צילום: פלאש 90

הערכת הנזקים בדרום: 50 מיליון שקל; 291 בקשות הוגשו

ברשות המיסים מעריכים כי מספר הפניות הכולל לצורך בקשות פיצויים יעמוד על 600 . 70% מהפניות שכבר הגיעו נענו בחיוב. שר הכלכלה מבטיח: "עובדים שנעדרו ממקומות העבודה עקב המצב הביטחוני, יקבלו שכר עבור ימים אלה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הנזק למבנים בדרום מימי הלחימה האחרונים יעמוד על כ־50 מיליון שקלים, כך דווח הבוקר ב'ישראל היום' על בסיס ההערכות בהתאחדות קבלני השיפוצים. במסגרת ימי הלחימה נספרו כש35 נפילות של טילים ורקטות בשטחים בנויים, ובחלק מהמקרים נגרם נזק משמעותי למבנים סביבם. ברשות המיסים מעריכים כי מספר הפניות הכולל לצורך בקשות פיצויים יעמוד על 600 .

על פי הדיווח של גלעד צוויק, נכון לשעות הצהריים אתמול התקבלו בקרן הפיצויים של רשות המסים 291 בקשות לפיצויים בגין נזק למבנים באזור הדרום. שיאנית הפניות היא אשקלון עם 142 תביעות, ואחריה אשדוד (79 תביעות), שדרות (24) וקריית גת (20). מלבד נזקים למבנים התקבלו בקשות לפיצויים גם בשל נזקים לכלי רכב (137) ולגידולים חקלאיים (7). %70 מהפניות נענו בחיוב ורשות המסים הכירה בנזקים לצורך מתן פיצויים.

יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים,ערן סיב, מסביר שמלכתחילה הבנייה באזור הדרום פגיעה משמעותית יותר מבאזור המרכז: "מרבית הבתים באזור הם בעלי גגות רעפים ולכן הנזק במקרה של פגיעה ישירה, או אפילו נפילה קרוש בה, גדול יותר בהשוואה לבתים בעלי גג בטון". עוד הוסיף כי, "גג רעפים לא מונע או עוצר כניסת רקטה וכך הנזק שנגרם למבנה ולפנים הדירה גדול יותר".

לדברי סיב, עבודות שיפוץ של מבנה המתומחרות ב-43 אלף שקלים ומטה אפשר לבצע באמצעות כל קבלן שיפוצים, בעוד עבודות בסכום גבוה יותר מחייבות קבלן שיפוצים שרשום ברשם הקבלנים של משרד הבינוי והשיכון. במקרים שבהם נפילת הרקטה גרמה לשריפה במבנה, עלות השיפוץ תהיה גבוהה יותר.

סיב מציג את האפשרויות העומדות בפני מי שביתו נפגע: "השלב הראשון בטיפול הוא הגעת שמאי של מס רכוש שמעריך את הנזק שנגרם. לאחר מכן יש לבצע את התיקון – במקרים של עבודות קטנות יחסית אפשר לשכור קבלן שיפוצים ולהזדכות על החשבונית מול מס רכוש, ואילו בעבודות הגדולות יותר החברות המשכנות מבצעות את העבודה במלואה מבלי שהאזרחים מוציאים שקל מכיסם".

סיב טוען כי על המדינה לאפשר לנפגעים לבנות את ביתם בסטנדרט גבוה ובטיחותי יותר בהשוואה למצב הנוכחי, וכי עליה לממן את העלויות המלאות: "אני קורא לראש הממשלה ולקבינט להתחשב במצב הלא פשוט של המשפחות ולאפשר להן לחזור לבית חזק וממוגן יותר, ולא להסתפק באישור השיפוץ המינימלי המתחייב כדי להחזיר את המצב לקדמותו".

בתוך כך, גם למי שנאלץ להיעדר מהעבודה מובטח פיצוי. שר הכלכלה אלי כהן אמר אמש בראיון ליעקב אייכלר ב'כאן חדשות כי, "עובדים שנעדרו ממקומות העבודה עקב המצב הביטחוני, יקבלו שכר עבור ימים אלה – כולל עובדי שעות. מי שנתקל בקשיים שיפנה למשרד הכלכלה – אנחנו נדאג להם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture