צילום: דוברות כב״ה מחוז ירושלים

שריפות ענק: תושבים בבית שמש ובצפון פונו מבתיהם מחשש להתלקחות

שריפות ענק פרצו בבית שמש ובצפון הארץ, בעקבותיהם פונו עשרות משפחות מבתיהם • לאחר פעילות מאומצת של עשרות צוותי כבאות הצלה, בסיוע מטוסים מטייסת הכבאות 'אלעד', הושגה שליטה על האש והתושבים שפונו הורשו לשוב לבתיהם

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

חופשת הקיץ בשיאה ויחד עמה גל החום שפקד את ישראל, בחסותה השתוללו בשעות האחרונות מספר שריפות שפרצו במוקדים שונים ברחבי הארץ, בעיקר באזור העיר בית שמש ובמוקד נוסף סמוך לעיר נוף הגליל שבצפון הארץ, שבעקבותיהם פונו תושבים מבתיהם מחשש להתלקחות.

בשריפת חורש טבעי שפרצה ברחוב הגפן בעיר בית שמש בסמוך לשעה 14:00, פעלו מעל לעשרה צוותי כבאות והצלה מתחנת בית שמש, בסיוע מטוסים מטייסת הכבאות 'אלעד', ונאבקים בחזית האש על מנות לעצור את התפשטותה.

במהלך הפעילות פונו תושבים מבתים סמוכים ברחוב הגפן, בשל החשש מהעשן שנישא מהשריפה יחד עם הרוח לכיוון הבתים. בעקבות כך, בעיריית בית שמש הציעו לתושבים שפונו שתי כיתות בבית הספר ברנקו וייס, לטובת שהייה בזמן הפינוי עד שתושג שליטה על השריפה.

בכבאות והצלה אומרים, כי "צוותי כיבוי והצלה בסיוע פרוסים בכל היקף השריפה ופועלים לכיבוי הלהבות במקביל להגנה על הבתים. בשלב זה, לא נשקפת סכנה ממשית לבתי התושבים. בנוסף, מפקד כוחות כב"ה בשטח השריפה בעיר בית שמש, מדווח על בלימה משמעותית של האש וצמצום ההיקף שלה".

בדקות האחרונות, פרסמה עיריית בית שמש הודעה ולפיה: "הושגה שליטה על האירוע. העירייה ממשיכה לתת מענה באמצעות אגף הביטחון של העירייה ובשיתוף כלל גורמי הביטחון וההצלה. כיבוי אש ממליץ לתושבים להשאיר את החלונות מוגפים בשעות הקרובות עד לכיבוי הסופי".

עוד קודם לכן, באזור השעה 12:00 בצהריים, שריפת חורש נוספת פרצה באזור 'חרבת חנות' בכביש 375, בין העיר בית שמש לביתר עלית, בסמוך למושב מטע. חמישה עשר צוותי כיבוי והצלה מתחנות בית שמש וירושלים בסיוע ששה מטוסים מטייסת הכבאות 'אלעד' פעלו לכיבוי השריפה שפרצה במספר מוקדים.

לוחמי האש פועלים בחזית אש גדולה ועוצמתית אל מול להבות ענק על מנת לבלום את התפשטות השריפה אל עבר הישובים הסמוכים, כשאף הופעל סיוע חוצה מחוזות וכוחות רבים נוספים הוזנקו למקום.

בשריפה נוספת שפרצה מוקדם יותר בישוב משהד שבסמוך לישוב נוף הגליל (נצרת עלית) בצפון, שמונה צוותי כבאות והצלה בסיוע שני מטוסי כיבוי מטייסת הכבאות 'אלעד' פעלו למנוע את התפשטות האש, שככל הנראה פרצה מהתלקחות קוצים. גם בשריפה זו, פונו 15 משפחות מבתיהם בשל חשש להתלקחות, אך כעבור זמן קצר הם הורשו לשוב לבתיהם.

נציין, כי בעקבות הצתות חוזרות באזור העיר בית שמש, אמש נחקרו מספר קטינים במשטרה בגין חשד בביצוע כ-70 אירועי הצתות שהתרחשו באזור העיר בית שמש, זאת לאחר שנאספו ממצאים וראיות ובמהלכה נדהמו החוקרים לגלות כי 7 החשודים בהצתות היינם קטינים בני 12, יחד עם קטינים נוספים הצעירים מהם.

במסגרת החקירה התברר כי הקטינים נהגו להחביא חומרי בערה בסמוך למקומות בהם למדו ובהפסקות או בסיום יום הלימודים הציתו, על פי החשד, חורש טבעי, ואחרי כן המתינו וצפו בפעולות הכיבוי. במספר מקרים נאלצו כוחות המשטרה והכיבוי לפנות דיירים רבים מבניינים ומוסדות חינוך בעקבות הסכנה שנשקפה במקום.

במשטרה ציינו, כי "מדובר בחקירה מורכבת במהלכה פעלנו במגוון מישורים שונים ופעולות חקירה על מנת להגיע לזהותם של המציתים. לצערנו, ייתכן ומדובר במעשי קונדס חמורים שגרמו לנזק רב ועלולים היו לגרום לפגיעה קשה בנפש".

צילום: דוברות כב״ה מחוז ירושלים

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מגיע להם למשטרת בית שמש שחוקרים ילדים חפים מפשע ומבוגרים חפים מפשע על לא עוול בכפם שעכשיו ישברו את הראש מי הצית את השריפות היום.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture