יו"ר ההסתדרות מאיים: "אם לא ייפתר משבר העו"סים – נשבית את המשק"

ארנון בר דוד נפגש עם יו"ר איגוד העובדים והעובדות הסוציאליים, ענבל חרמוני, והצהיר על תמיכה במאבקם. בתום פגישה עם חברי מטה המאבק, ארנון בר דוד איים כי לאות סולידריות - מקומות עבודה נוספים מהמגזר הציבורי יצטרפו לשביתה בקרוב

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הכריז היום (שלישי) כי אם משבר העובדים הסוציאליים לא ייפתר – ענפים נוספים במגזר הציבורי יצטרפו לשביתה לאות סולידריות. בר דוד, שנפגש מוקדם יותר עם ראשי המאבק, הודיע כי יפתח את קרן השביתה של ההסתדרות, ויעניק לכל אחד ואחת מהעובדים הסוציאליים השובתים מענק בגובה 1,000 שקלים.

בר-דוד הביע שוב בפני חברי מטה המאבק את תמיכתו והזדהותו עם שביתת העובדות והעובדים הסוציאליים, ואמר כי ההסתדרות תמשיך ותעמוד מאחורי המאבק המוצדק שלהם ותתמוך בו בכל אמצעי שיתאפשר. יו"ר ההסתדרות הנחה את יו"ר איגוד העובדים והעובדות הסוציאליים, ענבל חרמוני ואת נציגי מטה המאבק להמשיך בשביתה, תוך גיבויו המלא, אם לא יגיעו להבנות מול האוצר.

שר העבודה והרווחה, איציק שמולי, מסר בתגובה: "אני מברך על הודעת יו"ר ההסתדרות שבאה על רקע התעלמות וגרירת רגליים מיותרת מול הדרישות הצודקות של העו"סים. יש להשבתה כבר אלפי נפגעים ביניהם ילדים ופעוטות, קשישים בודדים שנמקים בביתם. המחיר החברתי הוא עצום וכל רגע עלול לעלות בחיי אדם. אנו פועלים נמרצות כדי להביא להסכמות שיש להשיג עוד היום".

מוקדם יותר נמסר ממשרד האוצר כי במסגרת המשא ומתן המתנהל בשבועות האחרונים בין נציגות העובדים הסוציאליים לנציגות משרד האוצר, גובשו פרטי הסכם רבים העונים על מרבית מדרישות הנציגות. במסגרת זו סוכם כי העובדים הסוציאליים יגדילו את שכרם באלפי שקלים בשנה הקרובה ובשנה הבאה. "יחד עם זאת בחרה נציגות העובדים לדחות את פרטי ההסכם בשל רצונה לנהל משא ומתן על הסכם שכר קבוע, דבר שאינו אפשרי בתקופה בה טרם אושר תקציב מדינה בממשלה ובכנסת", נמסר.

"אף על פי כן ומתוך מחוייבות לערוב לבטחונם האישי של העובדים הסוצייאליים והערכה גדולה למסירותם ועזרתם לציבורים נרחבים החליט שר האוצר, ישראל כ"ץ, לתקצב באופן מיידי את נושא המוגנות לעובדים הסוציאליים. התקציב לתכנית המוגנות יהיה כפי שסוכם במסגרת המשא ומתן בין משרד האוצר לעובדים הסוציאליים". תכנית המוגנות תצא לדרך באופן מיידי וללא תלות בהמשך המשא ומתן מול העובדים הסוציאליים. במסגרת התכנית יינתן מענה עד לסוף שנת 2021, כאשר סך התקציב לנושא המוגנות לשנה זו יעמוד על 70 מיליון שקלים.

שר האוצר ישראל כ״ץ: "אני מלא הערכה למסירותם של העובדים הסוצילאים ולתרומתם ועזרתם לציבורים נרחבים. התחייבתי להקשיב ולהביא לפתרון הסוגיות שעל הפרק, כפי שעשיתי אמש עם יו"ר ארגון האחים והאחיות. אני קורא לנציגת העובדות הסוציאליות לחזור לשולחן המשא ומתן כדי שנוכל להגיע להסכמות בהקדם ולהביא לסיומה של השביתה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture