צילום: משה שי / פלאש 90.

אפקט הקורונה – אל על: "ימים קשים לפנינו, ייתכן שנדרש לצעדים דרמטיים"

בעקבות הנחיית משרד הבריאות המרחיבות את הבידוד גם לחוזרים מתאילנד, הונג קונג, מקאו וסינגפור, צמצמה אל על את טיסותיה לתאילנד. זאת בהמשך להשהיה זמנית של טיסותיה לבייג'ינג והונג קונג. החברה לבורסה: "בוחנים את ההשלכות הנובעות מכך"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בעקבות הנחיית משרד הבריאות המחייבת את החוזרים מתאילנד, הונג קונג, מקאו וסינגפור לשהות 14 יום בבידוד בבית כפי שהורה המשרד עד עתה לחוזרים מסין. בחברת אל על בוחנים בין היתר לבטל זמנית את הקו לתאילנד עד שהמצב יתייצב.

בדיווח שהעבירה הבוקר חברת התעופה לבורסה נכתב כי "לאור הנחיות משרד הבריאות, מתאימה החברה את פעילותה בנתיב לבנגקוק, זאת בהמשך להשהיה זמנית של טיסותיה לבייג'ינג והונג קונג ובוחנת את ההשלכות הנובעות מכך".

עוד מסרה אל על לבורסה כי "החברה עומדת בקשר עם הרשויות והגורמים הרלוונטיים בארץ ובעולם וממשיכה לעקוב באופן שוטף אחר הנושא". בחברה ציינו כי "מטבע הדברים, מדובר באירוע משתנה אשר אינו בשליטת החברה וגורמים כגון המשך התפשטות הנגיף או עצירתו, החלטות של מדינות ורשויות רלוונטיות בארץ ובעולם להפסיק או לחדש טיסות ליעדים שונים או שינויים בביקוש, עשויים להשפיע על החברה בהתאם".

בינתיים צמצמה אל על את טיסותיה לתאילנד משתי טיסות ערב לטיסה אחת מאוחדת. בחברה עדכנו כי ניתן לבטל או לשנות את הכרטיס לבנגקוק ללא דמי ביטול או שינוי בטווח התאריכים של 16 בפברואר עד 2 במרץ. בשבוע שעבר הודיעה אל על השעיית טיסותיה לבייג'ין בסין עד 24 באפריל ואת הקו להונג קונג הקפיאה עד 20 במרץ.

מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, כתב היום באגרת לעובדים: "אנו בעיצומו של אירוע גלובלי ומוקדם עדיין לחזות את כל השפעותיו. ניתן לומר בביטחון רב כבר עתה כי מדובר בשעת מבחן למדינות בעולם ובתוכן מדינת ישראל, ענף התעופה ולאל על. ידענו בעבר שעות קשות ותמיד מצאנו בתוכנו את היכולת להתאחד, לקבל החלטות לא פשוטות, להתגבר ובסופו של יום לנצח ולצאת מחוזקים. דבר אחד ברור – אנחנו לא נתפשר על הערכים שלנו. הבטיחות והביטחון תמיד יעמדו ברש סדר העדיפות ומתוך כך גם האחריות ללקוחותינו ואנשינו".

אוסישקין התייחס להודעת משרד הבריאות מאמש ציין כי "לפי הערכתנו יש היום בתאילנד יותר מ-5,000 ישראלים שאמורים לשוב ארצה עם אל על. מאחר שהביקוש לטיסות הללו עשוי להיות חד-כיווני בעיקרו, אנו נבצע התאמות מסחריות נוספות. כפי שפעלנו בעבר אנו נעשה כל שביכולתנו להטיס את הישראלים השוהים בתאילנד ליעדי המזרח האחרים ולהביא אותם בבטחה לביתם מבלי לסכן את צוותי האוויר ובהתאם להנחיות משרד הבריאות".

את מכתבו סיים אוסישקין במילים: "ימים קשים לפנינו וייתכן כי אף יידרשו צעדים דרמטיים והחלטות כואבות. אני מבטיח לכם כי נעשה כל שביכולתנו לצלוח את הימים הללו ונעשה זאת באחריות בשקיפות ללא פזיזות ובעיקר מתוך דאגה לשלום לקוחותינו".

מניין המתים בסין עלה היום ב-105 והגיע ל-1,770. מספר החולים עלה ב-2,048 והגיע ל-70,548. במחוז חוביי, מוקד ההתפרצות, דווח על 100 מקרי מוות חדשים. מחוץ לסין נמנו 500 חולים, רובם הגיעו מסין. חמישה חולים מתו ביפן, הונג קונג, הפיליפינים, טאיוואן וצרפת. ביפן אובחנו יותר מ-400 חולים, רובם באונייה "דיימונד פרינסס" שעליה גם 15 ישראלים, שלושה מהם חולים. עוד 99 נוסעים נדבקו בנגיף ובכך עלה מספר החולים ליותר מ-450. הלילה פונו ממנה הנוסעים האמריקנים. 14 מהם אובחנו כחולים. בתאילנד אובחן חולה נוסף בקורונה, ובכך הגיע מספר החולים שם ל-35.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תפתחו טיסות כל השנה לאומן ראש השנה חנוכה א בניסן ושבועות תורידו מחירים יהיה לכם פרנסה

התמונה. למעלה ישנה מאד המטוס לא קיים יותר

נכון זה מאוד ישן המטטס לא קיים זה מלפני 10 שנים בערך

מחללי שבת אן לכם זכות קיום

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture