"כגנבים בלילה": המשטרה הרסה את בית המדרש בחומש

כוחות משטרה הגיעו אמש לחומש שבצפון השומרון, והרסו את מבנה בית המדרש של הישיבה. סמוטריץ: "הרס מחפיר וכמובן מיותר. נפעל לביטול חוק ההתנתקות". אלי ישי: "ה‏ממשלה ממהרת להרוס ישיבה ומתעלמת מבניה בלתי חוקית בחאן אל אחמר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

צוותי יס"מ ומשטרה ודחפורים, הגיעו אמש (ראשון) לקראת השעה 23:00 בלילה לישיבת חומש שבצפון השומרון, והרסו את בית המדרש של הישיבה. במטה 'חומש תחילה' לא פוסלים את האפשרות כי ייתכן וההרס בוצע על רקע דרישת מגורשי חומש ושא-נור מראשי מפלגות הימין להתחייב לביטול ההתנתקות בצפון השומרון.

אחד התלמידים סיפר כי טרקטור צבאי הרס את בית המדרש, הפך את האדמה במקום ואת ההריסות השאיר בצד. כך נעשה גם למבנה שירותים ולחדר האוכל שהיו במקום. לדברי התלמידים הכוחות בחרו לבוא כגנבים בלילה ולהרוס בצורה ברברית שלא מותירה שום חלק מהמבנה שלם, למרות שהיה ניתן להרוס אך לשמר את המבנה הגולמי.

ישיבת חומש הוקמה בשיאו של המאבק הציבורי לשוב אל חומש. כ-40 בחורים ואברכים לומדים בישיבה, הפועלת בהתמדה בישוב חומש שנעקר לפני 14 שנה ביחד עם שלושת ישובי צפון השומרון גנים, כדים ושא-נור וישובי גוש קטיף. הלימוד מתבצע בתנאי שטח, ללא חשמל ומים זורמים.

בעקבות ההרס אומרים בישיבה: "מעטים מבינים מדוע נהרסו והוחרבו יישובי צפון השומרון. אין כל הצדקה מוסרית להחרבת חייהם של משפחות שלמות. רבים אומרים שהגיע הזמן לתקן ולשוב ליישובים. אנחנו עושים זאת בפועל וקוראים לעם ישראל קריאת תקווה ' תאמינו שיכולים לתקן' ההרס היום הוא אתגר נוסף במכלול האתגרים עמם אנחנו מתמודדים. 'יכול נוכל לה'".

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' מסר בתגובה להרס בית המדרש: "הרס בית המדרש בחומש שבוצע הלילה הוא מחפיר וכמובן מיותר. בסופו של דבר, חוק ההתנתקות יבוטל ופעילות חלוצי ישיבת חומש בחומש תאושר, בע"ה בכנסת הבאה אנחנו נדאג לכך. הייתי מצפה מרוה"מ שקודם כל ימנע מהואקף המוסלמי את הקמת המסגד הלא חוקי בשער הרחמים לפני שהוא הורס את בית המדרש של ישיבת חומש".

יוסי דגן ראש מועצה אזורית שומרון ומגורש משא-נור בעצמו, הגיב להרס "הגיע הזמן שמדינת ישראל תתקן את העוול ותעביר את החוק לביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון. הדרישה מראשי מפלגות הימין להוסיף למצע שלהם התחייבות לביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון היא בסיסית, אני בטוח שכל אחד מהם יעשה זאת בקרוב, אין סיבה שלא. מדובר בחוסר תשומת לב וטעות טכנית של ראשי המפלגות שנושא ביטול הגירוש לא קיים במצעי המפלגות. אין אחד מביניהם שלא התבטא בנושא, אני בטוח שהטעות תתוקן בקרוב".

יו"ר יחד אלי ישי אמר: "‏ממשלה שממהרת להרוס את מבני הישיבה בחומש, אך מתעלמת מבניה בלתי חוקית בחאן אל אחמר, היא איננה ממשלת ימין. זו ממשלה שנכנעת מראש לתכתיבי בג״ץ, במקום למשול ולקבוע בשטח מדיניות למען לארץ ישראל. בכנסת הבאה מפלגת ׳יחד׳ תשמור על ההתיישבות ותשים סוף לשלטון בג״ץ".

ח"כ שולי מועלם רפאלי, יוזמת חוק ביטול ההתנתקות מצפון השומרון, הגיבה בטוויטר על הריסת מבנה הישיבה בחומש: "במשך כשנה ראש הממשלה נתניהו מרח אותי ולא אפשר את קידומו של חוק ביטול ההתנתקות מצפון השומרון. אמש נתניהו כשר בטחון הוסיף על זה את ההחלטה להרוס את הישיבה בחומש. חבל שאותה נחישות לא מתממשת ביחס לבתיהם של עשרות מחבלים, שעדיין עומדים על תילם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture