דניאל כהן ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה

הילד שרכב על קורקינט חשמלי ונדרס למוות ממשאית: דניאל כהן ז"ל בן ה-13

הנער, תלמיד בתלמוד תורה "פיתוחי חותם" שחגג לפני כחודשיים את בר המצווה שלו, נהרג בתאונת הדרכים המחרידה בה נדרס על ידי משאית מערבל בטון בעת שרכב על קורקינט בתל אביב. בתוך עשור: 9 ילדים נהרגו בתאונות אופניים וקורקינטים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

הותר לפרסום: דניאל כהן, בן 13 מכפר שלם, נהרג בתאונת הדרכים המחרידה בה נדרס על ידי משאית מערבל בטון בעת שרכב על קורקינט חשמלי בתל אביב. תחילה הוא פונה לבית החולים כשהרופאים מנסים לבצע בו פעולות החייאה, אך לבסוף נפטר מפצעיו. כהן, שחגג רק לפני כחודשיים את בר המצווה שלו ולמד בתלמוד תורה "פיתוחי חותם" בתל אביב, הובא למנוחות הלילה בבית העלמין ירקון.

בפעילות ארגון זק”א תל אביב הושג הלילה ויתור על הבקשה לנתיחת גופת הבחור דניאל כהן ז"ל שנהרג מוקדם יותר הערב בתאונת דרכים בת"א. הלווייתו התקיימה הלילה בשעה 11:30 בבית העלמין ירקון. "מתנדבי זק”א ת”א מסייעים למשפחה בעריכת הלווייה והקבורה ועומדים לצד המשפחה בשעות הקשות", נמסר מהארגון.

חובשי רפואת חירום על אופנועי מד"א שלמה לוי ויוסף נהון שהיו מהראשונים להגיע לזירת התאונה הקשה סיפרו: "הנער שכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה. ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא דופק וללא נשימה ומיד התחלנו לבצע בו פעולות החייאה. תוך כדי שאנחנו נלחמים על חייו, העברנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו במהירות לבית החולים, כשמצבו אנוש".


צפו: סינק חובש רפואת חירום על אופנוע מד"א יוסף נהון

לפי נתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, בעשור האחרון (2009-2019) נהרגו 9 ילדים מתאונות אופניים וקורקינטים חשמליים. אורלי סילבינגר, מנכ"לית הארגון, מסרה: "אופניים וקורקינטים חשמליים ממשיכים לגבות קורבנות בנפש. חשוב להבין שאופניים וקורקינטים חשמליים הם כלי רכב לכל דבר ועניין. החוק קבע תנאים ברורים לרכיבה על כלי רכב ממונעים, לפיהם ניתן לרכוב החל מגיל 16 ובתנאי שהרוכב עבר מבחן תיאוריה ומכיר היטב את חוקי הכביש. אנו קוראים להורים על תגידו לי זה לא יקרה ודאגו שהילדים פועלים על פי החוק".

מנתוני המרכז הלאומי לחקר טראומה ורפואה דחופה עולה שבמהלך שנת 2019 חל זינוק של 230% במספר המאושפזים עקב תאונות עם קורקינטים חשמליים. במהלך שנה זו אושפזו כמעט פי שלושה יותר פצועים מתאונות עם קורקינט חשמלי שסבלו מפגיעות ראש ופי חמישה יותר פצועים עם פגיעת ראש קשה ביחס לשנת 2018. רבע מכלל המאושפזים מתאונות אופניים וקורקינטים חשמליים בישראל בשנת 2019 נפצעו בתל אביב לבדה, שבה כידוע שירותי השכרת קורקינטים.

מנכ"לית הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עו"ד רחלי טבת ויזל ציינה כי "הרלב"ד רואה בחומרה את התאונה שהתרחשה היום בתל אביב, בה נער כבן 13 רכב בניגוד לגיל המותר בחוק, על קורקינט שיתופי חשמלי. הרלב"ד התריעה לפני מספר חודשים בפני הרשויות המקומיות, כי אין להכניס לתוך הערים מיזמים שיתופיים שלא נותנים מענה ברור, בין היתר, לבדיקה בסיסית ששוכר הכלי הוא בגיל המתאים (מעל גיל 16) ובעל ההרשאה המתאימה. האסון הנוכחי מדגיש את חשיבות הפיקוח והאכיפה בהקשר של הכלים השיתופיים, קורקינטים ואופניים חשמליים".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שלא נדע עוד צער. הייתי מציע להוציא את הקורקינטים מהחוק ואת האופניים והאופנועים. יותר מידיי אנשים נפגעו עים הכלים האלו.

אני כיהודים מאמינים חובה עךינו להתחזק ולחזק את המשפחה השכולה. ולהתפלל לה' שיאמר לצרותינו די!

לא תעמוד על דם רעיך.
חובה על החוק לאכוף את כל המנועים החשמליים האכזריים האלה. ממשיכים למות ולהפצע מכלי המשחית האלה. ולא אוסרים אותם מחוץ לחוק.

ליהודי פשוט. בכל זאת אולי גם הקורקינטים ואופני החשמליות שבאות מהעולם החילוני ממש צריך להוריד אותם ולאסור אותם בעולם החרדי? מה אתה אומר?

לצערי ילדים נערים ומבוגרים נוסעים בצורה מסוכנת ולא בטיחותית בכבישים ללא ידע בכללי התנועה ולצערנו הנעגים לפעמים לא מבחינים בהם, ואלו כילים שקטים לא כמו אופנועים שמרעישים ומושכים צומת לב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture