צילומים: פלאש 90

היועמ"ש על מסמך אלשיך: "אין מניעה להמשיך בהליך המינוי"

סערת מינוי המפכ"ל: אמש נחשף כי רוני אלשיך העביר לאביחי מנדלבליט מסמך עם מידע רגיש, מביך ומכפיש, נגד המועמדים להחליפו בתפקיד, אולם הבוקר מבהירים בסביבת היועמ"ש: אין במכתב פגמים חמורים זולת קטעי רכילות

סערת המסמך: היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, קובע כי לא נמצאה מניעה להתקדם בהליך המינוי של כל אחד מהמועמדים ששמם הוזכר במכתב אותו שלחה המשטרה בפנייה אליו – כך דווח ב'מעריב'.

ע"פ הדיווח, "גורם המעורה בפרטים מסר כי עם קבלת הפנייה מהיועמ"ש של המשטרה עורכת הדין, תנ"צ איילת אלישר, שבה העלתה פרטים המעלים כשלים לכאורה בבדיקות הפוליגרף שעברו לפחות שניים משלושת המועמדים לתפקיד המפכ"ל, עלה כי "אין מניעה להמשיך בהליך המינוי. משמע כפי שעלה בתחילה, לא היה במכתב של המשטרה אל היועמ"ש פגמים חמורים אלא קטעי רכילויות בלבד שאין בהן כדי למנוע מכל אחד מהשלושה להתמודד לתפקיד המפכ"ל"".

כזכור, אמש דווח כי מפכ"ל המשטרה העומד לסיים את תפקידו, רוני אלשיך, העביר ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מסמך עם מידע רגיש, מביך ומכפיש, נגד המועמדים להחליפו בתפקיד המפכ"ל, כך דווח הערב ב'חברת החדשות'.

מדובר בשלושה ניצבים, ביניהם שניים המשרתים בתפקידים הרגישים ביותר במשטרת ישראל – מפקדי המחוזות ירושלים ותל אביב, ניצב יורם הלוי וניצב משה צ'יקו אדרי. דבר זה מעורר תהיות מדוע המפכ"ל אגר את החומר ונזכר להציף אותו בדקה ה-90. עם זאת, במידע זה אין התייחסות למועמד השלישי דוד ביתן, שעל פי הנראה עכשיו סיכוייו להיבחר לתפקיד נמוכים משל השניים האחרים

נראה כי התנהגות זו, באה בניסיון לסכל את מינוי מחליפו העתידי של אלשיך והשאלה שנשאלת היא, האם ולכמה זמן צפוי להתעכב מינוי המפכ"ל הבא. בסביבתו של המפכ"ל אלשיך מבהירים, כי הוא היה מחויב על פי חוק להעביר את המידע הזה בהתאם לחוק שקובע כי בכל הליך מינויים, חייבים להעביר מידע שעשוי להתברר כרגיש.

לעת עתה, השר גלעד ארדן ממתין לחוות דעת כתובה של היועמ"ש המתעכבת, ונראה שלארדן לא יהיה מנוס, אלא למנות ממלא מקום לתפקיד מפכ"ל המשטרה עד שהתבררו פרי המידע שהוגשו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו