Noam Revkin Fenton/Flash90

השבתה כללית: הופסקה תנועת הרכבות בכל הארץ – בקרוב: חזרה לשגרה

הנהלת רכבת ישראל החליטה לעצור את תנועת הרכבות החל מהשעה 8:00 ועד להודעה חדשה לאחר ש-8 מנהלי תנועה הודיעו על מחלה. טענות מצד ההנהלה כלפי הוועד: "צעד פראי ובלתי חוקי, פגיעה קשה בציבור הנוסעים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הנהלת רכבת ישראל הודיעה הבוקר (שישי), מעט לפני השעה 7, כי תעצור את תנועת הרכבות ברחבי הארץ, עד לעצירה מוחלטת בשעה 8:00. זאת, לדבריה, לאחר ששמונה פקדים (מנהלי תנועה בפיקוד הרכבות הארצי) הודיעו על מחלה. ב-8:00 נכנסה ההשבתה הכללית לתוקף – ומעתה ועד הודעה חדשה לא ייצאו רכבות מהתחנות השונות ברחבי הארץ.

בהודעה שפורסמה בסביבות השעה 9:00 נמסר מהרכבת כי, "בדקות האחרונות נמצאו הפקדים המחליפים לאיוש המשמרת בפיקוד הרכבות. תנועת הרכבות תשוב בדקות הקרובות, אך ייקח כשעתיים עד שתשוב לסדרה. קיים חשש מהמשך השיבושים לקראת שעות הצהריים, גם כן כתוצאה מקושי באיוש משמרת הפקדים". עוד הוסיפו כי, "הנהלת הרכבת מתנצלת בפני הנוסעים, רואה בחומרה רבה את הצעד הפראי והבלתי חוקי שננקט הבוקר על ידי נציגות העובדים, ותפעל בכל הדרכים על מנת למנוע מקרים כאלה בעתיד".

בהודעה שפרסמה הנהלת הרכבת בשעה 7:00 בבוקרה נכתב כי "בשעות האחרונות, בצעד ארגוני פראי ובלתי חוקי, הודיעו 8 פקדים (מנהלי תנועה בפיקוד הרכבות הארצי) על מחלה. נסיקה של מאות אחוזים במספר הודעות המחלה ביחס לימים כתיקונם. מדובר על קרוב למחצית ממצבת הפקדים שעומדת על 21. ארבעה פקדים סיימו זה עתה משמרת שהחלה בשעה 22:00 אמש והוארכה בשעתיים נוספות, ואינם יכולים להמשיך בעבודה על פי נוהל הבטיחות. שאר 9 הפקדים מסרבים בשלב זה לענות לטלפונים המבקשים להקפיצם למשמרת".

"בשל כך", נכתב עוד, "ומסיבות בטיחותיות אשר אינן מאפשרות הפעלת תנועת הרכבות עם פחות מ-4 פקדים במשמרת, נאלצת הנהלת הרכבת לעצור את תנועת הרכבות ברחבי הארץ, בהתאם לנהלי הבטיחות, עד לעצירה מוחלטת בשעה 8:00. זאת עד להודעה חדשה. מדובר על פגיעה קשה של ועד העובדים בראשות גילה אדרעי בציבור הנוסעים בימי שישי, לצד החיילים הרבים אשר עושים שימוש ברכבות".

בועז הירש, סמנכ"ל חטיבת הנוסעים ברכבת ישראל, הפנה אצבע מאשימה כלפי יושבת ראש ועד העובדים ודרש להפסיק את הפגיעה בנוסעים. "למרות הודעת ההסתדרות על הפסקת הפגיעה בנוסעים, ממשיך הוועד בראשות גילה אדרעי להשתמש בשיטות פראיות ובלתי חוקיות ובשעות האחרונות הודיעו כמעט מחצית מהפקדים על מחלה", אמר.

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ גיבה את החלטת הנהלת רכבת ישראל לעצור את תנועת הרכבות ברחבי הארץ, בשל העובדה שועד העובדים נקט בפעולות שעלולות לסכן את חיי נוסעי הרכבת. כץ הנחה את הנהלת הרכבת לפנות מיד לבית הדין לעבודה שיורה לועד העובדים להחזיר את פקחי הבטיחות לעבודתם, ובמקביל לנקוט בצעדים משמעתים כנגד יושבת ראש הועד וחבריה.

בהודעה השר נאמר כי "הוא רואה בחומרה את הגיבוי המתמשך שנותנת הנהגת ההסתדרות לפגיעה חמורה זו בנוסעים, ובפרט בחיילי צה"ל שאמורים לשוב היום לביתם". לדברי כץ, "לא נאפשר אנרכיה ברכבת ישראל. נוסעי הרכבת לא יהיו בני ערובה בידי קבוצה המנסה לסחוט הטבות בכוח ובריונות. בכוונתי לנקוט בכל הצעדים הנדרשים להפסקת תופעות חמורות אלה, בדיוק כשם שעשיתי בעבר".

מוועד העובדים נמסר בתגובה להאשמות ההנהלה כי "הוועד בראשות גילה אדרעי לא נתן שום הנחיה או הוראה לאף מנהל תנועה להשבית פעילות. אין שביתה ואין עיצומים בעבודת הפקדים. הנהלת הרכבת החליטה לפגוע ברכבת ובנוסעים כדי לייצר משבר מבוים ופיקטיבי. ועד העובדים ואדרעי קראו על ההחלטה חסרת האחריות והמיותרת של הנהלת הרכבת לעצור את תנועת הרכבות מהתקשורת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture