גנור כעת בבית המשפט. צילום: פלאש 90

הדרמה בפרשת הצוללות: מעצרו של מיקי גנור הוארך בחמישה ימים

בשעה זו דן בית המשפט בהארכת מעצרו של עד המדינה בתיק 3000 שביקש לשנות את הגרסה שמסר בחקירה. סנגורו: "הוא עומד מאחורי העדויות, יש לו הסתייגויות לגבי הפרשנות". מוקדם יותר שוחרר מבית החולים לאחר שחש ברע בחקירתו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מיקי גנור, עד המדינה שחזר בו מגרסתו בפרשת הצוללות (תיק 3000), שוחרר הבוקר (רביעי) מבית החולים אסף הרופא והובא היום להארכת מעצר לאחר שאמש הודיע כי הוא משנה את גרסתו לפיה נתן שוחד במסגרת הפרשה. המשטרה תבקש להאריך את מעצרו בחמישה ימים.

בעקבות בקשתו לחזור בו מעדותו, גנור נחקר אמש באזהרה ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית בלהב 433. בחקירתו טען: "לא שיחדתי איש". בתום החקירה נעצר, חש ברע – ופונה לבית החולים אסף הרופא שבראשון לציון. הבוקר שוחרר מבית החולים. חוקרי היאל"כ הם אלו שחתמו עם גנור על הסכם עד המדינה – וכעת ינהלו את החקירה החדשה שנפתחה בעקבות שינוי גרסתו.

נציג המשטרה, רפ"ק צחי חבקין, אמר בדיון: "לפני שנתיים פרצה חקירה 3000. במהלכה נחשפו מעשים פליליים חמורים הקשורים לרכש ביטחוני בהיקף עצום. מעורבותו של גנור נחשפה והוא חתם על הסכם עד מדינה. החקירה הסתיימה. לפני ארבעה חודשים התיק עבר לפרקליטות. אתמול מסר גנור עדות שונה מזו שמסר לאורך החקירה. יש צורך בנסיבות אלה לחקור אותו. לא נירתע מביצוע כל פעולה נדרשת. נפעל בכל הדרך להגיע לחקר האמת הפרשה זו".

במסגרת העסקה המקורית שחתם עם הפרקליטות סוכם שהוא ירצה שנת מאסר וגנור אף התחייב להחזיר 10 מיליון שקלים למדינה. אמש, כשחזר בו מההסכם, הוא אמר לחוקרי המשטרה: "לא שיחדתי איש. העדויות האלה ניתנו אחרי שהופעלו עלי לחצים לא לגיטימיים". גנור הדגיש כי "אני לא משחק משחקים, לא מנסה לנהל מו"מ מחודש או מבקש לשפר את ההסכם, אלא להודיע: לא שיחדתי איש ולא אעיד כאילו שיחדתי".

במשרדי יאל"כ קיבלו בתדהמה את בקשתו של גנור לשנות את גרסתו, ויחד עם זאת, גורמים המעורים בפרטים מציינים כי אין בשינוי הגרסה כדי לפגום בתשתית הראייתית שהתבססה בתיק, שכן מעבר לעדותו של גנור הצליחו החוקרים לאסוף ראיות ולגבות עדויות נוספות שחיזקו את החשדות, כפי שהעלה גנור בעת שחתם על הסכם עד המדינה.

גנור חשוד ששימש כנציג מספנה גרמנית משנת 2009, תפקיד שאליו מונה באמצעות התערבות שלא דין של עובד מדינה בכיר. במסגרת תפקיד זה הוא העביר כספי שוחד בתמורה למינויו וקיים קשרי שוחד במשך שנים עם עובדי מדינה בכירים. על פי החשד, גנור קשר קשר על מנת לקדם א תעסקיו שלא כדין. בנוסף לכך, הוא חשוד בשיבוש מהלכי משפט ובמסירת ידיעות כוזבות.

סנגוריו של גנור הגיעו אתמול לליאת בן ארי, פרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), ואמרו לה כי גנור מעוניין לתת פרטים חדשים בפרשה. מאז הוא נחקר במשרדי להב 433 תחת אזהרה תוך שהוא חוזר בו מגרסתו. בחקירתו אמר גנור לחוקרי המשטרה כי "לא העברתי כספי שוחד, זה היה הכול שכר ייעוץ".

ב'חדשות 13' צוטט גורם בכיר במערכת אכיפת החוק שסיפר כי מיקי גנור היה עד מדינה מושלם – "הוא ידע שביום מן הימים תתגלה הפרשה, והכין את עצמו מבעוד מועד". אף שבעבר נשמע גנור טוען כי הוא מעוניין לחזור בו מההסכם, הוא ביצע את המהלך אתמול בניסיון לשחק שחמט עם החוקרים והפרקליטות, במטרה לשפר את תנאיו ולחזק את עמדתו. גנור בנה על הלחץ שייווצר מהצעד כשברקע תקופת הבחירות ופרשת הצוללות שצפה מחדש.

לדברי המקור, גנור הכין תיקיות מסודרות עם נקודות ודגשים מסומנים, והעביר את החומרים לחוקרים. ניתן לשער, כי החזרה בו מעדותו הקודמת סובבת סביב העניין הפיננסי. כלומר – גנור נתקל בבעיה מכיוון שלא הצליח להעביר את הכספים שלו מחו"ל לישראל. הפרקליטות רמזה כי לפחות חלק מהכסף היה כשר, אך הבנקים סירבו לקבל אותו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture