Gili Yaari / Flash90

נבנו רק 5,500 יח"ד לחרדים בשנתיים – יידרשו 300 אלף יח"ד תוך 20 שנה

דו"ח המבקר קובע כי המדינה כשלה בתכנון מספק של דירות לחרדים. בשנים 2017 -2019 אישרו הרשויות סה"כ כ-5,500 יחידות דיור לטובת הציבור החרדי. היעד של משרד הבינוי היה להעמיד התכנון למגזר החרדי לשנים 2017-2020 על כ-32,000 יח"ד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

דו"ח המבקר קובע כי המדינה כשלה בתכנון מספק של דירות לחרדים. בשנים 2017 -2019 אישרו הרשויות סה"כ כ-5,500 יחידות דיור לטובת הציבור החרדי. על פי הדוח, מנתוני תוכניות מאושרות ניכרת שונות בין המגזרים בהיקף יחידות הדיור שאושרו בתוכניות המתאר בשנים 2017 עד 2019. על פי אומדן משרד הבינוי מדצמבר 2019 קיים פער בין צורכי הדיור במגזר החרדי להיצע יחידות הדיור המתוכננות עבורו.

משרד הבינוי ציין בתשובתו כי הוא בוחן את היצע יח״ד המתוכננות אל מול הצרכים של המגזרים השונים, והדבר בא לידי ביטוי בבחינה ומעקב אחר יישום החלטות הממשלה הנוגעות למגזרים השונים בדגש על ההחלטות שבהן נקבעו יעדי תכנון לאוכלוסייה החרדית, הערבית, הדרוזית והבדואית.

בכל הנוגע לחברה החרדית מסר משרד הבינוי כי בדצמבר 2019 הוא סיים את הכנתו של דוח תמונת מצב בנושא "תוכניות דיור ממשלתיות עבור המגזר החרדי", שבו בין היתר יש התייחסות לפער שנאמד בין צורכי הדיור במגזר החרדי לבין פוטנציאל יח"ד המותאמות לחרדים הכלולות בתוכניות מאושרות או מקודמות ובמיזמי התחדשות עירונית. המשרד ציין כי הדוח יוגש לשרת הבינוי והשיכון.

מהדוח של משרד הבינוי עולה כי במסגרת העדכון הנדרש ליעדי התכנון הכלליים שנקבעו בהחלטת הממשלה מציע משרד הבינוי להעמיד את יעד התכנון למגזר החרדי לשנים 2017 – 2020 על כ-32,000 יח"ד, וכי עד 2040 יידרש לתכנן כ-300,000 יח"ד סך הכול. עוד צוין בדוח כי בקביעת היעדים בשנים הקרובות יש להתחשב בפערים בין יעד תקופת השנים 2017 – 2020 לבין הביצוע בפועל בשנים אלו.

משרד מבקר המדינה ממליץ למשרד הבינוי ולמינהל התכנון להמשיך ולעקוב אחר מידת העמידה ביעדי התכנון בשנים הקרובות ולבחון את הצורך בעדכונם בהתאם לצרכים המשתנים של המגזרים השונים.

ח"כ יעקב אשר בתגובה לדו"ח 'מבקר המדינה', בפרק העוסק ב'עבודות תכנון ברשות מקרקעי ישראל ובמשרד הבינוי והשיכון': "הנתונים העולים מדו"ח המבקר על הזנחת מצוקת הדיור החרדי והפער המשמעותי הקיים בין הצרכים הדחופים להיצע הממשלתי, מעידים על ההכרח המיידי של הקמת מטה דיור מקצועי ושוויוני שיתכלל את צרכי כל האוכלוסיות ויהיה מחויב לצמצום מלא של הפערים בין פתרונות הבניה המוצעים למגזר הכללי מול המגזר החרדי, בדומה למינהלת הדיור החרדי שהציבה את הנושא על סדר היום והשיגה התקדמות"

"בניית אלפים בודדים של יחי"ד, למגזר החרדי, בשנים האחרונות, בפער ניכר ובמספר נמוך משמעותית מול שאר האוכלוסיות והמגזרים הערבים, הבדואים והדרוזים בארץ, היא בבחינת 'לעג לרש' המדיף ריח רע ומטריד של אפליה מכוונת".

"כפי שהתרענו אינספור פעמים בשנים האחרונות על הגורמים שנכשלו במתן מענה למצוקת הדיור המחריפה, כמו חוסר הידע של תכנון נכון לבניה עבור הציבור החרדי, אדישות הפקידים במשרדי הממשלה הרלוונטים מול המצב החמור יחד עם התעלמות וגרירת רגליים של רשות מקרקעי ישראל שנוספים לתופעת ראשי ערים מסוימות המדירים את המגזר החרדי משטחי הבניה בעירם, כעת כולנו רואים שהמציאות הקשה חלחלה גם אל דו"ח המבקר המביע את מורת רוחו נוכח המצב".

"לשם כך, יש חשיבות גדולה במעורבות חרדית מובילה במשרד השיכון על מנת שהצרכים בתחום הדיור יחד עם שאר צרכי האזרחים במדינה יזכו למענה שוויוני והוגן"

"כולי תקוה, כי בממשלה הבאה שתקום בע"ה בקרוב, יהיה רצון האמיתי של כל הגורמים הממשלתיים ואנשי המקצוע לעשות יד אחת ליצירת אפליה מתקנת ומתן מענה לעשרות אלפי משפחות המשוועות לעזרה בתחום הדיור", דברי אשר

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לפחות המבקר אומר את האמת, על האפליה המזעזעת של הציבור החרדי בתחום הדיור, והשאלה הנשאלת היא, אפוא היו כל השנים חברי הכנסת החרדים, איך הם לא התריעו ולא זעקו על האפליה הזאת, זה הרי ממש לעג לרש הדירות הזעומות שבנו לחרדים, לקחו לנו את חריש, הדירו אותנו מכמה ערים, בנו בנינים רבי קומות כדי להדיר מהם את החרדים, ובמשך כל הזמן זוגות צעירים נדחקו למרתפים, וכולם שתקו! ממש לא יאומן. נראה אם כעת שליצמן יהיה שר השיכון הוא יזיז דברים, דרוש ממש מהפיכה, מאתיים אלף דירות!

אנשים יכולים להתלונן על הקיצוצים בקיצבאות הילדים שנתניהו קיצץ או על תקציבי הכוללים בזמן ממשלת נתניהו – לפיד,
אבל באמת הנזק הגדול הוא שמאז שהליכוד בשלטון ( חוץ מתקופת שרון ) לא טיפלו ךךבאמת בבעיית הדיור החרדי עד שהמחירים הגיעו לכזה קטסטרופה!!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture