מרכז חדשני נפתח אתמול (רביעי) במרכז תל אביב. במקום קיים סימולטור המדמה נהיגה תוך התנסות ביותר מ -50 תרחישים מסוכנים בכביש. לטקס קביעת המזוזה הוזמן רבה הראשי של ת"א הרב ישראל מאיר לאו שליט"א.

המרכז שנפתח בקניון עזריאלי בת"א עתיד לשרת את כל תושבי המרכז ומשלב בי"ס לנהיגה, סימולטורים לנהיגה, עמדות ממוחשבות ללימוד תאוריה ובית קפה.

קרא עוד:

[postim]

הסימולטור (מדמה נהיגה) מאפשר לתלמידים להתנסות ביותר מ – 50 תרחישי סכנה של מצבי תאונות שכיחים, בסביבה וירטואלית בטוחה אך מוחשית והוא מדמה רכבים פרטיים ומסחריים, טוסטוסים ואופנועים. אחוזי מעבר טסט ראשון ושני של תלמידים שהתנסו על הסימולטור עולה על 70%, לעומת ממוצע של כ- 50% לתלמידים אשר לא התנסו. בחלק ממדינות אירופה ובארה"ב לימודים באמצעות סימולטור הוכרו כשיעורי נהיגה לכל דבר וענין. במחקר שנערך לאחרונה ע"י חוקרים מאוניברסיטת איווה נמצא כי נהגים אשר הוכשרו בסימולטור הפגינו שיעור נמוך יותר של מעורבות חודשית בתאונות (כ-0.3%) לעומת נהגים שלא עברו הכשרה בסימולטור (כ-0.7%).

המרכז שנפתח אתמול (רביעי) בת"א משתרע על פני 300 מ' ומציע בשלב ראשון, סימולטורים לנהיגה מסוג: רכב פרטי ומסחרי, אופנוע כבד וטוסטוס. בהמשך צפויים להתווסף למרכז כ- 15 סימולטורים נוספים ביניהם משאיות, אוטובוסים ורכבי 4X4.

לפתיחת המרכז אתמול הוזמן הגאון רבי ישראל מאיר לאו, רבה של תל אביב, שהזכיר כי בתחילת דרכו כיהן כחבר במועצה הלאומית למניעת תאונות דרכים. בדברים שנשא ציין הרב כי: "הצלחת המיזם היא הצלחה של כולנו, על הכביש המכונית היא נשק רב עוצמה וחייבים לסייע לדור הצעיר להבין את האחריות שבעליה על הכביש". עוד נכחו בין היתר בפתיחת המרכז, מנהל מרכז עזריאלי, ארנון תורן ומנכ"ל קניון עזריאלי, אופיר אורן.

מערכת הסימולטור ממחישה את הנעשה על הכביש ויכולה לדמות סוגי דרכים שונות (אזור הררי, נהיגה בעיר, דרך כפרית, כביש מהיר, שטח תמרונים, מגרש אימונים), מצבי מזג אוויר שונים (גשם, ברד, ערפל, בהיר) וסוגי כלי רכב שונים (רכבים פרטיים מדגמים שונים, רכבים מסחריים, דו גלגלי). בנוסף, יתרגלו התלמידים התנהגות בזמן תאונות דרכים ותקלות טכניות ברכב. קיימים במערכת למעלה מ- 50 תרחישים סכנה שונים, עימם התלמיד יצטרך להתמודד, ביניהם אי שמירת מרחק, בעיות בלמים , תקר, קפיצת ילד לכביש, כניסה לצומת באור אדום, נהיגת לילה, נהיגה תחת לחץ חברתי, נהיגה תחת השפעת אלכוהול ועוד.

ההתנסות בסימולטור מאפשרת לתלמידים להפחית חרדות, להתמודד עם מצבים חריגים ולא צפויים בכביש שלא ניתן לתרגל בשיעורי נהיגה קונבנציונליים, להתמקד בנושאי לימוד ספציפיים הטעונים שיפור, לעקוב אחרי התקדמות הלימוד ולצבור ניסיון כביש רב ללא זיהום אוויר ועמידה בפקקים.

עדי מימרן, יו"ר חברת סמארט דרייב, אשר יזם את הקמת המרכז הדגיש כי: "החזון שעומד לפנינו הוא הכשרת נהגים איכותיים שלא יהיו מעורבים בתאונות דרכים. אנו חותרים לא רק ללמד אלא גם לגרום לתלמידים לקחת אחריות על תהליך הלימוד, להכיר את חוזקותיהם וחולשותיהם ולהפוך לנהגים טובים יותר בסיוע האמצעים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר בתחום".

עד כה הפעילה בהצלחה חברת סמארט דרייב מרכז באשדוד ללימוד נהיגה בשילוב סימולטורים. התנסו בסימולטור עד כה למעלה מ- 1,000 תלמידים מכל רחבי הארץ. אחוזי מעבר טסט ראשון ושני של נהגים שהתנסו על הסימולטור עומדים על 70% , לעומת ממוצע של כ- 50% לתלמידים אשר לא התנסו על סימולטור. מס' שיעורי הנהיגה הנלקחים טרם הטסט הוא 31 ביחס לממוצע של 40 שיעורים שלוקחים תלמידים אשר לא התנסו על הסימולטור.

על החברה:
חברת סמארט דרייב (לשעבר החברה לתרבות הנהיגה בישראל) נועדה לצמצם את תאונות הדרכים בישראל על ידי הכשרת נהגים טובה יותר. החברה מפעילה בתי ספר ללימוד נהיגה בשילוב סימולטור בפריסה ארצית.
מנכ"ל החברה הינו ליאור כרמל, מי שכיהן בעבר כמנהל ההקמה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

סמארט דרייב היא הנציגה הבלעדית בישראל של יצרן הסימולטורים Eca Faros – היצרן המוביל בעולם לתחום הסימולטורים היבשתיים, המפעיל למעלה מ- 10 אלף מערכות סימולטורים ברחבי העולם. בחלק ממדינות אירופה ובארה"ב לימודי נהיגה באמצעות סימולטור הוכרו כשיעורי נהיגה לכל דבר וענין, והסימולטורים של Faros אף אושרו לתרגול נהגים מקצועיים במסגרת חקיקה של האיחוד האירופי.

צילומים מטקס הפתיחה: גיא פיטשון