חדר המיון במרכז הרפואי מאיר בכפר סבא דורג בציון הגבוה ביותר מבין חמשת בתי החולים עם מספר המבקרים הגבוה ביותר – כך לפי סקר שערך משרד הבריאות ומתפרסם הבוקר (שלישי). הציון מתאר את חווית המטופל במוסד הרפואי על פי פרמטרים שונים שנבחנו בחודשים מאי-אוגוסט השנה, כאשר ציון שביעות הרצון הכללי של כלל המרכזים הרפואיים הוא 74%. חמשת המרכזים הרפואיים הגדולים הם מאיר בכפר סבא עם 77% שביעות רצון, שיבא בתל השומר עם 76%, אסף הרופא בצריפין עם 75%, סורוקה בבאר שבע עם 73% ואיכילוב בתל אביב עם 64%.
כך, בתי החולים שזכו לציונים הגבוהים ביותר במיון לרפואה דחופה למבוגרים. בית החולים הצרפתי עם 86%, השרון עם 82%, הסקוטי 82%, מעייני הישועה עם 81%, פוריה עם 78%, רמב"ם וברזילי עם 77%, שיבא 75%, סורוקה ולניאדו עם 71%, בלינסון עם 70%, הדסה עין כרם עם 69%, שערי צדק עם 66%, וולפסון והלל יפה עם 64%, כשאת הרשימה סוגרת במקום האחרון, בית החולים איכילוב עם 61% בלבד.
בסיכום הנתונים של חמשת בתי החולים עם מספר הילדים המבקרים הגבוה ביותר, בית החולים מאיר קיבל את הציון הגבוה ביותר – 89%. אחריו שערי צדק בירושלים עם 88%, שניידר בפתח תקווה ואיכילוב עם 82% כל אחד וסורוקה עם 81%. בסיכום הנתונים של חמשת בתי החולים עם מספר המבוגרים המבקרים הגבוה ביותר, שיבא קיבל את הציון הגבוה ביותר – 75%. אחריו מאיר עם 74%, אסף הרופא עם 73%, סורוקה עם 71% ואיכילוב עם 61% בלבד.
הסקר שערך משרד הבריאות מתבצע אחת לשנתיים, וזו הפעם השלישית בה הוא נערך. השתתפו בו מטופלים יותר מ-11 אלף מטופלים שביקרו בחדר מיון ושוחררו או עברו לאשפוז במחלקות. 29 בתי חולים כלליים נבדקו השנה. בכל בית חולים רואיינו כ-400 מטופלים, כאשר 100 מתוכם ממיון ילדים. הריאיון בוצע בשפה המועדפת על המרואיין וזאת עד שבועיים ממועד הביקור. שיעור ההיענות עמד על 59%.
השאלון הכיל כ-40 שאלות שבחנו בין היתר את היחס, מתן המידע, רצף הטיפול, תפיסת זמני ההמתנה במיון והתנאים הסביבתיים בחדרי המיון. קבוצת המשיבים נבנתה כך שכחמישית ממנה היו דוברי ערבית ו-6% דוברי רוסית כשפה עיקרית, 53% גברים, הגיל החציוני בקרב מטופלים בגירים היה 49, רבע מהמטופלים אושפזו לאחר הטיפול במיון, כ-30% סובלים ממחלות כרוניות ו-17% הגיעו לחדר מיון עם אמבולנס.
שר הבריאות יעקב ליצמן מסר בעקבות תוצאות הסקר כי למרות התמודדות מערכת הבריאות עם העומסים, מזוהה עלייה ושיפור בשביעות רצון המטופלים. "זאת כתוצאה מקידום בשנים האחרונות את נושא 'המטופל במרכז לטובת אזרחי מדינת ישראל'. נתוני השיפור משקפים את המסירות והעבודה המאומצת שמבוצעת בבתי החולים לקידום הנושא ואת המחויבות של הצוותים הרפואיים למען המטופלים ואני משבח אותם על כך".
מנכ"ל משרד, משה בר סימן טוב, הוסיף: "השיפור המשמעותי בתוצאות סקר חווית המטופל ממחיש את הפעילות המשמעותית המבוצעת על ידי בתי החולים להטמעת תפיסת המטופל במרכז, אותה מרגישים מאות אלפי מטופלים. אנו גאים בצוותים המטפלים בבתי החולים בכל רחבי הארץ שמבינים את מטרות העל של המערכת ועושים הכל על מנת להשתפר. המערכת בסופו של דבר בנויה על ההון האנושי המופלא שמרכיב אותה ואנחנו מחויבים לתת כמה שיותר לאותו הון אנושי על מנת לשפר את הטיפול הציבורי".
נו איפה כל השמולים והגואטות והמתיפיפים מכחול לבן והעבודה שצעקו יומם ולילה "מערכת הבריאות בקריסה… המסדרונות מלאים" וכו',???
ליצמן גוד וורק המשך כך ואל תתיחס לקנאים שלא מסוגלים לראות אבו זקן במשרד ממשלתי כלשהו.