Hadas Parush/Flash90

ישפר את השירות למגזר החרדי? אגד בדרך להפרטה

הקואופרטיב המונופולי העתיק 'אגד' בדרך להפרטה מלאה • 91% מתוך 1300 חברי אגד הצביעו בעד ההפרטה • והבונבוניירה: כל אחד מחברי הקואופרטיב יקבל כ1,000,000 ש"ח • ההערכה: ההפרטה תביא למחויבות של החברה לציבור ושיפור השירות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

דוד שלומוביץ, אתר ביזנעס.

תלונות הנוסעים במגזר החרדי על תפקודה של 'אגד' בערים החרדיות יגיעו לסופן הטוב? על פניו נראה כי הפיכתה של 'אגד' לחברה בע"מ, תוביל לשינוי אפשרי ביחסה לנוסעים.

כזכור, עם השנים והמכרזים הצטמצם הכוח המונופולי של 'אגד', ועוד ועוד קווים וערים עברו לאחריותם ותפעולם של חברות אחרות (כשלצערנו לא תמיד המצב נעשה טוב יותר. ע"ע הנסיעות מירונה, ולא רק).

ביזנעס שימושי

אלא שככלות הכל, 'אגד' הייתה ונותרה קואופרטיב (חברה שיתופית) מונופולי בחלק גדול מקווי המגזר ומחוצה לו, ועתה, עם המעבר להיותה מופרטת וכחברה בע"מ זו תנהל דו"חות רווח והפסד ברורים והיררכיה ניהולית מדויקת.

אין ספק, כי לציבור החרדי זו בשורה נהדרת, ולא עוד נשמע אודות מתאמי תחבורה ציבורית במגזר החרדי, שמלינים על סגירת סידור מסוים עם מנהל סניף מקומי, שנתקע לאחר מכן רק בגלל חוסר הסכמתו של מנהל סניף בעיר אחרת.

ההסכם עם המדינה

בחודש יוני 2018, חתמה 'אגד' עם משרד האוצר ומשרד התחבורה על הסכם עקרונות חדש להפעלת קווי התחבורה הציבורית שברשותה, שבסיומו תהפוך למפעילה פרטית נוספת, ללא מעמד מיוחד. כתוצאה מההסכם, יוצאו בעשור הקרוב כל קווי אגד למכרזים, כשהראשונים יהיו מחצית מקווי השירות בירושלים כשבכללם קווי הכותל.

ההסכם נחתם לאחר שלוש שנות דיונים עם משרד התחבורה, שכללו וויכוחים רבים על המתווה שתעבור 'אגד' בדרכה ממעין-מונופול בתחום התחבורה הציבורית למפעיל מסחרי רגיל, בדומה לכלל המפעילים האחרים המתמודדים על מכרזי התחבורה הציבורית.

לאחר שהושג סופסוף ההסכם עם המדינה, ואף קודם לכן, החלו מלחמות עולם בתוככי החברה. מספר יו"רים התחלפו, עד שהגיע היו"ר הנוכחי אבי פרידמן, שתמך במהלך וקידם אותו ללא לאות. הוויכוחים נסובו בעקבות חילוקי דעות קשים בין מנהלי הסניפים של ירושלים, אגד צפון, ואגד מרכז, כשכל אחד מנסה למשוך את ההסכם לכיוונו.

אלא שככלות הכל, היה ברור לכולם שאין הרבה מה לעשות, והניצים יהיו חייבים לשיתוף פעולה. זאת לאור ההסכם שנחתם עם המדינה, הכולל את המילים הברורות "המפעיל מתחייב לפעול ביעילות כלכלית, וכן לפעול לשינוי מבני על דרך של הפיכת האגודה לחברה בע"מ, והכנסת משקיע חיצוני שאינו קשור לחברי האגודה, בהתאם למועדים הקבועים בהסכם זה".

רוב מוחלט בעד ההפרטה

והשבוע זה קרה. 91% מתוך כלל חברי 'אגד', המונים 1300 איש, הצביעו בעד ההפרטה העצמית על שלל חלקיה, כפי שאלה פורטו בהסכם הארוך עם המדינה, בפרק העוסק בשינוי מבני. בעקבות כך, 'אגד' תהפוך לחברה על ידי מכירה של מחצית ממניותיה למשקיעים חיצוניים או למשקיע אחד, תצמצם את פעילות המטה, תביא לפרישתם המוקדמת של עובדים, וחברת הבת 'אגד תעבורה' תהיה לחברה נפרדת.

בנוסף, במסגרת ההסכם תחדש אגד את צי האוטובוסים שלה, כפי הנדרש מכל החברות (10 שנים גיל האוטובוס במקום 15 כיום). וכמו כן תשלם אגד למדינה סך של 25% מהשווי.

מכירת החברה וכניסת משקיע או משקיעים לחברה, תכניס לכל אחד מ-1300 מחברי האגודה כמיליון ₪, כאשר לאחר שנתיים נוספות החברים יכולים לחייב את המשקיע לרכוש מהם את יתרת המניות תמורת תשלום במזומן.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בענין הנסיעות מירונה,
יודע דבר אומרים שבתקופה בה חברת אגד נתנה את השירות היה המצב יותר גרוע.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture