צילום: דוברות מד"א

החובשים החרדים הצילו חייו של תושב ת"א: "חזר לחיים בפעם השלישית"

במוצאי השבת החל לחוש בכאבים בחזה ובקשיי נשימה, תוך דקות התברר שמדובר בהתקף לב, לאחר מספר שניות לקה בדום לב ומת מוות קליני. לאחר פעולות החייאה הוא שב לנשום בכוחות עצמו. אלא שכהיה על מיטת האמבולנס, התמוטט שוב

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

זה היה במוצאי השבת, כשאילן קשת (67) חזר מביקור אצל חברים. כשהגיעו השניים סמוך לביתו ברמת אביב, החל אילן לחוש בכאבים בחזה ובקשיי נשימה. אילן זיהה מיד שמשהו לא כשורה, והרגיש כמו לפני 15 שנה, כשלקה באירוע לבבי חריף. הוא התקשר למוקד 101 של מד"א, וביקש ממי שנהגה לעצור בצד הדרך. בתוך כ-3 דקות, הגיעו למקום חובשי רפואת חירום יששכר וייס, אהרון פישר ונתי ימין. הצוות ביצע בדיקה רפואית, זיהה שמדובר בהתקף לב, ובתוך שניות, אילן לקה בדום לב ומת מוות קליני.

החובשים של השכיבו את אילן על הקרקע, ומיד התחילו בביצוע פעולות החייאה מתקדמות, שכללו עיסויי לב ומתן מכת חשמל ממכשיר הדפיברילטור. בתוך כשתי דקות מרגע ההתמוטטות, הדופק של אילן חזר והוא שב לנשום בכוחות עצמו. נראה היה שניתן לנשום לרווחה, אלא שכעבור כמה דקות, כשאילן כבר על מיטת האמבולנס, רגע לפני הפינוי לבי"ח בניידת טיפול נמרץ, הוא התמוטט שוב ואיבד דופק ונשימה. החובש אהרן פליישמן והפראמדיק יוסי בר מעוז מצוות הניידת טיפול נמרץ של מד"א ביצעו בו בשנית פעולות החייאה מתקדמות שכללו מתן מכת חשמל נוספת, ובתוך כדקה, ליבו החל לפעום שוב, והוא פונה לבי"ח, כשהוא בהכרה מלאה.


צילום: דוברות מד"א
כמה ימים אחרי האירוע, כשאילן מאושפז בבי"ח, הגיעו לבקר אותו מי שהוא מכנה "המלאכים", יששכר וייס ונתי ימין ואהרון פישר. שלושת החובשים שהגיעו לאילן בתוך כ-3 דקות והחזירו אותו לחיים, התרגשו לפגוש אותו בביה"ח כשהוא במצב טוב, ונמצא בחיק משפחתו.

זו לא הפעם הראשונה בחייו של אילן, בה הוא לוקה בדום לב, מת מוות קליני, וחוזר לחיים לאחר פעולות החייאה של החובשים והפראמדיקים של מד"א. בשנת 2004, אילן ישב במשרדו בפגישה עסקית עם לקוח, החל לחוש בכאבים בחזה וביד שמאל, ומיד הרגיש בעצמו שמדובר באירוע לבבי, שכן כמה שנים לפני כן לקה אילן בהתקף לב. אילן לא היסס וביקש מהלקוח לחייג 101 ולהזעיק את מד"א. בתוך כמה דקות הגיע למקום צוות ניידת טיפול נמרץ, ביצע בדיקות רפואיות, ופינה את אילן לבי"ח. בדרך לבית החולים, אילן לקה בדום לב. הצוות ביצע בו פעולות החייאה מתקדמות, הדופק של אילן חזר והוא שב לנשום בכוחות עצמו. דקות בודדות לאחר מכן, אילן הגיע לביה"ח, כשהוא בהכרה. ב-15 השנה האחרונות מאז הפעם הראשונה שבה אילן חזר לחיים לאחר שמת מוות קליני, הוא נמצא במעקב רפואי, וחי חיים מלאים, עובד כמנהל האישי של הזמר בועז שרעבי, טס לחו"ל לפחות פעמיים בשנה ומבלה עם משפחתו וחבריו.


צילום: דוברות מד"א
"אני מרגיש בר מזל, ושמח שהייתי ער למצבי הגופני, שידעתי לזהות שמדובר באירוע לבבי, ולהזעיק את מד"א בזמן. אני יודע שאני חי היום בזכות החובשים והפראמדיקים שהגיעו אליי במהירות גם הפעם, כמו לפני חמש עשרה שנה, וטיפלו בי במקצועיות ובמסירות אין סופית", סיפר אילן קשת, "אי אפשר לתאר במילים את עוצמת ההתרגשות שחשתי כשנפגשתי עם חובשי מד"א שהצילו את חיי, כמה ימים לאחר המקרה, כשאני עדיין במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים. כל אחד מהם עבורי הוא מלאך, ותמיד אהיה אסיר תודה להם".

"כחובש מתנדב על אופנוע מד"א אני מטפל במאות חולים ופצועים בחודש, בהם גם מקרים לא מעטים של אנשים שלוקים בדום לב. לצערנו, לא רבים המקרים בהם אנשים חוזרים לחיים אחרי שמתו מוות קליני, וכשזה קורה, הסיפוק הוא עצום ונותן כוח להמשיך לפעול ביום ובלילה, בשבת ובחג, למען הצלת חיים", סיפר חובש רפואת חירום על אופנוע מד"א יששכר וייס, "המפגש עם אילן בבית החולים היה עוצמתי מאוד עבורי ועבור חברי החובשים, שטיפלו בו יחד איתי. כל הזמן ליוותה אותי המחשבה מה היה קורה אם היינו מגיעים כמה דקות מאוחר יותר. ראיתי את אילן במצב טוב, יחד עם בני משפחתו, שכל כך העריכו את פועלנו, והתמלאתי שמחה רבה".

חובש בכיר במד"א אהרן פליישמן שפגש היום (ג') לראשונה את אילן מאז האירוע, סיפר: "עד היום התמונה שנשארה לי מאילן הייתה כשהוא על מיטת האמבולנס בזמן הטיפול שהענקנו לו. היום התרגשתי מאוד לראות את אילן עומד על הרגלים כשהוא בריא ומחויך. לפגוש ולחבק אדם כמו אילן לאחר שהצלחנו להציל את חייו נותן בי את הכוחות והמוטיבציה להמשיך ולעשות ללא הרף את המשימה החשובה שלנו שהיא הצלת חיים".


צילום: דוברות מד"א

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

"מי כמך ישראל"

"חרדים". וואו מרגש….
מה זה קשור ?
נחיתות !

מבלי לזלזל חלילה במצוה האדירה שלהם. יהי חלקי עמם בעניין הזה!
אבל מה הקטע של הכתב לנסח כך את הכותרת?

זה מה שמדא ל הזמן עושים זה התפקיד שלהם והם עושים זאת בנאמנות ובמסירות….

יש ענין לכתוב חרדים.
התקשורת שוטפת את מוחם של הישראלים שהחרדים לא תורמים לחברה.
מה יותר מהצלת חיים אמיתית?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture