צילום: דוברות המשטרה

המשטרה: "השריפות בשליטה, אין אתר שיש בו חשש לחיי אדם" • מתעדכן

בן 70 מת ממכת חום באור יהודה • עשרות בתים נשרפו במבוא מודיעים ובהראל • נתניהו הנחה על הבאת סיוע אווירי לכיבוי השריפות • הרוסים הציעו את הסופר טנקר שלהם לסייע בכיבוי השריפות • ארדן: "מוקדי האש בשליטה, אך זה כפוף לשינויים בכיווני הרוח"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

20:20 – רוסיה הציעה לישראל את מטוס הסופר טנקר שלהם לסייע בכיבוי השריפות.

20:10 – ממלא מקום מפכ"ל המשטרה אמר בדיון הערכת מצב בראשות השר לביטחון הפנים גלעד ארדן כי "כל השריפות בשליטה, וכרגע אין אתר שיש בו חשש לחיי אדם". השר ארדן אמר כי "מוקדי האש נמצאים כרגע פחות או יותר בשליטה, אך כמובן שזה כפוף לשינויים בכיווני הרוח ולעוצמות הרוח", והוסיף: "אנחנו צריכים לראות איך אנחנו נערכים לכניסה לשעות החשיכה כשמטוסי הכיבוי למעשה חדלים מלפעול".

20:00 – ישראל פנתה לרוסיה וביקשה סיוע אווירי בכיבוי השריפות בגל שפרץ ברחבי הארץ ביממה האחרונה. זאת, במסגרת פניות ישראל לסיוע למדינות שכנות ובהן גם קפריסין, יוון ואיטליה. מוקדם יותר הנחה ראש הממשלה בנימין נתניהו על הבאת סיוע אווירי בינלאומי לכיבוי האש.

19:25 – נציב כבאות והצלה לישראל רב טפסר דדי שמחי אמר: "נכון לעכשיו אנחנו מתמודדים עם שני מוקדים. המוקד העיקרי זה במבוא מודיעים. לצערי נשרפו שם קרוב ל-16 בתים, אנחנו מנסים לצמצם את גזרת השריפה. המוקד השני הוא בקיבוץ הראל, גם שם כנראה שבודדנו את הבתים שנשרפו ואנחנו לא ניתן לבתים נוספים להישרף". עוד נמסר משמחי כי 12 מטוסי כיבוי ושני מסוקים משולבים בפעולות הכיבוי ונמצאים כל העת בגזרות המרכזיות.

19:20 – גבר בשנות ה-70 לחייו נמצא ברכבו באור יהודה ללא הכרה ועם סימני פגיעת חום. צוות מד"א שהגיע למקום קבע את מותו. ככל הנראה הוא לא חש בטוב, הלך לנוח ברכבו שם איבד את הכרתו ומת מהחום.

19:10 – נציב כבאות והצלה לישראל, דדי שימחי, מקיים ברגע זה הערכות מצב עיתיות. בנוסף, נבחנת האפשרות לקבלת סיוע בינלאומי של כיבוי אווירי, במידת הצורך ובהתאם להערכות מצב ותנאי מזג האוויר. כמו גם הוחלט על תגבור כוחות ארצי וגיוס יחידות המתנדבים.

19:00 – ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם השר לביטחון הפנים ועם נציב הכבאות בעקבות גל השריפות ברחבי הארץ והנחה על הבאת סיוע אווירי לכיבוי האש. מלשכת נתניהו נמסר כי הוא ממשיך לעקוב אחר ההתפתחויות ומקבל עדכונים שוטפים.

18:50 – צוותי הכיבוי השיגו שליטה על השריפה שפרצה ביישוב אלעד, כך נמסר משירות הכבאות. עוד נמסר כי שמונה צוותים פועלים להשתלט על שריפת קוצים גדולה שפרצה בבסיס חמדת שבצפון בקעת הירדן. האש התפשטה מאזור המטווחים במעלה ההר ונבלמה.

18:30 – התושבים שפונו בשל השריפה במועצה האזורית חוף אשקלון הורשו לחזור לבתיהם. כוחות הכבאות עדיין פועלים במקום להשיג שליטה מלאה על האש. חוקר שריפות קבע כי האש פרצה בעקבות קצר שנגרם בשל עץ שנגע בכבלי חשמל.

18:17 – הוסרה לפני זמן קצר חסימת הכביש 3411 בין היישובים כרמיה וזיקים שבעוטף עזה, לאחר שהושגה שליטה על השריפה שפרצה באזור.

18:04 – השריפה שפרצה בקיבוץ כרמיה ליד אשקלון נגרמה עקב עץ אקליפטוס שנגע בכבלי חשמל. מכיבוי האש נמסר כי הושגה שליטה על האש.

18:03 – השר לביטחון הפנים גלעד ארדן קיים הערכת מצב בנוגע לגל השריפות ולמאמצי הכיבוי ברחבי הארץ. השר הנחה לקדם את המוכנות לקליטת סיוע אווירי בינלאומי אם השריפות יימשכו, והדגיש כי יש להיערך להמשך מאמצי הכיבוי מחר בשל מזג האוויר שצפוי להיות קשה אף יותר. ארדן הנחה גם לחקור את השריפות שיש בהן חשד להצתה, ולמקם תצפיות קרקעיות ואוויריות כדי לייצר יכולת מניעה והרתעה מפני הצתות ביממות הבאות.

17:40 – דוברות כבאות והצלה לישראל-מחוז י-ם: עדכון לשריפה באזור קיבוץ הראל. עקב שינוי הרוחות באזור, האש שינתה את כיוונה וכעת מתקרבת לכיוון הישוב תרום. לפיכך הוחלט על פינוי הישוב בסיוע משטרת ישראל. לוחמי האש נאבקים בלהבות ומנסים לבלום אותם בגזרת אש רחבה וגדולה מאוד.

17:30 – עדכון חסימות עקב שריפות חורש: כביש 44 משמשון לצומת נחשון בשני הכיוונים. כביש 443 מצומת שילת לצומת גמזו בשני הכיוונים כביש 3411 מצומת זיקים לצומת כרמיה בשני הכיוונים. העליה מכביש 1 ממזרח לכביש 443 מחלף בן שמן. העליה מכביש 1 ממערב לכביש 443 מחלף בן שמן.

17:06 – בעקבות השריפה ביער בן שמן, המשטרה פינתה את היישובים מבוא מודיעים, גימזו, כפר דניאל, שילת, כפר רות, נאות קדומים ואת הבסיס מתקן אדם. כמו כן, כוחות הכבאות הוזעקו לטפל בשריפה שפרצה בשטח פתוח בשכונת פסגת זאב בירושלים, סמוך לרחובות רחמילביץ' ודב סדן. המשטרה הנחתה את האזרחים לשים לב לעשן המתקרב לאזור הבתים ובמקרה הצורך לסגור את החלונות.

16:56 – שריפה פרצה בשכונת פסגת זאב בירושלים. צוותי כיבוי והצלה במקום. מהמשטרה נמסר כי היא נערכת לפינוי התושבים במקרה הצורך.

16:47 – כמה בתים בקיבוץ הראל נפגעו מהשריפה שפרצה סמוך ליישוב והתפשטה לתוך שטחו. מהכבאות נמסר כי צוותי הכיבוי נאבקים על בתים נוספים ביישוב, וכי טרם הושגה שליטה על האש. הקיבוץ פונה מוקדם יותר מכל תושביו.

16:34 – בנוסף לגל השריפות המשתולל באזור ירושלים ויו"ש, מרצועת עזה נשלחים בלוני תבערה לכיוון יישובי העוטף ומייצרים כמה מוקדי שריפות חדשים, ביניהם היישובים כרמיה ובארי. בבארי דווח על ידי יערני קק"ל על שני מוקדי שריפות גדולים. על פי הדיווח עובדי רשות הטבע והגנים ועובדי הקרן הקיימת פועלים בשטח על מנת לצמצם את הנזק.

גל חום כבד פוקד את ישראל, ושריפות פרצו היום (חמישי) במאות מוקדים במרכז ובדרום הארץ. תושבים רבים פונו מבתיהם בכמה יישובים ברחבי הארץ, ומספר כבישים נחסמו לתנועה בשל האש. נציב הכבאות הארצי דדי שימחי חתם על צו ארצי לגיוס כללי של הכבאים, שמוקפצים לתחנותיהם.

בבית חגי שבדרום הר חברון פונו תושבי שמונה בתים ביישוב בעקבות התפשטות שריפת קוצים בכביש 60 הסמוך. כוחות משטרה וצוותי כבאות והצלה בסיוע כוחות צה"ל פעלו במקום והצליחו להשיג שליטה על השריפה. שישה בני אדם פונו במצב קל לבית החולים סורוקה בבאר שבע כשהם סובלים משאיפת עשן. עשרה נפגעים נוספים שנבדקו וטופלו במקום ולא נזקקו לפינוי לבית החולים.

השריפה ביישוב בית חגי. צילום: דוברות הר חברון

במקביל, שמונה צוותי כיבוי והצלה מתחנת בית שמש ושישה מטוסי כיבוי פועלים בארבעה מוקדי שריפה גדולים באזור: בכניסה לכפר אוריה, ביער הנשיא, ביישוב גיזו ובסמוך לפסי הרכבת בבית שמש. עקב השריפות כביש 44 נחסם לתנועה מצומת שמשון לצומת נחשון בשני הכיוונים. 20 צוותי כיבוי ושמונה מטוסי כיבוי פועלים להשתלט על השריפה שמתפשטת בכמה מהמוקדים ללא שליטה. בעקבות השריפה הוחלט על פינוי קיבוץ הראל הסמוך לבית שמש מתושבים.


צילום: דוברות כב"ה מחוז יו"ש

שרפה נוספת פרצה ביער בן שמן סמוך ליישוב מבוא מודיעים. כביש 443 נחסם לתנועה מצומת גימזו בשני הכיוונים והמשטרה החלה בפינוי תושבים ממבוא מודיעים, מגימזו ומכפר דניאל, הסמוכים לאזור השריפה. עד כה נפצעו 2 בני אדם באורח בינוני כתוצאה משאיפת עשן, בשכונת אום טובה בירושלים ובביתר עילית.

דליקה פרצה בדרום מזרח שער הנגב. גורם ההצתה עדיין לא נקבע, כשכמובן קיים החשש שמדובר בטרור בלוני התבערה. תושבי קו ראשון של קיבוץ כרמיה, הממוקם בין אשקלון לרצועה, פונו מבתיהם מחשש שהאש המתפשטת תגיע אליהם. 11 שריפות פרצו אתמול בעוטף עזה, ומתאם פעולות הממשלה בשטחים הכריז בתגובה על הקטנת מרחב הדיג.

צילום: כב"ה ירושלים

בתוך כך, בשל החום הכבד, הטילה רכבת ישראל הגבלות מהירות של עד 80 קמ"ש בקווי רעננה, הקו המערבי, ההגנה-מודיעין, ההגנה-ב"ש, האומה-ראשונים וההגנה-מלחה בשל התרחבות פסי המתכת במעלות חום גבוהות. מהרכבת נמסר עוד כי קו לוד-הראשונים הופסק באופן זמני, ולרשות הנוסעים עומדים היסעים (שאטלים).


צילום: משה ברוכי יערן קק״ל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עומדים עלינו לכלותנו
והקב"ה מצילנו מידם

הכל זה מהבלונים של עזה???

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture