הטריק של המעדניות: בשר מופשר שהופך ל'טרי'

האם מוכרים לכם בשר קפוא מופשר במעדניות הטריות? • מסתבר שכמו כל דבר בישראל, כשאין אכיפה מספקת – אתם עשויים להקפיא שנית בשר שכבר היה קפוא ולהיחשף לסכנות • משרד הבריאות: "בשר טרי ארוז מראש או בתפזורת יכול להימכר באיטליזים בלבד"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

טרי או מופשר? מסתבר שמעדניות הבשר הטרי ברשתות מסוימות, אינן בדיוק עונות להגדרה זו. די לקרוא מה כותב משרד הבריאות בנושא בשר, עוף ודגים שהינם מזונות שבאופן טבעי עלולים להכיל חיידקים גורמי מחלה. כאשר כדי למנוע את המחלות, חשוב לשמור על הכללים הבריאותיים הנכונים כלפיהם – כבר משלב הקנייה.
ביזנעס שימושי
במשרד הבריאות מדגישים כי בכל רכישה של בשר טרי שאינו ארוז מראש בקצביה, בקשו מהקצב להציג תווית מקורית של המוצר לרבות סימון ברור של התאריך האחרון לשימוש. בנוסף מזהירים: רכשו בשר או עוף נאים (לא מבושלים), שנטחנו לעיניכם בלבד או רק אם הם ארוזים ומסומנים בלבד.

אגב, ביכולתכם לזהות אם מוצר קפוא בחנות הופשר והוקפא שנית: אם בתוך שקית האריזה יש גבישי קרח סימן כי המוצר הופשר והוקפא שנית ולא רצוי לקנות מוצר כזה.

וכמובן, לא מומלץ להפשיר בשר, עוף או דג ולהקפיא שנית, אפילו לא חלקים מהם. יתרה מכך: בשר טחון הינו בשר רגיש מאד לריבוי חיידקים ולכן עלול להיות מסוכן אם לא יטופל כראוי.

אלא שאם הבנו את חומרת העניין, החיידקים הנספחים לבשר המופשר והבעייתיות שבהפשרה והקפאה שנית – קשה להבין כיצד במדינת ישראל עדיין נמכר בשר קפוא מופשר במעדניות הטריות במסווה של טרי, מאחר ויש איסור להקפיא בשר מופשר בשנית וזה מה שרוב האנשים עושים בלי ידיעתם. בנוסף, בחלק מהרשתות, הצרכן לא מוצא את עצמו יכול לברר אם הבשר קפוא, טרי או חלילה מפושר, והוא מאמין כי הרישיון שניתן למקום, מאשר לו איזה בשר רכש. יצוין כי, רשת 'רמי לוי' שעוררה את הנושא כזכור, בשנת 2017, והביאה לתיקוני חקיקה בייבוא הבשר, היא דוגמה טובה לכך שכאשר רוצים לתת לצרכן מידע מלא על מקור הבשר והתהליכים שעבר, זה אפשרי.

פנינו למשרד הבריאות ושאלנו, האם חלה החובה על המעדניות והקצביות ברשתות השיווק הגדולות ובחנויות הפרטיות להודיע לצרכן על מקור הבשר והתהליכים שעברו עליו כגון הקפאה וכיוצ"ב?. בתגובה, השיב ל'ביזנעס' אייל בסון, דובר משרד הבריאות, כי "בשר טרי ארוז מראש או בתפזורת יכול להימכר באיטליזים בלבד. בהתאם לחקיקה הקיימת לא ניתן לבצע הפשרה של בשר בדרכי השיווק ולמכור אותו כבשר מופשר. צרכן המבקש לדעת את מקור הבשר הנמכר בתפזורת רשאי לבקש מהמוכר לספק לו את המידע המבוקש על ידו".

במענה לשאלתנו – האם קיים מטעמכם / משרד אחר פיקוח על מעדניות (קצביות) ברשתות השיווק הגדולות וחנויות בשר על מכירת בשר טרי בלבד, ולא קפוא מופשר – או לחילופין מכירת בשר כזה תחת אזהרה שלא להקפיאו שנית? נענה 'ביזנעס', כי "הפיקוח על האטליזים ועל הבשר הנמכר בהם במטרה לוודא עמידה בדרישות מבוצע הן במסגרת הרישוי והבקרה על רישיון העסק והן במסגרת הפיקוח השוטף המבוצע ע"י הרופאים הווטרינרים הישותיים באמצעות בדיקות משנה וביקורות באטליזים".

על השאלה כמה פקחים ממונים על הנושא, לא נענינו במספר מוחלט אך נמסר ל'ביזנעס' כי "כאמור לעיל, לבד ממפקחי משרד הבריאות בלשכות הבריאות העוסקות בתחום הפיקוח על דרכי השיווק, הפיקוח מבוצע ע"י מפקחי הרשויות המקומיות ובכלל זה הווטרינרים העירוניים".
למרות שלעיל הבאנו כי קיימת דרך לזהות בשר מופשר באמצעות חתיכות קרח, בכל זאת הקשינו, כיצד יכול הצרכן לזהות את מקור הבשר שלפניו, בעיקר כאשר מדובר בבשר טחון המוצג לפניו כטרי ואין לו דרך לדעת שהינו מופשר? תגובת משרד הבריאות, היתה כדלהלן: "בהתאם להנחיות משרד הבריאות בשר טחון יכול להימכר באטליז באחת משתי האפשרויות: לעיני הצרכן ולבקשתו, או מראש במסגרת רישיון יצרן הניתן לאטליז – כאשר במקרה זה על תווית הבשר לכלול גם את מקור הבשר".
לתשומת לבכם בפעם הבאה שאתם יוצאים לקניות.

מקור: http://bizzness.net/

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture