צילום: נתי שוחט / פלאש 90

המאבק ביוקר המעונות: ח"כ יעקב אשר – "להקפיא את עליית תשלום ההורים"

נמשך המאבק ביוקר המעונות: חה"כ יעקב אשר למנכ"ל מ. הרווחה: "יש להקפיא מיידית את עליית תשלום ההורים למעונות ומשפחתונים. התעלמות שר הרווחה ורה"מ מפנייתי בתחילת שנה"ל, אינה מתקבלת על הדעת. התחושה היא שנעשה מחטף"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר סיעת יהדוה"ת חה"כ יעקב אשר ממשיך את המאבק בהתייקרות המעונות והמשפחתונים אותו הוא מוביל מתחילת שנת הלימודים. בימים האחרונים הוא פנה בפניה חריפה למנכ"ל משרד הרווחה ד"ר אביגדור קפלן בדרישה להקפיא באופן מיידי את עליית שכר הלימוד אותו משלמים ההורים למפעילי המעונות והמשפחתונים

בפנייתו מציין חה"כ אשר כי "ייקור שכר הלימוד באופן שרירותי מהווה פגיעה כלכלית במשפחות רבות ובהפחתת הכדאיות של אמהות רבות לצאת מביתן לעבוד נוכח העלויות הגבוהות. מצב זה מהווה סתירה מהותית למטרה לשמה נוסדו ונועדו מסגרות אלו שהוא עידוד התעסוקה ושילוב האמהות בשוק העבודה"

עוד הוסיף כי "בתחילת שנה"ל פניתי לרה"מ המכהן גם כשר הרווחה בענין העלאת שכה"ל וציינתי כי המשרד ביצע העלאה משמעותית של תשלומי ההורים לשנת הלימודים תש"ף תוך הפחתה משמעותית של סבסוד המשרד בהשוואה לשנים קודמות. דבר שעלול לפגוע באופן ישיר להפחתת איכות השירות ומתן המענה הניתן לפעוטות במוסדות אלו"

עוד ציין בפנייתו כי "יודגש שוב, התייקרות משמעותית זו מנוגדת להחלטת הממשלה מלפני כחצי שנה, שעניינה שיפור וייעול מערך מעונות היום כשבמסגרת החלטה זו סוכם להקים ועדה בין משרדית שתדון בין היתר במבנה שכה"ל וגובהו"

בסיום דבריו הבהיר, "לצערי, עד היום טרם קיבלתי כל מענה, דבר שאינו מתקבל על הדעת בעוד ללשכתי מגיעות פניות רבות של הורים המתקשים לשלם את שכה"ל המושת עליהם ולדבריהם במקרים רבים נשקלת מחדש כדאיות יציאת האמהות לפעוטות אלו לעבודה ואף חמור מכך התברר כי הורים רבים נמנעים מלהשתמש במסגרות אלו עבור ילדיהם בשל העלויות הגבוהות וקיים חשש כי הנסיבות תאלצנה את ההורים לשלוח את ילדיהן למסגרות שאינן מפוקחות משיקולי תקציב וכלכלת משק הבית"

לסיכום דורש חה"כ אשר ממנכ"ל משרד הרווחה: "אבקש כי תורה מיידית על הקפאת עליית שכר הלימוד המושת על ההורים והקפאת הקיצוץ בסבסוד המשרד בעלויות אלו. בכך תעצור את הגזירה הכלכלית הפוגעת במשפחות רבות ובשוק העבודה".

חה"כ אשר הוסיף לאחר פנייתו, כי לאחר ששוחח עם בכירים נוספים במשרד הרווחה התחושה היא שנעשה מחטף תוך ניצול תקופת הבחירות לצמצום הסבסוד של משרד הרווחה והשתת עלות נוספת על ההורים, בימים הקרובים הנושא ייבדק לעומקו ויש לקוות שתהיה התפתחות חיובית והקלה של נטל התשלומים, לטובת אלפי המשפחות מכל שכבות האוכלוסיה ברחבי הארץ

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה ממש אבסורדי כל המצב הזה! כי השכר של המטפלות הוא ממש נמוך ולכן מגיעות כל מיני נשים שאין להם כמעט כל קשר לילדים חוץ מזה שהם צריכות את הכסף בסוף החודש.ללא הכשרה מתאימה ללא נסיון כך מפקירים את האוצרות הכי יקרים שלנו בידים שאין לנו מושג מה טיבם.
ואז כשאומרים להעלות את השכר ההורים מתנגדים כי זה כואב להם בכיס. והממשלה לא נראה שבקרוב תעלה את המשכורת מעצמה כי היא בגרעון .אז מה שיוצא זה שהמצב ישאר כמו שהוא בגזרת המטפלות משום שלהורים יותר חשוב הכסף כנראה לדברים אחרים…
בואו תחשבו בהיגיון מה הכי חשוב לנו בחיים ואם המצב ישאר כמו שהוא אז כנראה זה לא הילדים כי אם זה ישאר ככה חיי ילדי כולנו בסכנה…
ראה ערך המטפלת בפתח תקוה.

מה אכפת להם מחזירים הקפיטליסטיים להעלות עוד את המחירים. בינואר כל שנה הם מקבלים העלאה אוטומטית.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture