לקראת הנסיעה לוושינגטון: שר הביטחון נפגש עם ראשי מועצת יש"ע

'עסקת המאה': שר הביטחון נפתלי בנט נפגש הערב עם ראשי מועצת יש"ע והביע תמיכה בדרישה להחיל ריבונות ישראלית על כל ישובי יהודה ושומרון. יוסי דגן ראש מועצות שומרון הביע תמיכה בשר בנט לקראת נסיעתו לארה"ב וביקש ממנו לפעול בעניין הזה אצל הממשל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר הביטחון נפתלי בנט נפגש הערב (שני) עם ראשי מועצת יש"ע. בפגישה סקר השר את המצב המדיני הנוכחי לאחר חשיפת תכנית המאה של הנשיא טראמפ והביע את רצונו בהחלת הריבונות באופן מיידי.

השר בנט שוחח עם הנוכחים ואמר כי הוא מקווה שיוכל לקדם את העניין יחד עם ראש הממשלה בהקדם. בנוסף, במהלך הפגישה הציג השר את הצוות שהקים, אשר מתכוון לקדם במסגרת משרדו את החלת הריבונות.

השר קיים סבב בין ראשי המועצות שנכחו בפגישה על מנת לשמוע את דעתם ואת הזוויות אותה הן מביאים מהשטח. השיחה הסתיימה ברצון להמשיך את המהלך למען הריבונות, ולמען חיזוק ההתיישבות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן.

בתוך כך, ראש מועצת שומרון יוסי דגן שוחח מוקדם יותר עם שר הביטחון לקראת נסיעתו לארה"ב ואמר זהו צעד אסטרטגי אמיץ וחשוב, כך נכון לנהוג, צריך שבארה"ב יבינו את החשיבות של ריבונות עבור מדינת ישראל גם במישור הבטחוני".

דגן הוסיף: "כשאנחנו מביאים חברי קונגרס וחברי סנאט למרפסת של המדינה בפדואל והם רואים את נתב"ג ותל אביב כמתחת לכף היד, כשהם רואים מהר ברכה את נמל תל אביב ואת האוניות בנמל אשדוד הם מבינים שלא רק שיהודה ושומרון שלנו ולא רק שמדובר בעניין ערכי ומוסרי אלא שמדינת טרור במקום הזה תסכן את עצם קיומה של מדינת ישראל ואת ההתיישבות בשומרון שעליה צריך שתהיה ריבונות והיא המפתח".

"אני קורא לראש הממשלה שהוא מנהיג. לגלות צעד מנהיגותי, בימים האלו ולהכריז עם הסכמת האמריקאים או בלי הסכמת האמריקאים על החלת ריבונות בישובים היהודים ובמרחבים ביהודה שומרון והבקעה", סיים דגן.

בנוסף שלח דגן מכתב לראש הממשלה בו קרא לו להחיל ריבונות גם ללא הסכמת ארה"ב, ובו כתב בין השאר: "בחרנו בך אדוני ראש הממשלה, לא בטראמפ ואפילו לא בקושניר ישראל היא מדינה ריבונית עליך להחליט על החלת ריבונות גם בניגוד לעמדת ארה"ב". וכן הוסיף את הקווים האדומים של ההתיישבות בנוגע לכל תוכנית מדינית: לא למדינה פלסטינית, לא להקפאת בנייה. לא לישובים מבודדים בלב מדינת טרור".

כאמור, שר הביטחון, נפתלי בנט, ימריא היום לביקור עבודה ראשון בוושינגטון, ארה"ב. בביקורו, ייפגש השר עם מקבילו האמריקאי, מזכיר ההגנה ד"ר מארק אספר, ויתקבל במשמר כבוד רשמי ברחבת הפנטגון. זו תהיה פגישת העבודה הראשונה של השניים מאז נכנסו לתפקידם.

מטעמו של בנט נמסר כי, "בין היתר, ידונו השרים אודות האיומים האזוריים במזרח התיכון ובכלל זה בתוקפנות האיראנית, המתבטאת בניסיונותיה של איראן להתבסס בסוריה ובהמשך חתירתה להגעה לנשק גרעיני". בנוסף, במהלך שהותו צפוי השר בנט להיפגש עם גורמים שונים בממשל האמריקאי, בהם חברי קונגרס ונציגים בסנאט, וכן עם שגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר.

לצד זאת, יקיים מספר פגישות עם מנהיגי הקהילה היהודית בעיר ויעסוק בהסברת מדיניות הביטחון הישראלית בתקשורת הבינלאומית. "ברקע נסיעתו של השר בנט ישנה תכנית השלום של הממשל האמריקאי, שהוצגה בשבוע שעבר. בהקשר זה, מצוי השר בשיח מתמשך עם הממשל האמריקאי והביע את עמדתו הברורה ביחס להזדמנויות והסיכונים שהתכנית מגלמת", נמסר עוד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture