סגן אלוף מ' הובא לקבורה: "הבטיח את ביטחון הכוח לפני ביטחונו האישי"

לאחר התקרית שארעה אמש ברצועת עזה, בה נהרג סגן-אלוף מ' ז"ל, בצהריי היום התקיימה הלוויתו בהשתתפות בכירים מצה"ל וממשלת ישראל • במהלך ההלוויה ספדו לו נשיא המדינה ראובן ריבלין ושר החינוך נפתלי בנט

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בשעות הצהריים התקיימה הלווייתו של סגן-אלוף מ' ז"ל, שהותיר אחריו אישה ושני ילדים, בהשתתפות אלפי בני משפחה, חברים ובכירים במערכת הביטחון, כמו גם נשיא המדינה ושר החינוך שהגיעו לחלוק כבוד אחרון לחייל שנפל במהלך פעילות מבצעית ברצועת עזה.

נשיא המדינה ראובן ריבלין שהשתתף כאמור בהלוויה, ספד בדמע ואמר, "באתי להודות ולהצדיע לגיבור חיל בשם מדינה שלמה. הטוב שבטובי בנינו שלעד יהיה זכרו חקוק על לוח ליבנו". הנשיא הוסיף ואמר לבני המשפחה, כי "כאבכם כאבי, צערכם צערי. צערו של עם שלם. עם ישראל כולו. מ׳ היה מלוחמיה ומפקדיה הטובים והנועזים של מדינת ישראל והוא נפל כשיצא לשמור על אזרחי ישראל, על ילדי ישראל. הוא חי את הערכים עליהם גדל וחונך: אומץ לב, מסירות, תעוזה, נחישות וחירוף נפש וכך גם נפל".

שר החינוך נפתלי בנט, ספד לו ואמר: "אבל כבד ירד על מדינת ישראל הבוקר. מ', מטובי מפקדיה ומגיניה של הארץ הזו, כבר לא ישוב. על מעשיו לא ניתן להרחיב ואת פעולותיו לא נוכל לפאר כמו שוודאי היינו רוצים, אך תוצאותיהם ניצבות מולנו בגאון, בדמות חיי אדם של רבים מאזרחי ישראל".

בנט הוסיף ואמר, כי "מ' יירשם בדברי הימים כאחד מגיבורי ישראל הגדולים, לצדם של יוני נתניהו, רועי קליין ז״ל ושאר גדולי וגיבורי העם שלנו. בחייו, במידותיו ובמותו. מפקד נועז, שלא היסס לסכן את חייו במבצע מורכב ביותר". בסיום דבריו פנה השר בנט לאשתו וילדיו של מ' ואמר להם: "טרם נכתבו המילים על מנת להביע בפניכם את תנחומינו, אך דעו: אבא היה גיבור ישראל שבמותו ציווה חיים לרבים אחרים. השכול האישי שלכם הוא פצע מדמם בלב האומה כולה. יהי זכרו ברוך".

נציג צה"ל בהלוויה, ראש אמ"ן, אלוף תמיר היימן אמר: ״אתמול בלילה נפל הלוחם האמיץ, סגן-אלוף מ׳ ז״ל, במהלך פעילות מבצעית חסויה ברצועת עזה. את פרטי הפעילות, כמו על שירותו של סגן-אלוף מ׳, לא אוכל לפרט במעמד זה.

"חבריו ומפקדיו סיפרו כי החל מגיוסו ולאורך כל שנות שירותו הוא בלט בערכיו וביכולותיו. הוא היה לוחם אמיץ, מפקד הצועד ראשון לפני חייליו, חבר ואדם מסור עד אין קץ למשימותיו ואנשיו. מ׳ הפגין תושייה ונחישות למען הגנה על ביטחון מדינת ישראל ותושביה. בקור רוח ואומץ לב, פעל מ׳, הלילה הזה, על-מנת להבטיח את ביטחון חבריו לפני ביטחונו האישי שלו", הוסיף ראש אמ"ן, כשהוא סיים בצער ואמר: "סגן-אלוף מ׳ ז״ל, אני מצדיע לך ומוקיר את תרומתך העצומה לביטחון ישראל. משפחות יקרות, אובדנכם גדול מנשוא. בשם צה״ל ואגף המודיעין אני משתתף בצערכם ומתחייב להיות לכם לבית ולמשפחה. שלא תדעו עוד צער״.

כזכור, במהלך ליל אמש, סגן-אלוף מ' השתתף במבצע מיוחד של כוחות צה"ל בתוך רצועת עזה, במהלכו התפתחו חילופי אש בין הכוח לפעילי טרור וכתוצאה מהם נהרג סגן-אלוף מ' ונפצע קצין נוסף. במהלך הפעולה הראה סגן-אלוף מ׳ במעשיו רוח לחימה, יוזמה, קור-רוח ואומץ לב תחת אש על מנת להבטיח את ביטחון הכוח לפני ביטחונו האישי.

זהות הקצין שנפל ומטרת הפעולה יישארו חסויים; "יבוא יום ומלוא גבורתו יסופר"

"קיבלנו את ההודעה בלילה ומיד הגענו לבית החולים"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture