במשך חודשיים דיווחו טייסים כי הם חווים הפרעות בניווט ה-GPS במהלך נחיתה בנתב"ג. בשל כך נאלצו ברשות שדות התעופה לשנות את נתיב הנחיתות והורו על הפסקת השימוש ב-GPS במהלך הנחיתה. כעת מסתמן כי השיבושים פסקו באחרונה

שיבושי ה-GPS, שהורגשו מאז חודש יוני באזור נמל התעופה בן גוריון ובשטח האווירי של ישראל והאזור, פסקו לפתע בימים האחרונים. כך על פי דיווח באתר ווינט. עדיין לא ברור אם ההפרעות נפסקו בעקבות התערבות של גורמי ביטחון ישראליים ומערך הסייבר הלאומי שקיבל אחריות על הטיפול בנושא, אולם חברת התעופה אל על שהנחתה את טייסיה בחודש שעבר לנתק את רכיבי ה-GPS לפני נחיתה בנתב"ג עדכנה את טייסיה כי מעתה ניתן לבצע נחיתות כרגיל.

ההפרעות והשיבושים בקליטת GPS במרחב האווירי החלו לפני כחודשיים ולטענת איגוד הטייסים יכול לגרום לתקלות ואסונות תעופה בעת נחיתות והמראות. הם האשימו, כי רש"ת ממשיכה להסתמך על הלוויינים לצורך נחיתות והמראות על אף האפשרות להשתמש באמצעי נחיתה מדויקים יותר ככל הנראה בעקבות שיקולים מבצעיים ומגבלות סביבה.

הטייסים טענו כי שיבושי ה־GPS אינם מדווחים בזמן אמת כנדרש על פי חוקי התעופה וכתוצאה מכך "מתקבלות התראות שווא וסטיות מנתיבי הטיסה במרחב". גם חברת אל על ביקשה מרשות שדות התעופה לגבש פתרון מיידי לבעיה הייחודית בסביבת נתב"ג שלטענתם "מהווה איום בטיחותי לכלל המפעילים האוויריים, כולל לחברות הזרות".

גורמים בכירים שהיו מעורבים בפרשה העריכו שהסיבה לאותם שיבושים היא מתקפה עוינת של רוסיה. במסגרת הניסיונות לפתור את הסוגיה, גורם בטחוני ישראלי בכיר טס לאירופה שם הוא נפגש עם גורמים אמריקניים, כדי לדון בין היתר בנושא השיבושים.