שוב הסלמה חמורה בדרום • בבאר שבע ועומר בוטלו הלימודים

לפנות בוקר זוהתה נפילת רקטה בתוך שטחי העיר, ובשעות המאוחרות יותר בסביבות השעה שמונה בבוקר, השעה שבה אלפי ילדי וילדות העיר אמורים לצאת מבתיהם ולפסוע לבתי הספר, זוהו עוד שני נפילות בשטחי העיר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שוב הסלמה חמורה בדרום, למרות הסכם נצירת האש אשר נערך בין צה"ל לארגון הקיקיוני חמאס, שוב שובשו חייהם של מיליוני אזרחי ישראל תושבי דרום המדינה, ילדי העיר באר שבע, מהערים הגדולות והמרכזיות בישראל, התעוררו היום לצלילי זעקות וילות האזעקה, המבשרת על בואו של עוד יום מתוח אשר טילים ורקטות נופלים על ערי ישראל.

קרא עוד:

[postim]

לפנות בוקר זוהתה נפילת רקטה בתוך שטחי העיר, ובשעות המאוחרות יותר בסביבות השעה שמונה בבוקר, השעה שבה אלפי ילדי וילדות העיר אמורים לצאת מבתיהם ולפסוע לבתי הספר, זוהו עוד שני נפילות בשטחי העיר.

עקב ההסלמה הביטחונית ביטלו מיידית את הלימודים ברחבי העיר באר שבע, כאשר למעט האוניברסיטה בעיר לא פועלים כלל מוסדות החינוך, הילדים אשר התעוררו לתוך שבוע חדש ומתוח נשארים בבתיהם מה שמונע מההורים לצאת לעבודה, שוב שובשו חייהם של מאות אלפי תושבים, לפי גחמותיו של החמאס.

בעיר באר שבע נשמעה תרעומת רבה על העירייה על ביטול הלימודים, כאשר פיקוד העורף לא אסר את הלימודים ואת ההתכנסויות ההמוניות, אך ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ הגיב לתלונות ואמר 'אני לומד מהניסיון, ארבעה פעמים כשהכריזו על חזרה לשגרה ספגו ארבעה מוסדות חינוך בעיר פגיעות ישירות, העירייה נדרשת ליטול על עצמה סיכונים גדולים, אני לא ממליץ לאף אחד לעמוד במקומי בשעות קשות כאלו', מפיקוד העורף נמסר 'אנו לא אסרנו את קיום הלימודים, אבל זכות העירייה להחמיר על עצמה'.

ראש העיר הוסיף ואמר 'הטפטופים האלו מורידים את כושר ההרתעה הישראלי, אנו מאמין שראשי וקברניטי המדינה יודעים לנכון את מה שהם עושים ומחליטים, חשוב לזכור שלאחר מבצע עופרת יצוקה היה לנו שקט יחסי למשך כמה שנים'.

במועצה האזורית עומר הסמוכה לבאר שבע גם ביטלו את הלימודים, מכיוון שהיא תלויה במורים ותלמידים המתגוררים בבאר שבע אשר שם ביטל ראש העיר את הלימודים, אך ראש מועצת  עומר פיני בדש, כן היה מעוניין לקיים את הלימודים אך מכיוון שהוא תלוי בבאר שבע הוא נאלץ לבטל, הוא התלונן ואמר לתקשורת 'ראוי שהממשלה ופיקוד העורף ייטלו את האחריות על ביטול לימודים, ולא להשאיר את זה בסמכות ראשי העירייה השונים.

באשדוד מעוז החרדים בדרום מתקיימים לימודים אך נכון שבחסדי שמיים לא הורגשה הסלמה למעט רעשי מטוסי הקרב שיוצאים לגיחות התקפה וחוזרים לבסיסים, אך כולם מסתובבים לחוצים מחשש מה טומן בחובו היום הבא או השעה הבאה.

כתב JDN שוחח עם תושבי אשדוד, תמונת המצב שעולה מדבריהם עגומה למדי, ואלו דבריהם 'אלפי ילדים עדיין לומדים במרחבים פתוחים כשהמרחק בין כיתת הלימוד בקרוואן לבין המבנה הקרוב הוא מרחק ריצה של כדקה, תארו לעצמכם איזה סכנת נפשות זה יכול להיות כשאלפי ילדים בני 2 עד 15 ירוצו ב 30 שניות מרחק של דקה… אבל העירייה עדיין לא השכילה להביא מיגוניות, אנו שולחים את התלמידים לבתי החינוך בפחד וסומכים רק על הקב"ה'.

בתקווה שאכן לא ישמע שוד ושבר בגבולנו והשלווה והשקט ישוב לשרור באזורינו

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture