חדר מיון, אילוסטרציה. צילום:Flash90

סקר משרד הבריאות 2019: שביעות הרצון הכללי בבתי החולים עומד על 74%

סקר שביעות הרצון של משרד הבריאות: אסותא אשדוד בראש ביה"ח הגדולים. מבין הקטנים: הצרפתי בנצרת בעל הציון הגבוה ביותר. הממוצע הארצי עומד על 74%. שר הבריאות: "נתוני השיפור משקפים את המסירות והעבודה המאומצת שמבוצעת בבתי החולים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

חדר המיון במרכז הרפואי מאיר בכפר סבא דורג בציון הגבוה ביותר מבין חמשת בתי החולים עם מספר המבקרים הגבוה ביותר – כך לפי סקר שערך משרד הבריאות ומתפרסם הבוקר (שלישי). הציון מתאר את חווית המטופל במוסד הרפואי על פי פרמטרים שונים שנבחנו בחודשים מאי-אוגוסט השנה, כאשר ציון שביעות הרצון הכללי של כלל המרכזים הרפואיים הוא 74%. חמשת המרכזים הרפואיים הגדולים הם מאיר בכפר סבא עם 77% שביעות רצון, שיבא בתל השומר עם 76%, אסף הרופא בצריפין עם 75%, סורוקה בבאר שבע עם 73% ואיכילוב בתל אביב עם 64%.

כך, בתי החולים שזכו לציונים הגבוהים ביותר במיון לרפואה דחופה למבוגרים. בית החולים הצרפתי עם 86%, השרון עם 82%, הסקוטי 82%, מעייני הישועה עם 81%, פוריה עם 78%, רמב"ם וברזילי עם 77%, שיבא 75%, סורוקה ולניאדו עם 71%, בלינסון עם 70%, הדסה עין כרם עם 69%, שערי צדק עם 66%, וולפסון והלל יפה עם 64%, כשאת הרשימה סוגרת במקום האחרון, בית החולים איכילוב עם 61% בלבד.

בסיכום הנתונים של חמשת בתי החולים עם מספר הילדים המבקרים הגבוה ביותר, בית החולים מאיר קיבל את הציון הגבוה ביותר – 89%. אחריו שערי צדק בירושלים עם 88%, שניידר בפתח תקווה ואיכילוב עם 82% כל אחד וסורוקה עם 81%. בסיכום הנתונים של חמשת בתי החולים עם מספר המבוגרים המבקרים הגבוה ביותר, שיבא קיבל את הציון הגבוה ביותר – 75%. אחריו מאיר עם 74%, אסף הרופא עם 73%, סורוקה עם 71% ואיכילוב עם 61% בלבד.

הסקר שערך משרד הבריאות מתבצע אחת לשנתיים, וזו הפעם השלישית בה הוא נערך. השתתפו בו מטופלים יותר מ-11 אלף מטופלים שביקרו בחדר מיון ושוחררו או עברו לאשפוז במחלקות. 29 בתי חולים כלליים נבדקו השנה. בכל בית חולים רואיינו כ-400 מטופלים, כאשר 100 מתוכם ממיון ילדים. הריאיון בוצע בשפה המועדפת על המרואיין וזאת עד שבועיים ממועד הביקור. שיעור ההיענות עמד על 59%.

השאלון הכיל כ-40 שאלות שבחנו בין היתר את היחס, מתן המידע, רצף הטיפול, תפיסת זמני ההמתנה במיון והתנאים הסביבתיים בחדרי המיון. קבוצת המשיבים נבנתה כך שכחמישית ממנה היו דוברי ערבית ו-6% דוברי רוסית כשפה עיקרית, 53% גברים, הגיל החציוני בקרב מטופלים בגירים היה 49, רבע מהמטופלים אושפזו לאחר הטיפול במיון, כ-30% סובלים ממחלות כרוניות ו-17% הגיעו לחדר מיון עם אמבולנס.

שר הבריאות יעקב ליצמן מסר בעקבות תוצאות הסקר כי למרות התמודדות מערכת הבריאות עם העומסים, מזוהה עלייה ושיפור בשביעות רצון המטופלים. "זאת כתוצאה מקידום בשנים האחרונות את נושא 'המטופל במרכז לטובת אזרחי מדינת ישראל'. נתוני השיפור משקפים את המסירות והעבודה המאומצת שמבוצעת בבתי החולים לקידום הנושא ואת המחויבות של הצוותים הרפואיים למען המטופלים ואני משבח אותם על כך".

מנכ"ל משרד, משה בר סימן טוב, הוסיף: "השיפור המשמעותי בתוצאות סקר חווית המטופל ממחיש את הפעילות המשמעותית המבוצעת על ידי בתי החולים להטמעת תפיסת המטופל במרכז, אותה מרגישים מאות אלפי מטופלים. אנו גאים בצוותים המטפלים בבתי החולים בכל רחבי הארץ שמבינים את מטרות העל של המערכת ועושים הכל על מנת להשתפר. המערכת בסופו של דבר בנויה על ההון האנושי המופלא שמרכיב אותה ואנחנו מחויבים לתת כמה שיותר לאותו הון אנושי על מנת לשפר את הטיפול הציבורי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נו איפה כל השמולים והגואטות והמתיפיפים מכחול לבן והעבודה שצעקו יומם ולילה "מערכת הבריאות בקריסה… המסדרונות מלאים" וכו',???
ליצמן גוד וורק המשך כך ואל תתיחס לקנאים שלא מסוגלים לראות אבו זקן במשרד ממשלתי כלשהו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture