עליה של 250% בנפגעי תאונות אופניים חשמליים וקורקינטים ממונעים

מתחילת השנה - עשרים ושמונה רוכבי אופנועים נהרגו בתאונות דרכים, שנים מהם הלילה. סגן שר התחבורה והבטיחות בדרכים חבר הכנסת הרב אורי מקלב: המשרד יקצה תקציבים ויעמוד מול הרשויות המקומיות להתאמת התשתיות לרוכבים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

סגן שר התחבורה והבטיחות בדרכים חבר הכנסת אורי מקלב הגיע הבוקר (רביעי) לראשונה למליאת הכנסת וענה לשאילתות שהגישו חברי הכנסת, מקלב התייחס לשאילתא שהגיש חבר הכנסת משה אבטובול אודות העליה במשפר תאונות הדרכים והציג נתונים לפיהם חלה עליה משמעותית בנפגעים בתאונות באופניים חשמליים וקורקינטים ממנועים, על פי הנתונים שהציג סגן השר מקלב חלה עליה של מאתיים וחמישים אחוזים! בנפגעי תאונות דרכים מאופנים חשמלים וקורקינטים.

ב-2019 היו 779 נפגעים, מתוכם קל 657, קשה – 121, והרוג אחד. ב-2018 סך כול הנפגעים 284, באופן קל 248, באופן קשה 35, והרוג אחד, סקר סגן שר התחבורה במליאת הכנסת את הנתונים והסביר את המשמעות לעליה הדרמטית בנתונים, מעל לשמונים אחוזים מקרב הנפגעים בתאונות הם הרוכבים באופנים או בקורקינטים והיתרה אלו משתמשי דרך אחרים

"יש הלימה ברורה וגם סבירה בין השימוש הרב כיום לתאונות, בשנה האחרונה ישנה עלייה דרמטית בשימוש באותם קורקינטים חשמליים ואופניים חשמליים בגלל הנוחות והעומסים שגדלים במיוחד בתוך העיר. – האלטרנטיבה של אופניים חשמליים גם עבור הגילאים הצעירים, גם בגלל מחירם. אבל יחד עם זאת, מידת הבטיחות בהם היא הנמוכה ביותר. הסביר סגן שר התחבורה ח"כ אורי מקלב וציין כי בשונה מכל כלי אחר, אין שום הגנה לרוכב; כשהוא נופל אין מה שיגן עליו. כל זה לצד חוסר ההקפדה וחוסר מיומנות".

סגן שר התחבורה הסביר כי משרדו פועל רבות באמצעות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים למניעת תאונות הדרכים, "אנחנו עשים פעולות מכיוון שאם אנחנו לא נעשה שום דבר, תהיה עלייה במספרים ויחד איתה גם מספר הנפגעים יגדל, הרלב"ד עמדה מאחורי דרישת היתר הנהיגה לאופנים החשמליים והקורקינטים ויחד עם זה באה אכיפה ברורה כנגד מי שרוכב ללא היתר נהיגה, מעבר לזה יצאו בקמפיין הסברתי רחב היקף לציבור הרחב אודות הסכנות שברכיבה, במקביל עמדו ברשות הלאומית מול בתי ספר מקומים שם הציגו תוכניות למידה אודות הזהירות בדרכים והקימו מטות זהירות בדרכים בנוסף לשמונה עשר מרכזי ההדרכה ברשויות המקומיות"

לצד זאת אסור לשכוח את רוכבי האופנועים שם מספר הנפגעים גדול יותר, בשנה האחרונה היו 6,817 נפגעים בתאונות אופנוע; מתוכם בפגיעות קלות 6,200, פגיעות קשות 513; והרוגים 66. סגן השר ציין כי יש עלייה דרמטית; בשנה הקודמת מספר ההרוגים עלה כמעט ב-50%. ב-2018 44 הרוגים, ב-2019 66 הרוגים. והשנה כבר מתחילת השנה יש עשרים ושמונה הרוגים כאשר שנים מתוכם הלילה. סגן שר התחבורה והבטיחות בדרכים הסביר כי בעשור האחרון יש עליה של ארבעים אחוזים במשתמשי האופנועים בארץ כאשר כיום ישנם קרוב למאה וחמישים אלף כלי רכב דו גלגלי בכבישים והעדר אכיפה מבאים לתוצאה.

סגן שר התחבורה והבטיחות בדרכים אמר כי משרדו יקצה תקציבים גדולים יותר ונעמוד מול הרשויות המקומיות שיפעלו לשיפור התשתיות לטובת רוכבי האופנועים הן בהחלף צביעת הכבישים והן בהתאמת מעקות הבטיחות עבוד רוכבי האופנועים היות ומעקות הבטיחות כיום מהווים סכנה של ממש לרוכבים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture