בניסיון למזער נזקים: נציגי המשטרה נפגשו עם ראשי 'שיח סוד'

מפקד תחנת לב הבירה במחוז ירושלים ורב משטרת ישראל נפגשו עם מנהל מערך הדיור בשיח סוד, "אודות התמונות הקשות מהאירוע בו נעצר ושוחרר הבחור משיח סוד". הקצינים טענו: לא היה ברור לשוטרים שמדובר במי שצרכיו מיוחדים • סרטון חדש מוכיח: המשטרה שיקרה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מפקד תחנת לב הבירה במחוז ירושלים, נצ"מ נתי גור ורב משטרת ישראל, נצ"מ רמי ברכיהו נפגשו לפני זמן קצר עם יעקב דרוק מנהל מערך הדיור בשיח סוד, המרכז לאנשים עם מוגבלות. במשטרה הגדירו את הגישה, "אודות התמונות הקשות מהאירוע בו נעצר ושוחרר הבחור שמקבל שירות במסגרות שיח סוד". בפגישה נכחו גם ראש מינהל קשרי חוץ בלימי זונאבנד, עו"ס מערך דיור דוד לולקין ורכז דירה במערך הדיור אבי וסרשטיין.

מהמשטרה נמסר כי, הקצינים פתחו את השיחה בהזדהות והבעת צער על התמונות הקשות ובהבטחה לבדיקת המקרה באופן יסודי ושקוף. עם זאת ציינו במשטרה כי, "בנוסף עמדו השניים על העובדות בכך שהפעילות כולה הייתה למנוע סכנת חיים כתוצאה ממדורות שהוקמו במקומות אסורים ומסוכנים. עם הגעת הכוחות החלו במקום התפרעויות של עשרות מקומיים במהלכן תקף הבחור המצולם בסרטון שוטרת שפעלה במקום".

 

סערת האלימות: הפוליטיקאים מבטיחים למנוע טיוח, אך השר הממונה מיתמם

 

במשטרה הוסיפו כי לנציגי העמותה נאמר שבשלב התקיפה והמעצר לא היה ברור לשוטרים שמדובר במי שצרכיו מיוחדים ולמרות הקריאות של הנוכחים במקום השוטרים מחוייבים לברר את זהותו ופרטיו של חשוד לאחר ביצוע המעצר שכן ישנו קושי אמיתי לעמוד על מצבו הנפשי של חשוד בעת הניסיון להביא למעצרו. עוד הדגישו הקצינים בפני נציגי העמותה שמרגע שהשוטרים הבינו שאכן מדובר באדם עם מוגבלות הוא שוחרר מיד והופנה לטיפול רפואי במהירות.

נציגי המשטרה ושיח סוד סיכמו ביניהם בסיום הפגישה על קיום מפגשים נוספים וביקורים של שוטרים בשיח סוד להיכרות עם האוכלוסייה המיוחדת שנמצאת במקום וביקור של אנשי שיח סוד במשטרת ישראל להיכרות עם עבודת המשטרה. נציגי שיח סוד ביקשו שהמשטרה תהיה שותפה בפעילות ההסברתית להכלתם ושילובם של אנשים עם מוגבלות בחברה החרדית, ואכן סוכם על פעילות משותפת.

 

מחריד: קבוצת שוטרים תקפה באלימות ופצעה בחור מ'שיח סוד'

 

בהודעה הראשונית של המשטרה היה ניסיון להאשים את הנערים, "במהלך פעילות המשטרה אתמול לאכיפה של הקמת מדורות העלולות לסכן חיי אדם בשטחים אסורים בשכונת מקור ברוך בירושלים, נתקלו השוטרים באלימות מצד עשרות מתפרעים שכללה זריקות אבנים, חפצים ותקיפת שוטרים", נמסר מהמשטרה.

"מתחקור ראשוני של האירוע עולה שבמהלך הפעילות תקף צעיר את אחת השוטרות. במהלך המעצר החשוד התנגד, התפרע ונפצע בפניו. מיד לאחר מעצרו ועם בירור מוגבלותו החליט קצין המשטרה שנכח בשטח על שחרורו לאלתר והוא טופל במקום ע״י מד״א. יחד עם זאת, נסיבות האירוע נבדקות ויתוחקרו במלואן", לשון הודעת המשטרה.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הממונה על המשטרה טרם הגיב ובמענה לפניית העיתונאי ישראל פריי מ'קו עיתונות' לדוברו, בחר להיתמם. "איפוא ראית שהשוטרים מכים אותו?", כותב הדובר ומוסיף, "מעצר של בחור שהתגלה שהוא אוטיסט ויורד לו דם מהאף. זה התיאור המדוייק. כשיש אלימות נגד שוטרים אז יש הפעלת כוח ולא ראיתי בסרטון הפעלת כוח חריגה. בטח לא הכאה של הילד", טוען הדובר, כשכל מי שצפה בסרטון הקשה לצפייה ייווכח אחרת.

 

סערת האלימות: דרישה מהמפכ"ל – "אירוע מזעזע, לחקור את המעורבים"

 

מחשש לטיוח חקירת המקרה בו הותקף באלימות נער מיוחד על ידי שוטרים, הודיע סגן השר מאיר פרוש כי, "לאור תגובת המשטרה והחשש שהמקרה החמור של הכאת הנער בירושלים יטויח והאחראים לא יתנו את הדין, אנו קוראים לעדי ראיה למקרה המזעזע לפנות ללשכתנו לצורך טיפול משמעותי וגביית עדויות ופרטים, כדי לקדם הליך משפטי ומשמעתי בנושא. נא לשלוח פרטי יצירת קשר למייל: [email protected] או בפקס: 025373816".

סגן שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן שוחח עם הורי הנער והתעניין בשלומו ובמצבו הרפואי, חיזק את בני המשפחה והבהיר כי המקרה המזעזע לא יירד מסדר היום עד שהאשמים יתנו את דינם על כך. "הודעתי למשטרה כי תיעוד המקרה הקשה מוכיח מעל לכל ספק שמדובר בהתנפלות מיותרת תוך התעללות בחסר ישע. זהו מקרה חמור שאין לעבור עליו לסדר היום", אמר ליצמן להורי הנער שהותקף.

בתיעוד נוסף שהתפרסם הערב מהאירוע המתעד גם קודם התחלת האלימות המשטרתית מחזק בבירור את גרסת עדי הראייה. בסרטון נראה הבחור עומד ולא מפריע איש כשלפתע מפגש עליו שוטר סמוי וכשהנער (כאמור, מוגבל שכלית) מנסה לברוח מתחילים השוטרים במרדף אחריו, מרדף שמסתיים במעצר אלים בו הנער נפצע ומדם. בנוסף, בסרטון גם לא ניראת כל זריקת אבנים, כפי שטענה המשטרה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture