גורמים ברשות הפלשטינאית מגנים את אירועי בר המצווה בכותל

גורמים ברשות הפלשטינאית מגנים את הפעילות אותה עורכת הקרן למורשת הכותל המערבי לנערי בר המצווה. רב הכותל בתגובה: צר לי על כך שנעשה שימוש בפעילות יפה כל כך, שהיא טבעית לכל יהודי, לצורך פוליטי זול ופגיעה ברגשות.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בעיתונות הערבית בישראל החלו במסע הסתה נגד העליה לתורה במסגרת בר – מצוה המתקיימת שנים רבות ברחבת הכותל המערבי. לטענתם, אירועי בר המצווה ממחישים יותר מכל את השלמת הכיבוש הישראלי ופוגעים בסמליה.

קרא עוד:

[postim]

בעיתון אל איאם מצוטט אחמד קריע המשמש חבר הועד הפועל של אש"פ ויו"ר הועדה מטעמם לעניני ירושלים נגד פעילות הקרן למורשת הכותל המערבי הפועלת מטעם משרד רוה"מ בענין זה ולטענתו יוזמה זו מבטאת את השלמת הכיבוש הישראלי בירושלים ופגיעה בסמליה הדתיים והיסטוריים.

בהודעה נוספת שפורסמה בעיתון זה מטעם מוסד אל – אקצה נאמר שישראל ממציאה שיטות חדשות לייהוד הסמלים הקדושים האיסלמיים בירושלים. ובמיוחד ריבוי העליות לתורה בכותל המערבי לבני בר – מצווה, הנעשית חינם על ידי הקרן למורשת הכותל המערבי הכפופה למשרד רוה"מ.

בקרן למורשת הכותל המערבי אומרים כי: פרויקט "בר מצווה בכותל" מציע למשפחות המבקשות לחגוג עם בנן את בר המצווה בכותל המערבי מערך מידע וליווי, המעניק למשפחה החוגגת את מלוא הכלים לאירוע חווייתי, משמעותי ומרגש – חינם אין כסף. מוקד טלפוני של הקרן למורשת הכותל המערבי עומד לרשות הציבור חמישה ימים בשבוע, ומספק מידע חיוני אודות נוהלי הכותל, דרכי גישה, מקומות חנייה ועוד. דרך המוקד יכולה המשפחה לבקש גם ליווי אישי במהלך התפילה – מדריך אישי של הקרן למורשת הכותל יתלווה אל המשפחה, ויסייע לה בבחירת הדרך המתאימה והנכונה לחגיגת בר המצווה בכותל. הליווי מוענק למשפחה לא כל תשלום וללא "טיפים".

בתום האירוע מוענקות תעודות מהודרות, המציינות את האירוע ונושאות את חתימתו של רב הכותל והמקומות הקדושים, לנער בר המצווה, מתוך ראיית הערך שבחגיגת בר מצווה דווקא בכותל, ומתוך רצון להעניק לנער החוגג מזכרת מן האירוע אשר תמחיש את חשיבותו.

שאול בטיש, מרכז פרויקט "בר מצווה בכותל" מוסר כי מאז החל הפרויקט לפני למעלה משש שנים נעזרו בשירותיו עשרות אלפי משפחות. "אנחנו כמעט ולא נדרשים לפרסום", אומר בטיש, "השמועה עוברת מפה לאוזן ומספר הפונים עולה כל הזמן".

"לפני כשש שנים החלנו בפרויקט מיוחד, שמטרתו לסייע למשפחות לחגוג את בר המצווה של בנן בכותל המערבי בלי שום הפרעות או מניעות." אומר רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ "לשמחתנו הרבה הפרויקט מצליח מעל למשוער – והתוצאות מצביעות על החיבור המחודש של משפחות ישראליות אל הכותל המערבי. צר לי על כך שנעשה שימוש בפעילות יפה כל כך, שהיא טבעית לכל יהודי, לצורך פוליטי זול ופגיעה ברגשות.

"חגיגת בר המצווה מתקשרת אל הכותל באופן מיוחד. בגיל זה עובר הילד אל עולם המבוגרים, ומקבל על עצמו את עול המצוות ואת האחריות להמשך קיום שרשרת הדורות היהודית. בגיל זה הוא בשל להפנים את המשמעות של היותו יהודי. אין מקום מתאים מהכותל המערבי לציין בו רגע זה, והפיכת הדבר הזה למשהו פוליטי הוא מבזה את אלו שאומרים זאת, ומעיד מי הם ומה רצונם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture