צילום: פלאש 90

המירוץ למפכ"לות: הכירו את המועמדים • פרופיל

שלושה מועמדים בשנות החמישים לחייהם שכיהנו כשלושה עשורים במשטרת ישראל מתמודדים על תפקיד הבכיר ביותר במשטרה. זה שמכהן כמפקד מחוז ירושלים, זה שמכהן כמפקד מחוז תל אביב וזה שהיה גם וגם • הכירו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יום הלוי

יורם הלוי בן ה-55 נחשב למועמד המוביל לתפקיד, מכהן כיום כמפקד מחוז ירושלים אחרי יותר משלושים שנה במשטרה. הלוי נולד וגדל בקריית משה שבירושלים ותפקידו הראשון במשטרה היה לוחם בימ"מ ובמהלך כהונתו ביחידה נפצע במרדף אחר מחבל הוא סיים את שירותו ביחידה כקצין אגף המבצעים של הימ"מ.

לאחר מכן פיקד על יחידת המסתערבים של משמר הגבול ביהודה ושומרון ואחר כך על יחידת הגדעונים. בהמשך פיקד על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים וב-2003 מונה למפקד מרחב דוד, האחראי על העיר העתיקה. בנובמבר 2005 קודם לדרגת תת-ניצב ומונה למפקד משמר הגבול בירושלים, ב-2007 חזר לימ"מ ופיקד על היחידה, זאת על אף שהתפקיד נשא תקן נמוך יותר מדרגתו.

בינואר 2009, קודם לדרגת ניצב ומונה במקביל לתפקידו כמפקד הימ"מ, גם למפקד יחידת להב 433, יחידת עילית של המשטרה המאגדת בתוכה את היחידות המיוחדות של המטה הארצי. חודשים ספורים לאחר מינויו סיים את תפקידו ועבר לפקד על אגף קהילה ומשמר אזרחי, זאת על רקע חילוקי דעות עם מפקד אגף חקירות ומודיעין, יואב סגלוביץ'.

בנובמבר 2012 מונה למפקד מחוז דרום והוא נכנס לתפקיד כשבוע ימים לפני התכנון, על רקע מבצע עמוד ענן ובהמשך כיהן בתקיד גם בזמן מבצע צוק איתן. בפברואר 2016 מונה למפקד מחוז ירושלים.

התדרוך, ההאשמות וההכחשה: אלשיך ונתניהו שוב ראש בראש

דוד ביתן

ביתן מוגר רק במעט מהלוי והוא בן 59 ומכהן כיום כמפקד מחוז תל אביב, גם הוא נמצא במשטרה כבר למעלה משלושה עשורים. הוא נולד בקריית שמונה ובילדותו עבר עם משפחתו לאופקים. בתפקידו הראשון במשטרה הוא שירת כמפקד המשמר האזרחי באוניברסיטת בן-גוריון בנגב ובעומר. בהמשך שירת כסגן מפקד תחנת באר שבע וב-1992 מונה למפקדה הראשון של תחנת נתיבות.

בתפקידיו הבאים פיקד על תחנת אופקים, על תחנת ארז ועל תחנת אשקלון. שירת כקצין אגף התנועה במחוז הדרום וקצין אגף קהילה ומשטרה במחוז. במהלך יישום תוכנית ההתנתקות שימש ראש מערך ההידברות עם הקהילה ותושבי גוש קטיף. לאחר מכן מונה לעוזרו של המפכ"ל משה קראדי וב-2007 מונה למפקד מרחב לכיש, תפקיד אותו מילא במהלך מבצע עופרת יצוקה.

ביולי 2009 קודם לדרגת תת-ניצב ומונה למפקד המכללה לקצינים בכירים. ב-2011 מונה לסגן מפקד מחוז הדרום. בנובמבר 2013 קודם לדרגת ניצב ומונה לתפקיד ראש האגף לתמיכה לוגיסטית של משטרת ישראל. בפברואר 2016 נכנס לתפקידו כמפקד מחוז דרום ושירת בתפקיד עד ינואר 2018. בפברואר 2018 מונה למפקד מחוז תל אביב.

צ'יקו (משה) אדרי

משה אדרי, או כפי שהוא מכונה בפי כל "צ'יקו" היינו צעיר יותר משאר המועמדים ורק בן 50 אך כבר הספיק לפרוש מהמשטרה אחרי שכיהן בשורה של תפקידים בכירים בארגון בהם אלה שמכהנים בהם כיום שני מתחריו, מפקד מחוז תל אביב ומפקד מחוז ירושלים. אדרי כיהן במשטרה מעט פחות משלושים שנה וכהיום מכהן כמנכ"ל המשרד לביטחון הפנים.

אדרי שירת בתקידו הראשון כקצין מבצעים ביחידת הגדעונים של מחוז ירושלים. לאחר מכן שימש קצין אג"ם ביחידת אתג"ר. בהמשך מונה למפקד תחנת טייבה וב-2004 למפקד תחנת כפר סבא. ב-2006 מונה למפקד אתג"ר, יחידה שהוקמה מחדש למאבק בגניבות כלי רכב. באוגוסט 2007 מונה למפקד מרחב יפתח במחוז תל אביב, ביולי 2009 מונה למפקד מרחב ירקון במחוז וחודשיים אחר כך קודם לדרגת תת-ניצב.

ב-2011 מונה למזכיר הביטחוני וראש המטה המבצעי במשרד לביטחון פנים, תחת השר יצחק אהרונוביץ'. ביוני 2013 קודם לדרגת ניצב ומונה לראש אגף התנועה. בנובמבר 2014 החליף את יוסי פריינטי כמפקד מחוז ירושלים על רקע מהומות ופיגועים בעיר ובהמשך היה צריך להתמודד עם גל הטרור בעיר. בפברואר 2016 מונה למפקד מחוז תל אביב וכיהן בתפקיד עד פברואר 2018 ופרש משורות המשטרה, כשאת תפקידו ירש ניצב דוד ביתן.

מי יהיה המפכ"ל הבא ומה נאמר בפגישה בין ארדן לאלשיך • פרטים חדשים

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture