אילסטורלציה. Sophie Gordon / Flash 90

דרמה בוועדה: חפיסות הסיגריות יעוצבו באופן אחיד

הישג ליו"ר ועדת הכלכלה כבל ולח"כ גליק ובן ראובן: בהסכמת סגן שר הבריאות – חפיסות הסיגריות יהיו אחידות ויכללו רק את שם המותג ואזהרה • קופסאות הסיגריות יכילו כרטיסי מידע על סכנות העישון • החוק יוכן בוועדה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית במליאה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, הקדישה את הישיבה הראשונה של כנס החורף לדיון בהצעת היו"ר כבל וח"כ יהודה גליק להכין לקריאה שנייה ושלישית את התיקון לחוק הגבלת הפרסומות והשיווק של מוצרי טבק, על מנת לאסור פרסום מוצרי טבק ולהגביל את שיווקם. כיום קובע החוק הגבלות מסוימות על פרסום מוצרי טבק, וחברי הכנסת מציעים לאסור את הפרסום כליל ולהגביל את שיווקו. לפי ההצעה שאישרה הוועדה לקריאה ראשונה, פרסום מוצרי עישון ייאסר, למעט חריגים מצומצמים בעיתונות המודפסת – ובלבד שבצמוד תהייה מודעת אזהרה בגודל זהה. כמו כן הוטלו הגבלות על שיווק ובכללן איסור הצגת מוצרי עישון – והם יחולו גם על הדיוטי-פרי, ואושר הסעיף המגביל את כמות הניקוטין בסיגריה אלקטרונית. עוד אושר כי חברות שיפרו את העבירות החמורות בחוק צפויות לקנס של כ-450 אלף שקל.

היו"ר כבל פתח את הישיבה בהתרגשות והקריא את שירה של לאה גולדברג "על הנזק שבעישון". הוא הוסיף כי, יחד עם ח"כ יהודה גליק וח"כ אייל בן ראובן, בכוונתו להעביר את הצעת החוק הדרמטית הזו כבר בקרוב. "עדיף להשיג ציפור אחת ביד מאשר שתיים על העץ וזו לא קלישאה", אמר. עם זאת הוא הוסיף כי לא יאפשר להפוך את הצעת החוק לאות מתה בשל בעיית האכיפה.

ביזנעס שימושי

סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן, התייחס להצעתו של ח"כ בן ראובן באשר לאזהרות גרפיות על חפיסות הסיגריות, ואמר כי משרד הבריאות מציע לקבוע חפיסות אחידות, אך ללא אזהרה גרפית, כך שעל החפיסה יצוין רק שם המותג והאזהרה. עוד הוסיף כי כל חפיסה תכיל כרטיסי מידע על נזקי העישון. ח"כ גליק שאל מדוע השר מתנגד לאזהרות הגרפיות וליצמן השיב: "זה לא אסתטי". באשר לאכיפה אמר סגן השר ליצמן כי הוא דורש תוספת בתוך תקציב המשרד. באשר להחרגת העיתונים אמר סגן השר ליצמן כי הוא לא רואה סיבה לסגת מסיכומים שהשיג בעבר. ח"כ בן ראובן ציין כי המלחמה שלו היא על בני הנוער, שהיום מעשנים סיגריות מגולגלות, כדי שלא יתחילו בכלל לעשן. היו"ר כבל אמר כי מבחינתו חפיסות הגלגול הן כמו חפיסות סיגריות.

היועץ המשפטי של חברת פיליפ מוריס, עו"ד דוד קינן, טען כי משרד הבריאות מסרב להיפגש עם נציגי החברות וקרא לאמץ חקיקה אירופית שעושה אבחנה בין סיגריות לסיגריות אלקטרוניות. ח"כ עיסאווי פריג' ציין כי האובססיה נגד כל סוגי העישון לא לרוחו ומנכ"ל העמותה לדמוקרטיה מתקדמת, שבי גטניו, התפרץ לעברו בקריאות כי התחשבות בעמדת נציגי חברות הטבק פוגע באינטרס הציבורי. לאחר חילופי דברים ביניהם הוצא גטניו לזמן קצר מהישיבה.

ח"כ יהודה גליק אמר כי תעשיית העישון היא תעשיית רצח וכמו שאין גבול לרדיפה אחר המחבל שביצע את הרצח באזור התעשיה בברקן כך אין גבול לרדיפה אחרי תעשיית הרצח. "כל שעה מת אדם בישראל בגלל עישון ואנחנו רוצים למנוע כל דבר שמדרדר בני נוער לעישון", אמר.

היו"ר כבל ביקש מנציגי משרד הבריאות להיפגש עם נציגי כל החברות, על מנת לשמוע את טענתם אך להשאיר את ההחלטה בידי חברי הכנסת. במהלך הדיון היום אישרה הוועדה מספר סעיפים בהצעת החוק והיו"ר כבל הבהיר כי בכוונתו לסיים את הכנת ההצעה לקריאה שנייה ושלישית כבר בישיבה הבאה. מקור: http://bizzness.net/

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ככה טוב מצויין
למגר את תופעת העישון ולהקטין את ציבור המעשנים עד שיעלמו לגמרי

אתה בטח לא מעשן

מוישי אנחנו נראים לך חזירי בר שצריך למגר אותנו הדיוט זה צורך גופני שיש לבן אדם לא מעלימים אותנו בגלל שיש לנו חולשה !! זה צורך עצמי כשאני מעשן א י מזיק לשרים בכנסת או לי ?

אל תשכח שחולה מהווה נטל אין סופי על המדינה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture