ניצחון האור: המשפחות השכולות הדליקו נרות בזירות הפיגועים • תיעוד

ברקן, ערד, עתניאל, קרית שמונה, נס ציונה, קרית מלאכי ומוקדים נוספים: במסגרת מיזם חנוכה מרגש של חב"ד, משפחות שכולות חוזרות בימי החנוכה לזירות הפיגועים בהם נרצחו יקיריהם הי"ד, תחת הסלוגן 'האור ינצח' • סיקור ותיעוד מרגש

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בימי החנוכה חזרו משפחות שכולות לזירות הפיגועים ברחבי הארץ והדליקו נרות בחנוכיות ציבוריות מיוחדות שהוקדשו לזכרם של הקדושים, השם יקום דמם. ההדלקות נערכות תחת הסלוגן 'האור ינצח', בניצוחו של הרב מנחם קוטנר, הפועל עם משפחות נפגעות טרור מטעם צעירי חב"ד.

אמש, נר שלישי, המשפחות השכולות חזרו למקום הפיגוע במפעל קבוצת אלון בברקן להדלקת הנר. עין לא נותרה יבשה לראות את קאי בן השנה וחצי בזרועות אביו גיא כשהם מדליקים נר חנוכה במקום בו נרצחה האימא ואישה קים הי"ד יחזקאל לבנגרוד. יחד עם ההורים השכולים רפי לבנגרוד וחזי חג'בי אביו של זיו הי"ד הם ברכו בהתרגשות על הדלקת החנוכיה ושרו משירי חנוכה.

הרב קוטנר פתח את הטקס המרגש בדברים על חשיבות הטקס להבאת האור דווקא במקום בו האויבים של עם ישראל זרעו חושך בעולם. "אנו נושאים את לפיד האור ומכריזים באמונה שהאור ינצח"!. הרב קוטנר שיתף את הנוכחים בהחלטה לערוך את הטקס המשמעותי הזה עוד בימי השבעה כאשר הציע זאת למשפחות האבלות על מנת לזקוף קומה ולשאת בגאווה את האור של עם ישראל.

האב השכול רפי לבנגורד בקול חנוק מדמעות קרא לכל עם ישראל להתאחד ברגעים אלו ולהביע הזדהות עם המשפחות השכולות. מנהל המפעל מר רפי אלון סיפר על הימים הקשים והלילות ללא שינה מאז האסון, ועל התחושות של העובדים שחלקם טרם חזרו לעבוד סדירה והודה בחום לכל המשתתפים שהגיעו להביע תמיכה והזדהות.

תחת אבטחה צבאית

'האור ינצח' נפתח בנר ראשון בעתניאל, שם נערכה הדלקת נר חנוכה עם משפחתו של יוסי הי"ד שוק במקום הפיגוע. שיירת האור בראשותו של שליח חב"ד בעתניאל הרב יוסף דהן הובילה את המשתתפים עד לחנוכיית חב"ד הגדולה במקום הפיגוע דרומית לחברון ותחת אבטחה צבאית כבדה נערך טקס הדלקת נר חנוכה מרגשת על ידי הבן יחד עם עשרות בני משפחה וחברים.

במקביל, נערכה הדלקת 'האור ינצח' גם בנס ציונה, עם מר צמח בייז שבנו אבי הי"ד נרצח בפיגוע בראשון לציון בשנת תשס"ב. במקום נכחו בין היתר השליח החב"די בנס ציונה הרב שגיא הר שפר וראש העיר מר שמואל בוקסר יחד עם בני משפחה וחברים.

הדלקה נוספת נערכה בנר ראשון גם במקום הפיגוע עם משפחתו של החייל שנרצח רון הי"ד קוקיא, עם השלוחים בערד הרב יעקב מנדלזון רב קהילת חב"ד והשליח הרב אברמי זלמנוב, וראש העיר מר ניסן בן חמו.

'האור ינצח' נערך גם בקריית מלאכי, עם משפחתו של לוחם משמר הגבול גדי הי"ד רחמים שנפל בקרב מחבלים בציר המתפללים בחברון (לפני כשנה גם החתן שלהם נהרג בתאונת עבודה במפעל בו עבד). הרב קוטנר העומד בקשר אישי חם עם המשפחה, הגיע לביקור בית ולהדליק יחד את נר ראשון של חנוכה.

המנהרות נחשפו סמוך לטקס

בנר שני, במצפה לירן עם הנוף הפסטורלי שבגליל העליון התכנסו סביב החנוכייה של חב"ד חברים ובני משפחה של החייל לירן הי"ד סעדיה שנפל במלחמת לבנון השנייה. דקות ספורות לפני התחלת הטקס התקבלה הודעה מפתיעה ממפקד החטיבה שנאלץ לבטל את השתתפותו בטקס עקב פעילות ביטחונית חריגה בגזרת הצפון. בבוקר שלמחרת הובהר לכולם על חשיפת המנהרות של החיזבאללה בסמיכות למקום הטקס.

השליח החב"די בקרית שמונה הרב יגאל ציפורי פתח בדברים נרגשים על המעמד המיוחד של הדלקת הנרות לכבודו של לירן הי"ד. הרב קוטנר עמד בדבריו על המסר של האור ינצח הטמון בשם של "לירן" אותיות "נר לי". ראש העיר הנבחר מר אביחי שטרן הדליק את החנוכייה. ההורים השכולים ציון ומיעל הודו בחום למארגני הטקס המרגש.

'האור ינצח', בנר שני, נדד גם לראש פינה, שם נערך ביקור בית מרגש אצל משפחתו של נמרוד הי"ד שגב שנפל במלחמת לבנון השנייה. בביקור השתתפו שליחי חב"ד בראש פינה הרב שלמה ברקוביץ והרב שגב לוי, והרב קוטנר.

הצילומים באדיבות צעירי חב"ד

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין כמו חב"ד.. פעילות שלהם לא נחה לרגע לקירוב עם ישראל וחיזוקו ישר כח

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture