ירושלים: נחנך בית ספר לתלמידי החינוך המיוחד של עמותת 'עלה'

בית הספר הינו ייחודי ברמה העולמית ותוכנן ועוצב במיוחד ללמד ולשקם ילדים עם שסובלים מפגיעות פסיכומוטוריות. בכך עונה בי"ס על צרכים ייחודיים של החלשים בחברה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בירושלים נחנך בית ספר ייחודי ברמה העולמית שתוכנן ועוצב במיוחד ללמד ולשקם ילדים עם שסובלים מפגיעות פסיכומוטוריות בגילאי 3 עד 21. בכך עונה בי"ס על צרכים ייחודיים של החלשים בחברה ומוכיח שהעיר ירושלים היא אור לעולם בטיפול בחוליות החלשות ביותר בחברה האנושית. בית הספר נפתח במרכז "עלה" בירושלים, השייך לעמותת עלה, הרשת הגדולה בישראל של מעונות מגורים עבור ילדים עם מוגבלויות פיזיות וקוגניטיביות.

קרא עוד:

[postim]

אירוע חנוכת בית הספר נערך במעמד ראש עיריית ירושלים מר ניר ברקת, אלוף אמיר אשל- מפקד חיל האוויר, רא"ל (במיל') מר גבי אשכנזי, שגריר ארה"ב בישראל מר דן שפירו, ידידים ותומכים רבים.

התלמידים בגילאי 3-21 יהנו מתכנית שיקומית וחינוכית מוגברת, התפורה במיוחד לצרכי כל אחד מהם.בית הספר כולל 2 כיתות גן ו-9 כיתות המותאמות סביבתית עבור קבוצות גיל שונות. בית הספר יכלול גם אגף פרא רפואי, מגוון חדרי טיפול הסמוכים לכיתות הלימוד, חדר משפחה, מתחם לפעילות חוץ כיתתית במסדרונות, וחדרי סגל. משמעות הדבר עבור ילדי עלה היא  –  ללמוד בבית ספר שמהוה מסגרת נפרדת מבית מגוריהם, ולצאת  בבוקר מהבית לבית הספר, בדיוק כמו כל ילד אחר. היישום של "עקרון הנורמליזציה" המציב את בית הספר והבית כמסגרות נפרדות, ישפר משמעותית את איכות החיים של ילדי עלה.

ראש עיריית ירושלים מר ניר ברקת שנכח בטקס, אמר "בתחום העסקי אם רוצים לראות החזר השקעה כלכלי תמיד משקיעים במצליחים, כי הסיכוי להגדיל את ההצלחה גדל כאשר משקיעים בפרויקט מצליח.והנה בעלה אנו רואים שככל שנגדיל את ההשקעה בילדים החלשים שנכנסים בפתח המוסד נקבל החזר עצום, החזר שהוא בוודאי לא כלכלי אלא החזר ערכי, חברתי, מוסרי וציבורי."

הרב יהודה מרמורשטיין מנכ"ל העמותה ציין בנאומו, "זהו עוד שלב חשוב בהוצאה לפועל של ה"אני מאמין" של עמותת עלה האומר כי לכל אדם, מוגבל ככל שיהיה, יש זכות טבעית לחיות באיכות חיים ובכבוד ולממש את יכולותיו בקהילה אוהדת ותומכת. אנו מאמינים בכוחם של חניכינו להגיע להישגים ולחיות בכבוד, חיים מאושרים ובעלי משמעות בית הספר החדש יעזור להם להתקדם ולהתפתח"

עמותת עלה הוקמה בשנת 1982 במטרה להוות בית חם ולתת מענה טיפולי לאוכלוסיה עם פגיעות פסיכו-מוטוריות קשות: נכים סיעודיים, מרותקים למערכות הושבה ובעלי פיגור קשה ובינוני. עמותת עלה מפעילה ארבעה מרכזים בארץ, בבני ברק, ירושלים, גדרה והנגב אשר מעניקים טיפול מקצועי ומחבק לכ– 670 תינוקות, ילדים, מתבגרים ומבוגרים. המעונות מעניקים שירותים בתחומי הרפואה, הסיעוד, הפרא-רפואה, השיקום, החינוך המיוחד ופעילויות הפנאי. עלה הוא ביתם 24 שעות ביממה, 365 יום בשנה, בית המאפשר לכל אחד לצמוח על פי יכולותיו, להתפתח למרות מגבלותיו, לטפח את אישיותו המיוחדת.

  אברהם קרויזר יועץ ראש עיריית ירושלים לענייני חרדים, שגריר ארה"ב בישראל דן שפירו, מנכ"ל עמותת עלה יהודה מרמורשטיין, אלוף אמיר אשל מפקד חיל האוויר, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture