המכתב חושף תלונות עובדים לפיהם רעיית נתניהו הכריחה להעסיקם בשבת

עובדי ניקיון במעון ראש הממשלה טענו כי רעיית נתניהו הכריחה להעסיק אותם בשבת ר"ל וכן לאחר שעות העבודה. כדי להתגבר על האיסור להעסיק עובדים בשבת העבודות נעשו ללא תשלום. היועמ"ש של משרד רה"מ התריעה במכתב חריף על כך

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר שהיום (ראשון) הודתה והורשעה אשת ראש הממשלה שרה נתניהו בעבירה פלילית שבוצעה לפני מספר שנים במעון ראש הממשלה, הערב פורסמו טענות חדשות של עובדי ניקיון בבית ראש הממשלה נגד רעיית נתניהו. לפי הטענות המתפרסמות הערב ב'חדשות 12', נתניהו הכריחה להעסיק את העובדים בשבת ר"ל. כמו כן טענו העובדים כי נאלצו גם לעבוד אחרי שעות העבודה, כל זאת ללא תשלום.

לפי הפרסום היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה שלומית ברנע – פרגו שלחה מכתב לפני כשלושה חודשים יחד עם החשב איציק דוידיאן, למנכ"ל משרד ראש הממשלה המתפטר יואב הורביץ. בו התריעה על "הפרת חוק" וניצול בוטה של העובדים. לפי המכתב, עובדים התלוננו שרעיית ראש הממשלה מכריחה אותם לעבוד בשבתות וכופה עליהם לעבוד אחרי שעות העבודה. לפי הטענות, הם החתימו כרטיס ואז היא כפתה עליהם להישאר שעות נוספות. העובדים התלוננו שמדובר בפעילות בניגוד לחוק האוסר על עבודה בשבת וכפיית עבודה ללא תשלום על עובדים חלשים ומוחלשים.

אחרי חתימת הסדר הטיעון: בית המשפט הרשיע את רעיית רה"מ

ב'חדשות 12' ציטטו מהמכתב החמור: "בפגישה שהתקיימה אצל חשב המשרד ביום 10.3.2019 הועלו על ידי נציגי החברה טענות מטרידות ביותר בנוגע להעסקתם של עובדי הניקיון במעונות ראש הממשלה. לאור חומרת הדברים, נבקש להביא בפנייך את עיקריהם: לפי הנטען, באחד מסופי השבוע אשר קדמו לפגישה, התעורר אצל רעיית ראש הממשלה צורך דחוף בהגעת עובדת ניקיון למעון הרשמי ביום שבת. לאחר שניסיונות לאתר נציג מהחברה לא צלחו, נשלח עובד במשרת אמון לביתה של אחת מעובדות הניקיון במטרה להביאה לעבודה במעון. העסקת עובד בשעות המנוחה השבועית אסורה בתכלית, אלא אם ניתן לכך היתר מאת שר הכלכלה".

עוד נכתב: "לפי הנטען, דיווחי השעות של עובדי הניקיון אינם משקפים נאמנה את שעות עבודתם בפועל, וזאת היות ופעמים רבות, בשל בקשות מפורשות מצד רעיית ראש הממשלה, הם נדרשים להישאר לעבוד לאחר מכן. לפי הנטען בתום שעות התקן המותרות לאותו היום, עובדי הניקיון מחתימים כרטיסים, כך שלכאורה הם 'עומדים' במגבלות השעות הרלוונטיות לעניין, אך הלכה למעשה הם לא מסיימים את משמרתם וממשיכים לעבוד לאחר מכן".

היועמ"ש הוסיפה: "נבקש להדגיש כי מלבד הפגיעה הקשה בזכויותיהם של העובדים בשל העסקתם מעבר למכסות השעות המותרות על פי חוק ועל פי הסכם ההתקשרות, העובדים כלל אינם מקבלים תשלום עבור שעות עבודה אלו. הדבר מהווה לא רק הפרת חוק אלא גם ניצול בוטה של עובדים מוחלשים ממילא".

בעבר נחקרה נתניהו על העסקת החשמלאי אבי פחימה, לכאורה, ביום כיפור. בתמלילי חקירה שנחשפו אז אמרה בחקירתה:

חוקר: אבי פחימה ביצע אצלכם בקיסריה תיקונים ביום כיפור?

שרה: לא! מה פתאום!

חוקר: איך את מסבירה את הקבלה הזו?

שרה: אבי פחימה עשה לנו עבודות ותיקונים בין החודשים מאי עד ספטמבר 2009. אחר כך אמרו לנו שאסור היה לנו לקבל ממנו שירותים בתקופה הזו כי הוא כאילו חבר ליכוד וכאילו חבר שלנו. היה צריך לשלם לו – הוא עבד הרבה – אז עזרא סיידוף שילם לו וביקש ממנו קבלות מחודש ספטמבר והלאה, אז הוא רשם סתם תאריכים ולא שם לב שאחד מהם נפל על יום כיפור.

בזמנו, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בתגובה כי "הדלפת התמלילים המזויפים מחקירת הגברת נתניהו חמורה משני טעמים: ראשית, הציטוטים שמיוחסים לגברת נתניהו הם שקריים ומעוותים, לרבות הדברים שמתייחסים כביכול לסיידוף ופחימה, שלא נאמרו על ידי הגברת נתניהו. הציטוטים המזויפים שהושמו בפיה בהדלפה זו הם שקר מוחלט. דבריה האמתיים של הגברת נתניהו הוקלטו ותועדו בחקירה וניתנים להוכחה מוחלטת. יש לבדוק לאלתר מי הוציא לתקשורת תמלול שקרי ומדוע. שנית, הדלפה של תמלילי חקירה – אפילו מזויפים – היא פעולה עבריינית של שיבוש חקירה וגם אותה יש לבדוק לאלתר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

וואיייי מסכנה , לא עוזבים אותה
אני פשוט לא יכול כבר להאמין.
איפה הם היו עד עכשיו?
תראו את הדוחות בבקשה.
לא מאמין

לא הבנתי
לה אם היא מעבידה בשבת זה צריך להקים מדינה שלימה על הרגלים, וכשראשויות מקומיות מחללות שבת בריש גלי ומפירות את הסטטוס קוו זה דוקא כן לגיטימי?

דיייי!
תעזבו אותה כבר!
מה היא עשתה לכם?

חברים אני מבין את ההזדהות שלכם עם העוול של הרדיפה אחרי משפחת נתניהו, אבל די. עוד סיפור ועוד עדות ועוד פרשה. הסיפור הזה כבר הפך להיות לא נעים.
לדעתי כנראה זה כן נכון חלק ממה שמספרים, כי התלונות באות מכל מיני כיוונים ולא מגורם אחד.
בואו נהיה ריאלים, התקשורת מגזימה זה נכון, אבל שרה לכאורה מביאה על עצמה את הפירסומים הללו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture