נהג האוטובוס שנחקר היום בחשד לגרימת מוות ברשלנות, הורשע בהסדר טיעון לפני כארבע שנים על חציית קו הפרדה רצוף ואי חגירת חגורת בטיחות. הנהג זכה לעונש מקל בשל קשיים ראייתיים בתיק לטענת הפרקליטות. ב"קווים" לא ידעו על ההרשעה המדוברת

אסון האוטובוס: האם רשלנות הובילה לתאונה? על פי המתפרסם הערב בכאן 11 מתברר כי לנהג האוטובוס מהתאונה הקשה בה נהרגו שני נשים חרדיות ועוד 40 נפצעו יש למעלה מ 29 הרשעות תעבורה.

התאונה הקשה שהתרחשה ביום ראשון לאחר שאוטובוס של חברת 'קווים' התנגש בעוצמה ברכב טרנזיט שנעצר בפתאומיות מלפנים וזאת לצורך הגשת עזרה לתאונה אחרת שהתרחשה בצידו השני של הכביש. גבתה את חייהן של רחל חיה גוטמן ורוחמה רוזן ע"ה ועוד למעלה מ40 פצועים שפונו לבתי החולים באזור המרכז וירושלים.

מחקירת המשטרה עולה כי נהג האוטובוס הורשע 29 פעמים בעבירות תעבורה וכי רק לפני חצי שנה סיים תקופת שלילה על תנאי של שלוש שנים, פרט שלא היה ידוע ככל הנראה לחברת 'קוים' שהחלה להעסיקו בחודשים האחרונים.

הנהג כאמור נחקר היום בחשד לגרימת מוות ברשלנות. וגם נהג הרכב שעצר בצד הכביש נחקר בחשד שהיה בין אלו שגרמו לתאונה.

על פי הפרסום, בשנת 2015 הורשע הנהג בחציית קו הפרדה רצוף לאחר שביצע עקיפה מסוכנת. הוא הועמד לדין בבית משפט השלום בפתח תקווה בגין אותה עבירה, וכן בגין אי-חגירת חגורת בטיחות במקרה אחר. תחילה הכחיש שביצע עקיפה מסוכנת, אך כמה חודשים מפתיחת המשפט – הגיע להסדר טיעון שבמסגרתו קיבל עונש מקל: שלושה חודשי שלילה על תנאי למשך שלוש שנים, וקנס כספי. לטענת התביעה, הם הסכימו לתנאים אלו בשל קשיים ראייתיים בתיק.

למעשה, נהג האוטובוס עבד בחברת קווים למעלה משלוש שנים מבלי שהחברה יודעת שבתיקו התעבורתי קיים שלילה על תנאי של שלוש שנים, שהסתיימה לפני חצי שנה, וזאת בשל כך שהעבירה בוצעה ברכב פרטי ולא הועברה לחברה מטעם משרד התחבורה.

הנוהל הקיים אינו מאפשר לחברות התחבורה לקבל מידע על נהגי אוטובוס ממשרד התחבורה על עבר תעבורתי כלשהו שלילי ככל שיהיה, ובעקבות כך לא אחת נוצר מצב שנהגים אשר פוטרו בשל בעיות תעבורה על ידי חברות תחבורה, מתחילים מיד לאחר מכן את עבודתם בחברה אחרת מבלי שיידעו מאום.

הנושא החמור עלה כבר לפני מספר שנים לדיון במשרד התחבורה אך עד כה לא שונה הנוהל ונהגים רבים מתחילים את עבודתם בחברות מבלי שיידעו בהנהלת החברה על עברם בכביש.

חברת "קווים" מסרה בתגובה לכאן 11: "למן קליטת העובד בחברה – החל מחודש אוקטובר 2014 – ולפי ממצאי החברה, לא ידוע לחברה על הרשעות תעבורתיות המיוחסות לנהג. במהלך תקופת העסקתו בחברה, עבר הנהג הדרכות והכשרות שונות, לרבות הדרכות בטיחות, נהיגת קיץ, חורף ונהיגה נכונה. יש לציין כי בעת ביקור פצועים שערך מנכ"ל קווים בבתי החולים ביום האירוע, תיארו בפניו מספר נוסעים את נהיגתו הזהירה ביום האירוע תוך ציון כי המקרה אינו ארע באשמת הנהג, חלקם העידו מתוך היכרותם על סמך נסיעות קבועות עם הנהג, וחלקם אף הביעו נכונות להעיד לטובת הנהג במידת הצורך".