שלמה אהרונישקי, מחבר דו"ח אהרונישקי, באירוע הערב. צילום: נועם רבקין פנתון, פלאש 90

משפחות הנספים בנחל צפית לנתניהו: "היכן ועדת החקירה שהבטחת"

באירוע לזכר הרוגי השיטפון תקפו הורי הנספים את משרדי החינוך והביטחון על שלא התייחסו לדו"ח אהרונישקי, וכן את ראש הממשלה שחרף הבטחתו לא הקים ועדת חקירה: "לא ייתכן ששנה אחרי האסון יושבים במשרד החינוך אנשים שהתנהלותם הובילה לאסון"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

במלאות שנה לאסון הכבד שגבה את חייהם של תשע נערות ונער בנחל צפית התקיים היום (ראשון) בירושלים אירוע לציון האסון, האירוע אורגן ע"י מועצת המכינות הקדם-צבאיות, ובו השתתפו חלק ממשפחות הנספים וכן תלמידי מכינות מרחבי הארץ. חלק מההורים מתחו ביקורת על ראש הממשלה על שלא עמד בהבטחתו לאחר האסון שתוקם ועדת חקירה ממלכתית.

כמו כן ביקרו ההורים את משרדי הממשלה שאינם נוטלים אחריות על האסון ולא מיישמים תקנות שימנעו את האסון הבא. נציגי המשפחות מתחו ביקורת קשה גם על חוסר התגובה של משרד החינוך לדו"ח אהרונישקי שבדק את ההתנהלות הפנימית בעולם המכינות בכל הנוגע לנהלי בטיחות – ואת הפיקוח הממשלתי על המכינות.

אחד ההורים, איציק אור, תקף את משרדי הממשלה: "משרד הביטחון מתנער מאחריות. לאחר האסון, מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב טען מבלי להניד עפעף שלמשרד החינוך אין אחריות על המכינות. לצערי, עם ישראל האמין לדבריו, איך יכול להיות ששני המשרדים מעיזים להתנער מאחריות?", תמה אור.

 

אסון נחל צפית • המשטרה פשטה על המכינה והחרימה מסמכים

 

"אני לא מבין לאן התדרדרה מדינת ישראל. איך זה ששנה אחרי האסון עדיין לא קמה ועדת חקירה? הגיעו אלינו עדויות על אסונות וכמעט אסונות בעולם המכינות. לא ייתכן ששנה אחרי האסון יושבים במשרד החינוך אנשים שהתנהלותם הכושלת הובילה לאסון. האנשים האלו היו צריכים להתפטר ועד היום הם ממשיכים לקבוע איזו מכינה תיפתח ואיזו תיסגר".

אב נוסף, אריק שמיר,דיבר בעיקר על התעלמותו של משרד החינוך מפרסום דו"ח אהרונישקי לפני כמעט חצי שנה. "לפני פחות מחודשיים מנכ"ל משרד החינוך שלח מכתב למכינת בני ציון המודיע על החלטתם שלא לאשר את פתיחת המכינה בשנה הבאה. המכינה לא השלימה את תהליך בדק הבית שעשתה – וחובתה להפיק לקחים ולהטמיע אותם בעיקר בהיבט החינוכי. אנו שואלים את מנכ"ל משרד החינוך: איך אתה לא מתבייש? אף מכינה לא ביצעה תהליך הפקת לקחים כמו שנעשה במכינת בני ציון".

הדו"ח האמור פורסם בחודש דצמבר האחרון ע"י מועצת המכינות הקדם צבאיות, הדו"ח החריף על האסון עסק בנהלי הבטיחות במכינות ועל פיקוח משרדי החינוך והביטחון אשר מתקצבים ומממנים את פעילות המכינות. בראשות הצוות שהיה אמון על כתיבת הדו"ח עמד המפכ"ל לשעבר שלמה אהרונישקי שמתח ביקורת חמורה על היעדר הפיקוח של משרדי הממשלה שלא התקיים "במשך שנים" לדבריו. בנוסף צוין בדו"ח כי "במכינות עצמן אין התייחסות לבטיחות, המדריכים חסרי ניסיון וכל מכינה פועלת כראות עיניה".

מנכ"ל מועצת המכינות הקדם צבאיות דני זמיר אמר: "הקמנו את ועדת אהרונישקי שהוציאה דו"ח נוקב וארוך, משרדי החינוך והביטחון לא השכילו להקים ועדת בדיקה. לא ייתכן שלא תקום ועדה לבדיקת אירוע בסדר גודל כזה, ואילו לוועדת הבדיקה שכן הוקמה לא התייחסו. אני פונה אליך, ראש הממשלה, לממש את הבטחתך. הקם ועדת בדיקה. זו איננה רק חובתך, זה צו מוסרי מחייב מטעם ההרוגים, המשפחות ומטעם כולנו".

יצוין כי בחודש פברואר השנה הודיעה הפרקליטות כי מנהל המכינה בעת האסון יובל כאהן, והאחראי על הטיול אביב ברדיצ'ב, יואשמו בהריגה בכפוף לשימוע שצפוי להתקיים ככל הנראה במהלך החודש הבא. מכתב החשדות עולה כי למרות הצטברות התרעות ואזהרות רבות מפני שיטפונות הם לא ביטלו את הטיול והתעקשו לקיימו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מענין שבכל הכתבה הזו מועצת המכינות ומכינת בני ציון יוצאות ממש חסודות מישהו התבלבל בכנס היו אנשים שחשבו אחרת ולא ניתנה להם במה התשובה לכך היתה שהם קיצוניים.אין ספק שצריכה לקום וועדתה חקירה בלתי תלויה ומשרדי החינוך והביטחון כשלו מאחר ולא היה פיקוח ואין לקיחת אחריות,אבל המכינה כמוסד חינוכי ומועצת המכינות כארגון הגג אינם יכולים לצאת נקיים כפי מנסים לעשות בכתבה זו כרגע עולם המכינות נוהג בצביעות מטיף לחניכים סיסמאות וערכים שהוא בעצמו אינו עומד בהם האמת חייבת לאמר

מועצת המכינות היתה צריכה לסגור את כל המכינות לאלתר וללחוץ על ראש הממשלה להקים ועדת חקירה ורק לאחר ישום מסקנות הועדה לפתוח מחדש עם נוה לים חדשים על מנת שלא יהיו אסונות נוספים כמו אסון השיטפון בנחל צפית ב26. 4.2018ו ולא לתת לאנשים המעורבים בעיניין להתחמק מאחריות שמוטלת עליהם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture