עו"ד אופיר כהן. צילום: גיא קרן

בג"ץ הקפיא את מינויו של אופיר כהן למנכ"ל משרד המשפטים

לאחר שמינוי המועמד למנכ"ל המשרד מטעם שר המשפטים - אופיר כהן אושר ע"י הוועדה למינוי בכירים, עתרה התנועה לאיכות השלטון, ובג"ץ הגיש צו ביניים המקפיא את המינוי. שר המשפטים: "מקווה שהעליון יתרשם שהוא בעל כישורים מתאימים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בג"ץ הורה הערב (ראשון) על הקפאת מינויו לתפקיד מנכ"ל משרד המשפטים של אופיר כהן, מקורבו של השר אמיר אוחנה. זאת בעקבות עתירת התנועה לאיכות השלטון. הבוקר אישרה הוועדה למינויים בכירים פה אחד את מועמדו של שר המשפטים אמיר אוחנה לתפקיד.

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר כי "חוות הדעת של וועדת המינויים מעלה סימני שאלה קשים ביותר לגבי טיב השיקולים שהופעלו בהליך המינוי של עו"ד כהן, אשר כל כולו עומד בסתירה ישירה להוראות הברורות בהנחיות היועמ"ש בתקופת בחירות – עד כדי ריקון מוחלט של ההנחיות מתוכנן". בתנועה הוסיפו: "השר אוחנה נכשל מלהסביר מדוע אצה לו הדרך לפטר את פלמור בתקופה כה רגישה, וכיצד ייתכן שלא מצא כל מחליף ראוי מבין עובדי המדינה הבכירים. אין ספק שיש בצו הביניים על מנת להעיד כאלף עדים על כך שגם דעתו של בית המשפט לא נחה מההסברים, או אי ההסברים, של השר, ואנו מקווים כי בסוף ההליך ייפסל מינוי זה".

מהשר אוחנה נמסר בתגובה להחלטה: "אל"מ (במיל׳) עו"ד אופיר כהן הוא מהמינויים הראויים ביותר במשרדי הממשלה. מדובר באדם שתרם את שנותיו היפות ביותר לשירות ביטחון מדינת ישראל ונושא על גופו את המחיר היקר. הוא בעל כישורים משפטיים וניהוליים מתאימים כפי שקבעה הוועדה למינויים בכירים בנציבות שירות המדינה, שדנה בדקדקנות במינויו. אני מקווה ומעריך שגם ביהמ"ש העליון יתרשם כך".

חה"כ רויטל סויד (העבודה-גשר) הגיבה גם היא להחלטה: "טוב מאוד שבג"ץ הוציא תמרור עצור לאוחנה – שר משפטים זמני בממשלת מעבר שמקשקש על משילות, ובפועל נשלח לדאוג שפרקליט המדינה הבא יהיה ידידותי לביבי ויעזור לו להימלט ממשפט. אנחנו מקווים שבקרוב מאוד תמרור העצור של העליון יהפוך לרמזור אדום בוהק, שיבהיר לנתניהו ואוחנה שיש גבול לכל תעלול".

כזכור, אוחנה הדיח לאחרונה את מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור, זאת אחרי שנשארה בתפקידה תחת שרת המשפטים איילת שקד, לרות שמונתה לתפקיד על ידי ציפי לבני. על פי דיווחים, אוחנה הדיח אותה מהתפקיד בהוראת מראש הממשלה, מתוך כוונה לשלוט על מינוי פרקליט המדינה הבא.

אוחנה בפרידה מהמנכ"לית: "המילה 'הדחה' מעולם לא נאמרה על ידי"

אחרי הסערה התקשורתית בעקבות פיטורי מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור, אישרה הבוקר הוועדה למינויים בכירים פה אחד את מועמדו של השר אמיר אוחנה לתפקיד – אל"מ (במיל') עו"ד אופיר כהן. כהן הוא המועמד היחיד שאוחנה, הציע לתפקיד, מדובר בחברו לספסל הלימודים מהמכללה למנהל.

כהן, בעל תואר ראשון במשפטים ותואר שני במדעי המדינה, הוא עו"ד במקצועו המומחה לדיני נדל"ן, מקרקעין ומיסוי מוניציפאלי. "כהן מביא עמו ניסיון ניהולי וניסיון משפטי אותם צבר הן בשוק הפרטי, עת כיהן בתפקידי ניהול שונים ובראשם ניהול חברה המעניקה שירותי מקרקעין מגוונים, והן בשירות המילואים של צה"ל", נמסר מטעם השר.

שר המשפטים אמיר אוחנה בירך על אישורו בידי הוועדה למינויים בכירים: "אופיר מוכר לי כבר כמעט עשרים שנה ויש לי אמון מלא בו וביכולותיו. הוא בעל כישורים מגוונים, ידע רב וניסיון ניהולי שהמערכת הציבורית בכלל ומשרד המשפטים בפרט יתברכו בו. לאורך תפקידיו השונים במגזר הפרטי ובמערך המילואים הוא זכה להערכה רבה ממנהליו, עובדיו, מפקדיו ופקודיו. אין לי ספק כי המסירות, היסודיות והערכיות בה ביצע את תפקידיו תסייענה לו בכהונתו כמנכ"ל משרד המשפטים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture