זעם על הגזירות: "הבטיחו ביבי קינג – קיבלנו סטיבי וונדר"

לצד ברכות מצד שר האוצר ויו"ר הקואליציה על אישור הגזירות הכלכליות במליאת הכנסת, הביעו ח"כים רבים את מורת רוחם. "הציבור למד שהממשלה בראשות נתניהו אינה מייצגת אותו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

לאחר שמליאת הכנסת אישרה אמש (שני) את הגזירות הכלכליות, הכוללות את העלאת המע"מ ומס ההכנסה לבעלי משכורת הגבוהה מ-14,400 שקלים בחודש, אמר שר האוצר, יובל שטייניץ, כי הכנסת גילתה היום בגרות ואחריות. "מדינת ישראל הוכיחה שוב את הדבר החשוב הזה – משילות כלכלית. לא כלכלת בחירות, לא שיקולי פריימריז", אמר שטייניץ. כמו כן, הוא פרס את לוח הזמנים לתקציב 2012.

קרא עוד:

[postim]

יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין, בירך גם הוא על אישור החוק לצמצום הגירעון, ואמר כי מדובר בצעדים הכרחיים שישמרו על המשק הישראלי אל מול המשבר הכלכלי העולמי. "בסופו של דבר, הציבור מבין שמדיניות כלכלית אחראית תמנע את קריסת הכלכלה הישראלית כפי שקרה במדינות אירופה. יש במדינת ישראל מעט מנהיגים פוליטיים שמוכנים להעדיף את טובת הכלכלה הישראלית על חשבון אינטרס פוליטי".

תגובות הנגד לא איחרו להגיע. יו"ר העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', אמרה כי "הציבור למד היום שממשלת ישראל בראשות נתניהו אינה מייצגת אותו, את צרכיו ואת המדינה במובנה הרחב. יד אחת סטרה היום למעמד הביניים ולעניים בפרצופם והיד השנייה חילקה מתנות חינם לשכבת השומן הצרה של החברה הישראלית".

לדבריה, "נתניהו דבק בשיטה כלכלית קפיטליסטית קיצונית אשר מותירה מאחור אזרחים מן השורה, מפקירה אותם לשחיקה ולסבל ומטפחת ומעשירה את העשירים ביותר". יחימוביץ' סיכמה ואמרה כי "מדיניות זו מחלישה את המדינה ומפרקת אותה. יש לשים לה קץ במהירות לפני שאסון הכרמל יהיה רק דוגמה אחת מני רבים להפקרת הממשלה את אזרחיה".

"נתניהו לוקה בעירוון חברתי מוחלט"

ח"כ איתן כבל (העבודה) אמר כי "נתניהו לוקה בעיוורון חברתי מוחלט, העיתונים בחו"ל הבטיחו לנו ביבי קינג אבל בסוף קיבלנו סטיבי וונדר. ראש הממשלה ממשיך להוביל את מעמד הביניים אל חבל התלייה, והיום הגיע לשלב הידוק החבל סביב צווארו. הציבור במדינת ישראל מרגיש את ידה של הממשלה שחדרה היום עמוק אל כיסו, ואת המחאה האמיתית יביע בקלפי. מי שהתפאר בהישגים כלכליים שלו צריך גם לקחת אחריות על כישלונות כלכליים. הגיעה השעה לשלוח את נתניהו הביתה".

גם יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, אמר כי "שטייניץ ונתניהו מציגים את התוכנית שלהם כאילו לא קיימות אלטרנטיבות לסגירת הגירעון, אבל יש המון אלטרנטיבות שלא דורסות את מעמד הביניים ואת העיניים. הסיבה שלא מיישמים אותן היא לא שאי אפשר או שאין ברירה, אלא שנתניהו החליט לחסל את מדינת הרווחה ולהיטיב עם מקורביו, בעלי ההון".

בנוסף לגזירות שאושרו, אישרה ועדת הכספים מספר העברות תקציביות, וביניהן 8.32 מיליון שקלים לתקצוב העתקת המבנים ביישוב מגרון, 5 מיליון שקלים לצורך תקצוב ישיבות ההסדר באמצעות ועדת התמיכות במשרד הביטחון, 120 מיליון ש"ח למקורות למימוש הסכם פשרה עם בעלי המניות, 500 אלף שקלים לשדרוג מערכות המחשוב במשרד ראש הממשלה, 12.4 מיליון שקלים למתאם הפעולות בשטחים לצורך תגבור מצבת הפקחים, 22.6 מיליון שקלים למשרד לביטחון הפנים לצורך שינויים פנימיים במשטרה וארגון מחדש של פלוגות במג"ב, 180 מיליון שקלים למשטרה לתגבור תקציב שכר וגמלאות של הארגון

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture