לשכנע אותם לעזוב מרצונם, הרי שהדעת נותנת כי אין מנוס מגירושם ישירות למדינת מוצאם".

לדבריו, "הגיעה העת לשנות את מדיניות ההגירה של ישראל בעניין המסתננים שבאו מאריתריאה ולקבוע כי אין כל מניעה להחזירם בבטחה לאריתריאה. על ממשלת ישראל ליישם מדיניות חדשה בעניין המסתננים מאריתריאה תוך אימוץ עמדת בית המשפט הפדרלי בשוויץ המתבססת על דו"חות שנכתבו בשנים האחרונות על ידי ממשלות וארגונים באירופה".

עוד הדגיש הדיין כי "המידע הרב שהצטבר על אריתריאה, בדגש על זה האחרון בעניין סיום המלחמה בין אתיופיה לאריתריאה והפסקת השירות הלאומי הבלתי מוגבל בזמן, מצדיק שינוי כיוון ופעולה להרחקת המסתננים מאריתריאה ככל שלא נמצאה עילת מקלט בבקשתם הפרטנית".

בית הדין לעררים: "להורות על הרחקת מסתננים אריתראים למולדתם"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture